וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמסלם: "מנדלבליט עבריין"; ניסנקורן: "חציית קו אדום"

21.5.2020 / 10:47

השר המקשר בין הממשלה והכנסת יצא נגד היועמ"ש בעקבות הקלטות פרשת הרפז. בתגובה, שר המשפטים הביע אמון מלא ביועץ המשפטי לממשלה ואמר כי מדובר ב"מתקפה נטולת רסן"

צילום: לע"מ

שר המשפטים הטרי אבי ניסנקורן יצא היום (חמישי) להגנתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בתגובה למתקפה מכיוון השר דוד אמסלם על חלקו בפרשת הרפז. אמסלם, שר הדיגיטל והסייבר והשר המקשר בין הממשלה והכנסת, אמר הבוקר בריאיון לגלי צה"ל כי "על בסיס ההקלטות, אין מחלוקת שמנדלבליט הוא לכאורה עבריין".

בתגובה, ניסנקורן צייץ בטוויטר: "יש לי אמון מלא ביועץ המשפטי לממשלה. שרי ממשלה רשאים להביע ביקורת עניינית, אבל מתקפות נטולות רסן הן חציית קו אדום".

טקס חילופי שרים במשרד המשפטים, ירושלים, 19 במאי 2020. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
ניסנקורן עם מנדלבליט ואוחנה, בטקס חילופי השרים/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם

ניסנקורן נכנס רשמית לתפקידו ביום שני השבוע, ואמר כי משרד המשפטים הוא "חומת המגן" של הדמוקרטיה הישראלית, על רקע המתקפות על מערכת אכיפת החוק לקראת פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום ראשון הקרוב. "התופעה שבה שומרי הסף נאלצים להסתובב ברחוב מאובטחים, היא בלתי נסלחת, ואפעל בכל כוחי להעלים אותה מהציבוריות הישראלית", אמר ניסנקורן, שהצהיר כי "מעתה אני אהיה החומה שלכם, ותקבלו את כל ההגנה הנדרשת כדי שתוכלו לבצע את שליחותכם הציבורית במקצועיות, ללא מורא ובגאווה גדולה".

מנדלבליט עצמו התייחס למתקפות על מערכת אכיפת החוק, על רקע חקירת האיומים כלפיו. "גם כשהרוחות סוערות בחוץ, גם כאשר מנסים להסיט אותנו מדרכנו באמצעים כאלה ואחרים, גם כשמעלים טענות כזב ומנסים לפגוע בעבודתנו, אנו ממשיכים ונמשיך לצעוד בדרך הזו ללא כחל ושרק", אמר מנדלבליט, שהתלונן מוקדם יותר החודש למשטרה על עשרות איומים והטרדות שקיבל, וכללו מסרים כמו "נגיע אליך ולילדים שלך" ותמונותיו במדי אסיר.

עוד בוואלה!

בג"ץ מלכד את עצמו, גנץ שותק. זה עוד ייגמר בנשיא-נאשם

לכתבה המלאה
דוד אמסלם באירוע הצגת רשימת הליכוד לכנסת, כפר המכביה 4 במרץ 2019. ראובן קסטרו
אמר כי "אין מחלוקת שמנדלבליט עבריין". אמסלם/ראובן קסטרו

השר היוצא, אמיר אוחנה, שמונה למשרד לביטחון פנים, בחר למתוח ביקורת בדברים שנשא בטקס חילופי השרים, ואמר כי "הדברים מפניהם התריעו רבים וגדולים לפניי, וגם אני, לא באו על תיקונם". בין היתר, אוחנה התעמת עם מנדלבליט בעקבות מינויו לממלא מקום פרקליט המדינה, אחרי שכהונתו של דן אלדד הסתיימה מבלי שמונה לו מחליף.

בהמשך לדברים אלה, ניסנקורן הודיע ביום שלישי השבוע לנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ כי החליט שלא למנות בשלב זה ממלא מקום לפרלקיט המדינה. ניסנקורן הוסיף כי בכוונתו "לבחון את האפשרויות השונות תוך היוועצות עם היועץ המשפטי לממשלה" ועם הנציב. המשמעות היא שבתקופה הקרובה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ימשיך למלא את הפונקציות של פרקליט המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully