וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פעילי שמאל נחקרו בחשד למעורבות בהשחתת קבר אביו של היועמ"ש

שני החשודים מפעילי מחאת פתח תקווה נחקרו בלהב 433 בחשד למעורבות בהשחתת קבר אביו של מנדלבליט. השניים שוחררו לביתם והכחישו כל מעורבות במעשה אולם המשטרה החרימה את הפלאפונים שלהם. נתניהו: "מקווה שהיועמ"ש לא ייכנע ללחץ האדיר הזה"

עריכה: טל רזניק

שני פעילי שמאל הלוקחים חלק במחאת פתח תקווה, אורן סימון ופעיל נוסף, נחקרו הערב (ראשון) ביחידת בלהב 433, בחשד למעורבות בהשחתת קבר אביו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. השניים שוחררו כעבור מספר שעות לביתם והמשטרה החרימה את הטלפונים שלהם.

פעיל מחאת פתח תקווה סימון הכחיש בפני החוקרים את מעורבותו במעשה. הוא מיוצג על ידי עו"ד כרמל בתו. במהלך החיפוש בביתו החרימו השוטרים את המחשב והטלפון הנייד וכן איזמל שהיה בארגז הכלים בבית. הפעיל נשאל באשר לאיזמל והאם בעזרתו הוא פגע במצבה והשיב כי מדובר בכלי עבודה שיש לכל אדם בביתו. כמו כן, יחידת 433 עדיין חוקרת את החשוד הנוסף, שסנגורו הוא עו"ד דניאל חקלאי.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צייץ בטוויטר בעקבות הדברים כי "כבר שלוש שנים שהשמאל מפגין כל שבוע מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה. פעילי שמאל מטרידים את היועץ בבית הכנסת ובמכולת. עכשיו גם נחקר חשד כי הם חיללו את קבר אביו. לחץ בריוני מטורף כדי להגיש נגדי כתב אישום בכל מחיר. אפשר רק לקוות שהיועץ לא ייכנע ללחץ האדיר הזה".

לקריאה נוספת:
פרקליטי נתניהו ליועמ"ש: פתח בחקירה נגד "שיטפון ההדלפות מחקירותיו"
מתנחלים זומנו למסור עדות: "גם צה"ל ירה בעימותים שבהם נהרג פלסטיני"
"תגידו בלי בחורות": כך המליץ ח"כ ביטן לחרדים לפתור את משבר הגיוס

השחתת קברו של אביו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מַנדלבליט. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
השחתת קברו של אביו של היועמ"ש, דצמבר/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

עורך דין דניאל חקלאי, שמייצג את ראשי מחאת כיכר גורן וכן את ראשי המחאה הארצית נגד השחיתות, מסר שהפעיל שנחקר הוא "מבוגר ונורמטיבי שמאמין בכל לבו בשלטון החוק, במשטר הדמוקרטי, בעיקרון השוויון לפני החוק, בטוהר המידות ובשמירה על זכויות האדם והאזרח". לדברי חקלאי: "הוא אכן נחקר בחשד המופרך שממוקד בהשחתת מצבת אביו של ד"ר מנדלבליט. הוא ענה לכל שאלות החוקרים והבהיר את המובן מאליו: אין שום קשר בינו לבין המעשה האלים הזה".

בחודש שעבר פורסם ב"חברת החדשות" כי מנדלבליט עלה לקבר אמו ביום השנה למותה, ושם הופתע לגלות כי אלמונים השחיתו את המצבה של אביו. במשרד המשפטים אישרו כי מנדלבליט דיווח למשטרה באותו היום על חבלה מכוונת שהתגלתה במצבת אביו. "יובהר כי המצבה נותרה שלמה, אך יש עליה סימני השחתה שנוצרו ככל הנראה תוך שימוש בכלי כלשהו במטרה לגרום נזק לכיתוב שעל המצבה. ליועץ המשפטי לממשלה לא ידוע מה הרקע לאירוע", נמסר.

עוד באותו נושא

קבר אביו של היועמ"ש הושחת: "מעשה מזעזע שיש לגנותו"

לכתבה המלאה
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס השנתי של העמותה למשפט ציבורי, מלון דן כרמל, 3 בינואר 2019. שלומי גבאי
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, החודש/שלומי גבאי

נתניהו הורה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן לבדוק מי חילל את קבר אביו של מנדלבליט.ראש הממשלה אמר כי מדובר ב"מעשה מזעזע שיש לגנותו בכל לשון".

בנוסף לכך, בחודש שעבר כתובת נאצה "מנדלבליט משת"פ" רוססה נגד היועמ"ש בכביש החוף על חומת העיר אור עקיבא. מהמשטרה נמסר כי התקבלה קריאה במוקד 100 בסוף השבוע על הכתובת, וכי ניידת משטרה הגיעה למקום והמשטרה פתחה בבדיקת המקרה.

(עדכון ראשון: 18:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully