וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט התלונן במשטרה על איומים: "נגיע אליך ולילדיך"

13.5.2020 / 21:47

היועמ"ש מסר עדות על עשרות הודעות מאיימות, בהן אזכור להפגנה נגדו ותמונותיו במדי אסיר, שנשלחו "ככל הנראה באופן מאורגן". בהודעה מטעמו נמסר כי ההטרדות "כוללות איומים, הודעות נאצה והסתה", לכל אורך הלילה והבוקר. זו לא הפעם הראשונה שבה עולה החשד לאיומים כלפיו

צילום: יותם רונן

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסר היום (רביעי) עדות בפני חוקרי משטרת ישראל בגין עשרות איומים והטרדות שקיבל. איומים אלה הגיעו אליו ביממה האחרונה, בעיקר באמצעות הודעות במכשיר הטלפון שלו, הכוללות מסרים כמו "נגיע אליך ולילדים שלך" ותמונותיו במדי אסיר. בהודעה מטעם היועץ המשפטי נמסר כי "הטרדות ואיומים אלה, שנעשו ככל הנראה באופן מאורגן, נמשכו כל שעות הלילה והבוקר. ההטרדות כוללות איומים, הודעות נאצה ודברי הסתה".

בנוסף להגשת התלונה למשטרת ישראל, גם קב"ט משרד המשפטים עודכן על האירוע. בחלק מההודעות אוזכרה גם הפגנת הימין שאמורה להתקיים במוצאי שבת הקרובים בכיכר גורן שבפתח תקווה, סמוך לביתו של מנדלבליט. בתקופה האחרונה הופצו נגד מנדלבליט כמה סרטונים מסיתים ברשתות החברתיות, ששותפו בעיקר על ידי פעילי ימין שמתנגדים להליכים המשפטיים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לא ברור מי עומד מאחורי האיומים, אך בחדשות 13 פורסם צילום מסך מקבוצה סגורה שכותרתה "מחזקים את נתניהו", שבה נכתב: "חברים זה הטלפון של מנדלבליט תתחילו להציק לו. לשאול אותו על הקלטות. וכל שאלה שעולה בדעתכם. טמטמו אותו".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט בדיון להסרת חסינותושל ח"כ חיים כץ, הכנסת, ירושלים, 4 בפברואר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
היועמ"ש מנדלביט בדיון בכנסת/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

האיומים שספג היועץ המשפטי לממשלה מגיעים לקראת פתיחת משפטו של נתניהו, אחרי החלטתו של מנדלבליט להגיש נגדו כתב אישום בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים. כמו כן, הם מגיעים ברקע העימות בינו לבין ממלא מקום פרקליט המדינה, בעקבותיו הודיע בשבוע שעבר כי ימלא את התפקידים הניהוליים של פרקליט המדינה. זאת, לאחר שכהונתו הזמנית של דן אלדד כממלא מקום פרקליט המדינה הסתיימה מבלי שמונה לו מחליף.

שבוע קודם לכן, הוגשו עתירות נגד הארכת כהונתו של אלדד, ובתגובה אליהן הוציא בג"ץ צו זמני המונע מינוי ממלא מקום אחר, או את הארכת כהונתו של אלדד, עד לדיון בעתירות. "כידוע לכם, החל מהיום משרת ממלא מקום פרקליט המדינה אינה מאוישת עוד", כתב מנדלבליט בהודעתו להנהלת הפרקליטות. "במצב הדברים הנוכחי ועד לאיוש המשרה, פרקליטות המדינה תשוב לפעול באופן בו הדברים נוהלו לאחר סיום תפקידו של פרקליט המדינה הקודם, בתקופה שבה משרת ממלא המקום לא הייתה מאוישת. דהיינו, הח"מ יישא באחריות הניהולית והמקצועית הכוללת לעבודת פרקליטות המדינה, כשהניהול וההנחיה המקצועיים והארגוניים יבוצעו בפועל על ידי המשנים לפרקליט המדינה, כל אחד בתחומי אחריותו".

עוד בוואלה!

השיטה זהה, רק המשרד משתנה: קבלן ההריסות של נתניהו בדרך למשטרה

לכתבה המלאה
מפגינים נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ובג"ץ בכיכר גורן בפתח תקווה, 2 במאי 2020. ללא, אתר רשמי
הפגנה בכיכר גורן הסמוכה לביתו של היועמ"ש, החודש/אתר רשמי, ללא

במהלך כהונתו של מנדלבליט, נרשמו כמה אירועים קשים נגדו, בין היתר כשבדצמבר 2018 הושחתה מצבתו של אביו. שני פעילי שמאל נחקרו אז ביחידת בלהב 433, בחשד למעורבות בהשחתת הקבר, אך הם שוחררו כעבור מספר שעות ועד כה לא ידוע מי ביצע את המעשה.

בחודש אוגוסט האחרון אף פתחה המשטרה בחקירה בעקבות "הטרדות חוזרות ונשנות" כלפי היועץ באמצעות מסרונים שנשלחו אליו. חמישה חשודים עוכבו אז לחקירה במשטרת ירושלים. בנוסף לכך, כתובת נאצה שבה נכתב "מנדלבליט משת"פ" רוססה נגד היועמ"ש בכביש החוף על חומת העיר אור עקיבא.

יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד אורית קורין, הגדירה את האיומים על מנדלבליט כ"חציית כל הקווים האדומים". היא מסרה כי "נדרשת עוד הערב אמירה ערכית חד-משמעית של ראש הממשלה ושר המשפטים. מדינת ישראל היא דמוקרטיה חיונית והוויכוחים בה לגיטימיים ונחוצים, אך אין בין איומים לשיח לגיטימי דבר וחצי דבר. אני מצפה מנבחרי הציבור להשמיע את קולם הברור בנושא לפני שחלילה יישפך כאן דם. במקביל, אני קוראת לגורמים האמונים על כך, לבחון את עיבוי אמצעי האבטחה סביב היועמ"ש".

ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי גינה גם הוא את ההודעות שקיבל מנדלבליט ואמר כי פגיעה ביועמ"ש היא פגיעה בשלטון החוק. "יש להגן על עובדי הציבור באשר הם, ובראשם עובדי הציבור האמונים על אכיפת החוק, על מנת שיוכלו למלא את תפקידם כראוי וללא מורא", ציין עו"ד חימי במכתבו.

(עדכון ראשון: 18:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully