וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי העימות: מנדלבליט הודיע שימלא את מקומו של פרקליט המדינה

3.5.2020 / 12:51

היועמ"ש הודיע להנהלת הפרקליטות כי הוא ימלא את התפקידים הניהוליים של פרקליט המדינה, לאחר שכהונתו של דן אלדד הסתיימה מבלי שמונה לו מחליף. בג"ץ מנע את הארכת כהונתו של מ"מ הפרקליט עד לדיון בעתירות שהוגשו נגדו. "נפעל כמו בתקופה שבה המשרה לא הייתה מאוישת"

צילום: יותם רונן

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום (ראשון) להנהלת הפרקליטות כי הוא עצמו ימלא את התפקידים הניהוליים של פרקליט המדינה, זאת לאחר שכהונתו הזמנית של דן אלדד כממלא מקום פרקליט המדינה הסתיימה מבלי שמונה לו מחליף. בשבוע שעבר הוגשו עתירות נגד הארכת כהונתו של אלדד, ובתגובה אליהן הוציא בג"ץ צו זמני המונע מינוי ממלא מקום אחר, או את הארכת כהונתו של אלדד, עד לדיון בעתירות.

"כידוע לכם, החל מהיום משרת ממלא מקום פרקליט המדינה אינה מאוישת עוד", כתב מנדלבליט. "במצב הדברים הנוכחי, ועד לאיוש המשרה, פרקליטות המדינה תשוב לפעול באופן בו הדברים נוהלו לאחר סיום תפקידו של פרקליט המדינה הקודם, בתקופה שבה משרת ממלא המקום לא הייתה מאוישת. דהיינו, הח"מ יישא באחריות הניהולית והמקצועית הכוללת לעבודת פרקליטות המדינה, כשהניהול וההנחיה המקצועיים והארגוניים יבוצעו בפועל על ידי המשנים לפרקליט המדינה, כל אחד בתחומי אחריותו. הכרעותיהם יהיו מחייבות, ובמקרי מחלוקת יובאו הדברים להכרעתי".

מנדלבליט ציין כי המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, עו"ד נורית ליטמן, תרכז את ההיבטים הניהוליים הנוגעים לתקופת הקורונה. "הימים האלה מציבים לפתחנו אתגרים גדולים, במישור הלאומי, במישור העבודה שלנו בפרקליטות המדינה, וגם לכל אחד מאיתנו במישור האישי", כתב היועמ"ש. "אני משוכנע כי ביחד נעמוד באתגרים אלו בהצלחה רבה".

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט בכנס משפט במלון דן כרמל, חיפה 5 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
הודיע שימלא את מקומו של פרקליט המדינה. מנדלבליט/שלומי גבאי

הצו של בג"ץ ניתן במסגרת עתירה שהגישו עורכי דין פרטיים, ובהם ראשי מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין, עמית בכר ונדב ויסמן, וכן ברוריה לקנר, גיא גיסין ועוד. בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד יוסי בנקל ממשרד שבולת ושות', נטען כי הארכת מינויו של אלדד על ידי שר המשפטים אמיר אוחנה, בממשלת מעבר, בניגוד לעמדת היועמ"ש אביחי מנדלבליט, היא החלטה בלתי סבירה באופן קיצוני.

עוד נטען כי העובדה שמשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור להיפתח בקרוב משפיעה גם היא על ההכרעה. לדברי מגישי העתירה, בנסיבות שנוצרו יש להמתין לכניסתו לתפקיד של שר המשפטים החדש, ולקבוע כי עליו לכנס ועדת איתור שתמנה פרקליט מדינה קבוע.

עוד בוואלה!

שידור חי: העליון דן בעתירות נגד הרכבת הממשלה בידי נתניהו

לכתבה המלאה
עו"ד דן אלדד ימונה לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה. איל יצהר, גלובס, אתר רשמי
כהונתו הזמנית הסתיימה. דן אלדד/אתר רשמי, איל יצהר, גלובס

אלדד כיהן בתפקיד שלושה חודשים, והוא מונה על ידי אוחנה חרף התנגדות עזה מצד מנדלבליט. בשבוע שעבר פנה היועמ"ש לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, וקבע כי יש מניעה משפטית להאריך את כהונתו של אלדד. לדבריו, אלדד תפקד באופן כושל בשלושת החודשים האחרונים, ואף הסתיר ממנו פרטים על פגישותיו עם השר אוחנה.

מנגד, אלדד טען כי מנדלבליט ניסה להכשיל אותו ולפגוע בעבודתו מהיום הראשון. ממלא מקום פרקליט המדינה סבור כי היועמ"ש מנסה למנוע את הארכת כהונתו משום שגילה כי הוא בודק חומרים הקשורים לסגירת התיק נגד מנדלבליט בפרשת הרפז. אלדד אף פנה בעניין למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, וביקש ממנו לבדוק את הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully