וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: דוחים כל ניסיון לייחס לנו שיקולים לא ענייניים במשפט נתניהו

24.5.2020 / 17:53

מנדלבליט הצהיר כי רשויות אכיפת החוק ימשיכו לפעול "ללא מורא" בתיקים שבהם מואשם ראש הממשלה בשוחד, מרמה והפרת אמונים. זאת, לאחר שנתניהו טען ל"תפירת תיקים", בהמשך למתקפת בכירי הליכוד בימים האחרונים. היועמ"ש: "נמשיך לפעול בהגינות, כולם שווים בפני החוק"

בווידאו: פתיחת משפט נתניהו/עריכה: איתי עמרם ואביחי ברוך

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דחה היום (ראשון) את הטענות על שיקולים לא עניינים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתגובה לטענתו על "תפירת תיקים" על ידי רשויות אכיפת החוק. "אנו נמשיך לפעול ללא מורא, גם אל מול הניסיון המופרך לייחס לרשויות אכיפת החוק שיקולים לא ענייניים, ניסיון שאותו יש לדחות מכל וכל", הצהיר מנדלבליט.

הודעתו של מנדלבליט נמסרה לאחר פתיחת משפטו של נתניהו בדיון הקראת כתב האישום שהוגש נגדו בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים בבית המשפט המחוזי בירושלים. בפתח הודעתו, הוא כתב: "בבית המשפט המחוזי בירושלים נפתח היום משפטם של ארבעה נאשמים, בהם ראש הממשלה, בפרשות 1000, 2000 ו-4000. התביעה הכללית תנהל את ההליך בתיק זה כמו בכל תיק אחר - באופן מקצועי וענייני ובין כותלי בית המשפט בלבד".

היועמ"ש הוסיף כי "ישראל היא מדינת חוק. משכך, בית המשפט הוא המקום להשמעת טענות הצדדים, להצגת ראיות התביעה, ולבחינה מדוקדקת של כל טענות ההגנה. שם ורק שם יוכרע דינם של הנאשמים". עוד הוא אמר כי "נמשיך לפעול בהגינות ומתוך העיקרון שהכל שווים בפני החוק; זו מחויבותנו לאזרחי מדינת ישראל".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מודיע על כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. ראובן קסטרו
"נמשיך לפעול ללא מורא". מנדלבליט/ראובן קסטרו

בדיון שהתקיים היום, ראש הממשלה ויתר הנאשמים - מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, בעל השליטה לשעבר בבזק שאול אלוביץ' ואשתו איריס אלוביץ - אישרו שקראו והבינו את כתב האישום. לפני תחילת הדיון, נתניהו יצא במתקפה על ההליך המתנהל נגדו, וטען כי "מה שעומד למשפט זה הניסיון לסכל את רצון העם, להפיל אותי ואת מחנה הימין. למעלה מעשור שהשמאל לא מצליח לעשות זאת בקלפי, אז בשנים האחרונות מצאו פטנט חדש - גורמים במשטרה ובפרקליטות חברו לחבורת רק לא ביבי כדי לתפור לי תיקים מופרכים והזויים".

את דברים אלה נשא נתניהו כשהוא מוקף בשרים ובחברי הכנסת מהליכוד, שהגיעו לבית המשפט כדי להביע בו את תמיכתם. בדבריו, הוא ביקר גם את מנדלבליט עצמו, וקרא לפרסם גם את הקלטות שיחותיו עם הרמטכ"ל גבי אשכנזי במסגרת פרשת הרפז. "אם הציבור יידע את כל האמת, כל התיקים הללו יתפוררו", טען. "אני חייב להגיד - אני שומע את זה מכל כך הרבה אזרחים. אומרים לי תהיה חזק, אנחנו לא קונים את השטויות האלה, כולנו מבינים שתפרו לך תיקים. גורמים במשטרה, פרקליטות, תקשורת, מנסים לבצע הפיכה שלטונית בניגוד לרצון העם".

עוד בוואלה!

בין אם נתניהו יזוכה או יורשע, הכרעת הדין ברורה - ישראל מושחתת

לכתבה המלאה
פתיחת משפטו של רה"מ, בנימין נתניהו | נתניהו במהלך הצהרתו לתקשורת 24 במאי 2020. יונתן זינדל/פלאש90, פלאש 90
נתניהו במתקפה על רשויות אכיפת החוק, היום/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש90
מפגינים בעד נתניהו מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים לקראת משפט נתניהו, 24 במאי 2020. ראובן קסטרו
"מנדלבליט אשם". הפגנת התמיכה בנתניהו מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים, היום/ראובן קסטרו

לקראת פתיחת המשפט, שרים וחברי הכנסת מהליכוד הגבירו את המתקפה על מנדלבליט, בהם השר הטרי לביטחון פנים אמיר אוחנה, שר המשפטים לשעבר, שטען כי "עננה כבדה" של חשדות מרחפת מעל לראשו. בריאיון לחדשות 12, אמר אוחנה על פרשת הרפז כי יש כאן מערכת שמתחבאת מאחורי צווי איסור פרסום ומסתירה באפילה דברים". בנוסף אליו, שר החינוך יואב גלנט תקף: "מה הם מסתירים? הסיפור הזה מרחף כעננה שחורה מזה עשור - הגיעה השעה שהציבור ידע את האמת".

דבריהם מצטרפים לדבריו של השר דוד אמסלם, שלפיהם "על בסיס ההקלטות, אין מחלוקת שמנדלבליט הוא לכאורה עבריין". בתגובה, שר המשפטים הטרי, אבי ניסנקורן, יצא להגנתו של מנדלבליט, ואמר כי "יש לי אמון מלא ביועץ המשפטי לממשלה. שרי ממשלה רשאים להביע ביקורת עניינית, אבל מתקפות נטולות רסן הן חציית קו אדום".

ציר זמן פרשות נתניהו. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
ציר זמן פרשות נתניהו/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

בין השרים שהגיעו היום לבית המשפט היו אוחנה, גלנט, אמסלם, צחי הנגבי, אלי כהן ומירי רגב , וכן חברי הכנסת ניר ברקת, יואב קיש ומאי גולן. הם ליוו את מאות המפגינים שהביעו תמיכה בנתניהו, וקראו בין היתר "מושחתים הביתה" ו"מנדלבליט הביתה". חלקם אף נשאו שלטים עם הכיתוב "משפט דרייפוס 2020" ותמונה עם פניהם של פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט עם הכיתוב "אבות השחיתות לחקירה מיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully