וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הוציא צו מניעה להארכת כהונתו של אלדד כמ"מ פרקליט המדינה

30.4.2020 / 11:41

הצו הזמני ניתן במסגרת עתירה בה נטען כי הארכת המינוי ע"י אוחנה בממשלת מעבר ובניגוד לעמדת היועמ"ש היא החלטה בלתי סבירה באופן קיצוני. ההחלטה מונעת את מינויו של ממלא מקום אחר עד לקבלת החלטה אחרת. השופט מזוז הורה לצדדים להגיב לעתירה בתוך שבועיים

צילום: יותם רונן

בג"ץ הוציא היום (חמישי) צו זמני שמונע את הארכת כהונתו של ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד. בנוסף, הצו מונע את מינויו של ממלא מקום אחר עד לקבלת החלטה אחרת.

הצו ניתן במסגרת עתירה שהגישו הבוקר עורכי דין פרטיים, ובהם ראשי מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין, עמית בכר ונדב ויסמן, וכן ברוריה לקנר, גיא גיסין ועוד. בעתירה, שהוגשה על ידי עורכי הדין יוסף בנקל, נתי אגמון ולידר קופרשמידט טל ממשרד שבלת ושות', נטען כי הארכת מינויו של אלדד על ידי שר המשפטים אמיר אוחנה, בממשלת מעבר, בניגוד לעמדת היועמ"ש אביחי מנדלבליט, היא החלטה בלתי סבירה באופן קיצוני.

עוד נטען כי העובדה שמשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור להיפתח בקרוב משפיעה גם היא על ההכרעה. לדברי מגישי העתירה, בנסיבות שנוצרו יש להמתין לכניסתו לתפקיד של שר המשפטים החדש, ולקבוע כי עליו לכנס ועדת איתור שתמנה פרקליט מדינה קבוע.

עו"ד דן אלדד ימונה לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה. איל יצהר, גלובס, אתר רשמי
נטען כי הארכתו בעת הזאת היא החלטה בלתי סבירה באופן קיצוני. אלדד/אתר רשמי, איל יצהר, גלובס

שופט בית המשפט העליון, מני מזוז, קיבל לידיו את העתירה וקבע כי עד למתן החלטה אחרת אין להאריך את כהונתו של אלדד, אך גם לא למנות מישהו אחר במקומו. הוא הורה לשר אוחנה, ליועמ"ש מנדלבליט, לאלדד ולנציב שירות המדינה להגיש את תגובתם לעתירה בתוך שבועיים - עד 14 במאי.

עוד בוואלה!

בעימות בין מנדלבליט ואלדד, המפסידה הגדולה היא מערכת אכיפת החוק

לכתבה המלאה
נתי אגמון ויוסי בנקל. אורן דאי, אתר רשמי
עורכי הדין נתי אגמון ויוסף בנקל/אתר רשמי, אורן דאי

היום אמורה להסתיים כהונתו הזמנית של אלדד כממלא מקום פרקליט המדינה. אלדד מכהן בתפקיד שלושה חודשים, והוא מונה על ידי אוחנה חרף התנגדות עזה מצד מנדלבליט. בשבוע שעבר פנה היועמ"ש לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, וקבע כי יש מניעה משפטית להאריך את כהונתו של אלדד. לדבריו, אלדד תפקד באופן כושל בשלושת החודשים האחרונים, ואף הסתיר ממנו פרטים על פגישותיו עם השר אוחנה.

מנגד, אלדד טען כי מנדלבליט ניסה להכשיל אותו ולפגוע בעבודתו מהיום הראשון. ממלא מקום פרקליט המדינה סבור כי היועמ"ש מנסה למנוע את הארכת כהונתו משום שגילה כי הוא בודק חומרים הקשורים לסגירת התיק נגד מנדלבליט בפרשת הרפז. אלדד אף פנה בעניין למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, וביקש ממנו לבדוק את הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully