וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לאחר פתיחת משפטו: "לא אסכים לעסקת טיעון, החקירות נגדי עברייניות"

ראש הממשלה חזר על העמדה שהציג בריאיון לוואלה! NEWS לפני הבחירות. הוא תקף את היועמ"ש והמשטרה: "לא ידעתי על הקלטות מנדלבליט, נעשו עבירות בחקירות נגדי". על שינוי היחס לבג"ץ: "עד עכשיו לא היה לנו רוב"

צילום: ערוץ 20, עריכה: איתי עמרם

לאחר פתיחת משפטו, ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר הערב (ראשון) שלא יסכים לעסקת טיעון. בריאיון לערוץ 20, נתניהו נשאל על אפשרות זו והשיב: "אנחנו לא פה לעשות עסקים, אנחנו פה להוציא את האמת לאור".

את הדברים אמר שעות לאחר הדיון הראשון במשפטו, שנערך בבית המשפט המחוזי בירושלים. נתניהו ויתר הנאשמים - מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, בעל השליטה לשעבר בבזק שאול אלוביץ' ואשתו איריס אלוביץ - אישרו בדיון שהם קראו והבינו את כתב האישום. הוא מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים בשלושה תיקים - תיק 1000 (טובות הנאה מאנשי עסקים), תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) ותיק 4000 (פרשת בזק-וואלה).

"מה שיעמוד במוקד המשפט הוא מה שעשו בפרקליטות, מה שעשו במשטרה, מה שעשו בחקירות העברייניות האלה. מה שעשו בהמצאת ההאשמות האבסורדיות האלה. זה יעמוד למשפט", הוסיף נתניהו בריאיון. הוא ציין כי "בעיניי הכי חשוב שהציבור ישמע. לכן ביקשתי שידור חי, הכול בחוץ. לא בעריכה הסלקטיבית של ערוצי הפייק ניוז. אני לא רוצה שום דבר חוץ מזה, אמת".

פתיחת משפטו של רה"מ, בנימין נתניהו | נתניהו בעת הגעתו לאולם הדיונים 24 במאי 2020. רויטרס
"הציבור לא טיפש, הציבור יחד איתי". נתניהו/רויטרס

בפברואר האחרון, נתניהו הכחיש בריאיון לוואלה! NEWS כי הוא מתכוון לבקש עסקת טיעון, ואמר בתשובה לשאלה על אפשרות זו: "אפס, ממש לא. העסקה היחידה שאני רוצה להגיע אליה זו 'עסקת המאה', שמביאה ברכה ובשורה ענקית למדינת ישראל".

במהלך הריאיון הערב, חזר נתניהו על דרישתו לחשיפת מסמך שמשרד המשפטים שלח למבקר המדינה ב-2017, שאותו הפרקליטות מסרבת לחשוף "בכל מיני תירוצים", לטענתו. מוקדם יותר, מסרה הפרקליטות בתגובה לטענותיו כי כבר לפי שבוע היא הציעה לסנגוריו את המסמכים להשלמת חקירה נקודתית, ו"למרות שחלף שבוע ממועד העברת ההצעה לסנגורים, עד היום - טרם התקבל מהם מענה".

בריאיון, נתניהו שב ותקף את מניעיה של מערכת אכיפת החוק, ואמר כי "הם לא עובדים על אף אחד. לא הצליחו להפיל ראש ממשלה חזק מהימין, בוא נפיל אותו בדרכים האלה. ניצור האשמות מופרכות, תיקים מופרכים, ולנסות על ידי כך להפיל אותו. אתה יודע, זה לא ייצא להם".

עוד בוואלה!

וגנץ שותק: השפל החדש שמסמלת "תמונת הניצחון" של נתניהו

לכתבה המלאה
עו"ד ליאת בן ארי בסיום משפטו של ראש הממשלה בבית המשפט המחוזי בירושלים 24 במאי 2020. ראובן קסטרו
מתקפה על הפרקליטות. התובעת במשפט עו"ד ליאת בן ארי מחוץ לבית המשפט, היום/ראובן קסטרו

"תראה איזו התערבות גסה ובוטה במערכות הבחירות", המשיך. "הם אמרו 'יש דרך להפיל אותו, אנחנו נביא את כתב החשדות לפני הבחירות באפריל' - לא קרה". הוא הוסיף כי "האזרחים שצופים בנו, ורבים אחרים, הם הרבה יותר חכמים ממה שהם חושבים עליהם".

לדבריו, "תוצאות הבחירות הן הבעת אמון עצומה בי, בדרך שלי, בציבור שאני מייצג, והבעת אי-אמון חסר תקדים בחבורה הזאת שהגתה והוציאה לפועל את כתבי האישום המופרכים האלה, שתפרו את התיקים האלה. הציבור לא טיפש, הציבור יחד איתי, מבין שאנחנו עומדים יחד, אבל גם הם עומדים - מולנו, והאמת חייבת להיחשף".

נתניהו נשאל על שינוי היחס לבג"ץ ואמר כי "לא היינו שם, לא היה רוב. תמיד היה חסר. זה לא רק בג"ץ, זה הכול. אין בקרה. אתה יודע שעל פרקליט המדינה על היועץ המשפטי לממשלה אין שום בקרה? אין כוח כזה בעולם. אמרו את זה משפטנים אמריקנים בכירים, באמת פרופסורים למשפטים. אין דבר כזה בעולם. ברגע שיש לך ריכוז כוח כזה. כוח מוחלט משחית באופן מוחלט ויש כאן השחתה נוראית של כל הדבר הזה".

ציר זמן פרשות נתניהו. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
ציר זמן פרשות נתניהו/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

זוהי הפעם הראשונה בתולדות המדינה שבה נפתח משפט נגד ראש ממשלה מכהן. אל בית המשפט הגיעו היום שרים וח"כים מהליכוד כדי לתמוך בראש הממשלה, בהם השרים אמיר אוחנה, מירי רגב, יואב גלנט, צחי הנגבי, אלי כהן ודודי אמסלם וחברי הכנסת ניר ברקת, יואב קיש ומאי גולן.

מחוץ לבית המשפט הפגינו מאות מתומכי נתניהו, בזמן שמאות מאנשי תנועת הדגלים השחורים מחו מול מעון ראש הממשלה בבלפור. בבית המשפט, יצא נתניהו במתקפה חריפה נגד רשויות החוק, וטען ל"תפירת תיקים" על ידי גורמים בפרקליטות.

בתגובה, דחה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מוקדם יותר היום את הטענות, ואמר כי "התביעה הכללית תנהל את ההליך בתיק זה כמו בכל תיק אחר - באופן מקצועי וענייני ובין כותלי בית המשפט בלבד". היועמ"ש הוסיף כי "אנו נמשיך לפעול ללא מורא, גם אל מול הניסיון המופרך לייחס לרשויות אכיפת החוק שיקולים לא ענייניים, ניסיון שאותו יש לדחות מכל וכל. נמשיך לפעול בהגינות ומתוך העיקרון שהכל שווים בפני החוק; זו מחויבותנו לאזרחי מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully