וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות תומכי נתניהו הפגינו מחוץ לבית המשפט; מתנגדיו מחו בבלפור

פעילי ליכוד מחו נגד משפטו של ראש הממשלה, וקראו "ביבי מלך ישראל". כמה מהמפגינים נשאו שלטים נגד היועמ"ש, בהם "פרשת דרייפוס 2 גרסת מנדלבליט". במקביל, מחאת הדגלים השחורים נערכה מחוץ למעון רה"מ: "נאשם בפלילים אינו ראש הממשלה שלנו"

צילום: רוני כנפו, ערוץ 7 ורויטרס, עריכה: איתי עמרם

לקראת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מאות מתומכיו הפגינו היום (ראשון) מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים. המפגינים שרו "ביבי מלך ישראל" וקראו "מושחתים הביתה", "מנדלבליט הביתה" ו"העם דורש צדק משפטי". הם נשאו שלטים עם הכיתוב "כבוד בית המשפט, נתניהו לא לבד", "משפט דרייפוס 2020" ותמונה עם פניהם של פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט עם הכיתוב "אבות השחיתות לחקירה מיד". ההפגנות נמשכו לאורך הדיון במשפט, והסתיימו לאחר השעה 16:00.

גם שרים וח"כים מהליכוד הגיעו לבית המשפט כדי לתמוך בראש הממשלה וללוות את הפגנת התמיכה בו, בהם השרים אמיר אוחנה, מירי רגב, יואב גלנט, צחי הנגבי, אלי כהן ודודי אמסלם, וחברי הכנסת ניר ברקת, יואב קיש ומאי גולן. השרה רגב אמרה כי "אני מצפה שהשופטים לא יפלו למלכודת התקשורת, ויגיעו לכאן עם לב נקי לשפוט את מי ששפכו את דמו יום-יום ושעה-שעה. אני מאמינה שהתיקים של ראש הממשלה יקרסו".

מפגינים בעד נתניהו מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים לקראת משפט נתניהו, 24 במאי 2020. ראובן קסטרו
תומכות של נתניהו מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים, היום/ראובן קסטרו
מפגינים בעד נתניהו מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים לקראת משפט נתניהו, 24 במאי 2020. ראובן קסטרו
"שהשופטים לא יפלו למלכודת התקשורת". הפגנת תומכי נתניהו, היום/ראובן קסטרו

במקביל, מחוץ למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור השתתפו מאות בני אדם במחאה של תנועת "הדגלים השחורים". ממארגני ההפגנה נמסר כי "המתקפות חסרות הרסן על מערכת המשפט הן הסיבה להנפת הדגלים השחורים בכל הארץ היום. נאשם בפלילים אינו ראש הממשלה שלנו. נאשם שמסית נגד מערכות הצדק והחוק אינו ראש הממשלה שלנו, נאשם שמסית נגד חצי מהעם אינו ראש הממשלה שלנו.

עוד בוואלה!

בין אם נתניהו יזוכה או יורשע, הכרעת הדין ברורה - ישראל מושחתת

לכתבה המלאה
אבטחה בבית המשפט המחוזי בירושלים לקראת משפט של ראש הממשלה בנימין נתניהו, 24 במאי 2020. ראובן קסטרו
כוחות משטרה מחוץ לביהמ"ש המחוזי בירושלים, היום/ראובן קסטרו

מארגני הפגנת "הדגלים השחורים" הוסיפו כי "זוהי עמדה מוסרית שנכונה לכל יום וכל שעה - ללא קשר לסיטואציות פוליטיות. נמשיך להילחם ברחובות עד שמדינת ישראל תחזור לפסים".

השחקנית אורנה בנאי, שהשתתפה בהפגנה, אמרה כי "באנו להפגנה הזאת, למפגן הכוח אזרחי הזה כי אנחנו בעד מערכת המשפט בישראל. אנחנו בעד מערכת אכיפת החוק בישראל - אנחנו בעד הדמוקרטיה בישראל".

הפגנת הדגלים השחורים מחוץ למעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 24 במאי 2020. מחאת הדגלים השחורים, אתר רשמי
הפגנת הדגלים השחורים מחוץ למעון ראש הממשלה, היום/אתר רשמי, מחאת הדגלים השחורים
הפגנת הדגלים השחורים מחוץ למעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 24 במאי 2020. AP
"נמשיך להילחם ברחובות". מתנגדי נתניהו מחוץ למעון בבלפור, היום/AP

נתניהו התייצב היום בשעה 15:00 באולם 317 בבית המשפט המחוזי בירושלים, לדיון הקראת כתב האישום נגדו. לראשונה בתולדות המדינה, ראש ממשלה מכהן עומד לדין. נתניהו מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים במסגרת שלושה תיקים - תיק 1000 (טובות הנאה מאנשי עסקים), תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) ותיק 4000 (פרשת בזק-וואלה).

(עדכון ראשון: 12:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully