וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב משפט נתניהו: שרים וח"כים מהליכוד מגבירים את המתקפה על מנדלבליט

23.5.2020 / 22:23

השר גלנט קרא לבחון את "בעיית הסמכות המוסרית של מנדלבליט", בעוד שהשר אוחנה אמר כי "עננה מרחפת" מעל ראשו והצהיר כי "כל הימין עומד למשפט" מחר. שרים וח"כים מתכוונים להגיע לבית המשפט וללוות את הפגנת התמיכה בנתניהו. לפיד: ניסיון ההפיכה היחיד - איומי שרי הליכוד

צילום: יותם רונן

לקראת פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרים וחברי כנסת מהליכוד יצאו הערב (שבת) במתקפה נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

מחר, ראש הממשלה יגיע לפתיחת משפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים - לראשונה בתולדות המדינה - בעקבות החלטתו של מנדלבליט להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. זאת, בהמלצת פרקליט המדינה שי ניצן ופרקליטת מחוז תל אביב ליאת בן ארי שליוותה את תיקי נתניהו.

שרים וחברי כנסת רבים מהליכוד מתכוונים להגיע עם נתניהו לבית המשפט וללוות את הפגנת התמיכה מחוץ למשכן, בהם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, שרת התחבורה מירי רגב, השר צחי הנגבי, ח"כ שלמה קרעי ונוספים.

אמיר אוחנה בהשקת ספרו של עו"ד שמחה רוטמן, "מפלגת בג"ץ", בבית ציוני אמריקה בתל אביב, 12 בפברואר 2020. שלומי גבאי
"מצביעי הליכוד לא מאמינים לתזה של הפרקליטות". השר אוחנה/שלומי גבאי

השר לביטחון פנים ושר המשפטים לשעבר, אמיר אוחנה, תקף הערב את מערכת אכיפת החוק בריאיון לחדשות 12. הוא אמר כי שופט בית המשפט העליון מני מזוז, כמו גם מנדלבליט, טענו כי הם "זיהו סימון מטרות בפרקליטות". לדבריו, "שר המשפטים לשעבר טומי לפיד אמר שיש שם חוליות טרור, המועדון כבר בער - אני באתי לכבות".

אוחנה הוסיף כי "המצב במשטרת ישראל הוא טוב מהמצב בפרקליטות, שוטרים נחקרים כל העת ולכן המערכת יודעת לנכש עשבים שוטים. מתי בפעם האחרונה מישהו נחקר בפרקליטות? אני מודאג יותר ממה שקורה שם".

השר לביטחון הפנים הוסיף כי מדובר באינטרס של מחנה הימין להילחם בשחיתות במערכת הציבורית. "מצביעי הליכוד לא מאמינים לתזה של הפרקליטות. העוול הוא למחנה הימין, מי שעומד מחר למשפט - זה מחנה הימין". אוחנה התייחס גם לפרשת הרפז, ואמר כי "יש עננה כבדה מאוד של חשדות מעל היועץ המשפטי לממשלה. יש כאן מערכת שמתחבאת מאחורי צווי איסור פרסום ומסתירה באפילה דברים".

עוד בוואלה!

החפרפרת, ראיית הזהב ועדים מסביב לעולם: מדריך לפתיחת משפטו של נתניהו

לכתבה המלאה
יואב גלנט במטה הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"הגיעה השעה שהציבור ידע את האמת". גלנט/ראובן קסטרו

שר החינוך, יואב גלנט, תקף גם הוא את מנדלבליט בחשבון הפייסבוק שלו. "התקשורת שוב חוגגת לקראת פתיחת משפטו של ראש הממשלה", כתב. "הרצון העז לראות את תמונת נתניהו על ספסל הנאשמים גובר על הכל. איפה הייתה נחישות והתגייסות זו רק לפני מספר ימים, לגבי חשיפת שיחות מנדלבליט-אשכנזי? שיחות אלו היו חלק ממהלך חמור ביותר כנגד הממשלה ושלטון החוק".

גלנט הוסיף כי "בזמן שעושים לראש הממשלה משפט שדה בתקשורת ומשבשים הליכי חקירה, הפרקליטות והיועמ"ש מסרבים לחשוף לציבור את קלטות מנדלבליט. מה הם מסתירים? הסיפור הזה מרחף כעננה שחורה מזה עשור - הגיעה השעה שהציבור ידע את האמת". לדבריו, "עדיין לא מאוחר לעצור ולבחון את בעיית הסמכות המוסרית של מנדלבליט להוות את צד התביעה כנגד ראש הממשלה תוך חשיפה מלאה של שיחותיו עם אשכנזי".

היעומ"ש אביחי מנדלבליט, במהלך כנס משפט באוניברסיטת חיפה 5 בינואר 2019. שלומי גבאי
"לא מאוחר לבחון את בעיית הסמכות המוסרית של מנדלבליט". היועמ"ש/שלומי גבאי

גם חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד הצטרף למתקפה נגד רשויות אכיפת החוק. בחשבון הטוויטר שלו כתב כי "המפלגות החדשות: הפרקליטות, משרד היועמ"ש, המפכ"ל לשעבר והתקשורת, נכשלו במשימתם הראשונה שהייתה לדאוג לכך שנתניהו לא יגיע למשפט כראש ממשלה - הבסנו אותם בקרב הזה". קרעי הוסיף כי "עכשיו, הם יעשו הכל כדי להשפיע על דעת הקהל ועל השופטים, לשקר, לאיים, להסית ולהשפיל. תפקידנו הוא להמשיך לעמוד על המשמר ולמנוע זאת".

בתגובה לביקורת הקשה מצד הליכוד, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף את השרים וקרא לראש הממשלה ולשר הביטחון בני גנץ לגנות את האמירות. "אחד אחרי השני עלו שרי הליכוד ביממה האחרונה לשידור במטרה אחת: לאיים על השופטים ולהסית באמירות אלימות נגד רשויות החוק", אמר לפיד. "זה ניסיון ההפיכה היחיד שמתנהל פה. נתניהו וגנץ - זו חובתכם לצאת נגד זה ולהבהיר שלא תתנו לפגוע במנדלבליט או בבית המשפט".

דבריהם של השרים והח"כים בליכוד מצטרפים למתקפה של שר הדיגיטל והסייבר והשר המקשר בין הממשלה והכנסת דודי אמסלם נגד היועמ"ש על חלקו בפרשת הרפז. ביום חמישי האחרון אמר אמסלם בריאיון לגלי צה"ל כי "על בסיס ההקלטות, אין מחלוקת שמנדלבליט הוא לכאורה עבריין".

יו"ר הועדה המיוחדת להסדרת מעמדם של תלמידי ישיבות, ח"כ דודי אמסלם. נעם ריבקין, דוברות הכנסת,
"אין מחלוקת שמנדלבליט הוא לכאורה עבריין". השר אמסלם/נעם ריבקין, דוברות הכנסת

בתגובה, שר המשפטים הטרי, אבי ניסנקורן, יצא להגנתו של מנדלבליט, ואמר כי "יש לי אמון מלא ביועץ המשפטי לממשלה. שרי ממשלה רשאים להביע ביקורת עניינית, אבל מתקפות נטולות רסן הן חציית קו אדום".

ניסנקורן, שנכנס רשמית לתפקידו בתחילת השבוע, אמר כי משרד המשפטים הוא "חומת המגן" של הדמוקרטיה הישראלי על רקע המתקפות על מערכת אכיפת החוק. "התופעה שבה שומרי הסף נאלצים להסתובב ברחוב מאובטחים, היא בלתי נסלחת, ואפעל בכל כוחי להעלים אותה מהציבוריות הישראלית", אמר ניסנקורן, שהצהיר כי "מעתה אני אהיה החומה שלכם, ותקבלו את כל ההגנה הנדרשת כדי שתוכלו לבצע את שליחותכם הציבורית במקצועיות, ללא מורא ובגאווה גדולה".

טקס חילופי שרים במשרד המשפטים, ירושלים, 19 במאי 2020. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
"משרד המשפטים הוא חומת המגן של הדמוקרטיה". שר המשפטים ניסנקורן/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם

מנדלבליט עצמו התייחס למתקפות על מערכת אכיפת החוק, על רקע חקירת האיומים כלפיו, באותו הטקס. "גם כשהרוחות סוערות בחוץ, גם כאשר מנסים להסיט אותנו מדרכנו באמצעים כאלה ואחרים, גם כשמעלים טענות כזב ומנסים לפגוע בעבודתנו, אנו ממשיכים ונמשיך לצעוד בדרך הזו ללא כחל ושרק", אמר מנדלבליט, שהתלונן מוקדם יותר החודש למשטרה על עשרות איומים והטרדות שקיבל, וכללו מסרים כמו "נגיע אליך ולילדים שלך" ותמונותיו במדי אסיר.

השרה רגב הביעה הערב תמיכה בנתניהו וכתב בחשבון הפייסבוק שלה כי "מחר, מיליוני אזרחים יעמדו לצידו של ראש הממשלה ומשפחתו בבית המשפט המחוזי בירושלים". לדבריה, "עם ישראל אוהב ומעריך את ראש הממשלה וזועק על העוול והרדיפה הבלתי פוסקת נגדו ונגד מה שהוא מייצג עבור רבים. אגיע לבית המשפט כדי לחזק את ראש הממשלה ולתמוך בו, אהיה שם כדי לייצג את מיליוני האזרחים שמאמינים בחפותו".

(עדכון ראשון: 20:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully