וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת ההיתרים ליועמ"ש: חווה דעתך אם יש מניעה שעד התביעה יממן הוצאות רה"מ

21.5.2020 / 18:33

בהמשך לבקשת נתניהו למימון הוצאותיו המשפטיות, בדיון בוועדה עלה כי מקורב לרה"מ, ספנסר פרטרידג', נמצא ברשימת עדי התביעה במשפטו של הראשון. "לאחר שתתקבל עמדת היועמ"ש, תוכל הוועדה להתכנס ולשקול את כלל הנושאים שעלו במהלך הדיון", נמסר

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

ועדת ההיתרים פנתה היום (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה שיחווה דעתו בשאלת ניגוד העניינים של עד התביעה במשפט ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקורבו - ספנסר פרטרידג' - במימון הוצאות המשפט של ראש הממשלה.

הבקשה ליועמ"ש הגיעה במסגרת דיון שערכה הוועדה בהמשך בקשתו של נתניהו למימון הוצאותיו המשפטיות, זאת בנוכחות עורכי דינו. במהלך הדיון נודע כי בדיון שהתקיים בבג"ץ עלה כי חברו של נתניהו, פרטרידג', מופיע ברשימת עדי התביעה שהוגשה לבית המשפט בהליכים הפליליים המתנהלים נגד ראש הממשלה. "לאחר שתתקבל עמדת היועמ"ש, תוכל הוועדה להתכנס ולשקול את כלל הנושאים וההיבטים שעלו במהלך הדיונים".

בנוסף, הוועדה דנה בהבהרותיו של ראש הממשלה בקשר לסכום אותו קיבל בעבר מבן דודו, נתן מיליקובסקי.

איש העסקים ספנסר פרטרידג'. GettyImages
חשד לניגוד עניינים. פרטרידג'/GettyImages

בג"ץ הקפיא בתחילת מרץ את הדיון בוועדת ההיתרים בנוגע למימון הגנתו המשפטית של נתניהו, בעקבות עתירה של התנועה לאיכות השלטון נגד החלטת הוועדה, אף שכבר הכריעה בנושא. שופט בית המשפט העליון מני מזוז הורה לוועדת ההיתרים ולראש הממשלה להגיש את עמדתם בעתירה עד לסוף החודש הנוכחי, ובינתיים הורה לוועדה לא לקיים את הדיון.

עוד בוואלה!

בקשתו נדחתה: בית המשפט חייב את נתניהו להתייצב לפתיחת משפטו

לכתבה המלאה
היועמ"ש אביחי מנדלבליט, במהלך כנס בשבע בירושלים 24 בפברואר 2020. -, אתר רשמי
הוועדה תתכנס עם הגשת חוות דעתו. מנדלבליט/אתר רשמי, -

ועדת ההיתרים דחתה את בקשות הוצאות המימון של נתניהו שלוש פעמים רצופות, והתנתה את הדיון בעניינו כל עוד יעביר לה מסמכים הנוגעים למצבו הכלכלי ולפירוט קשריו עם פרטרידג' ועם מיליקובסקי. בתנועה לאיכות השלטון טענו כי "נתניהו הגיש בג"ץ לאחר שוועדת ההיתרים דחתה אותו בפעם השלישית. בג"ץ החליט לתת תוקף להסכמת הצדדים, לפיה נתניהו יעביר את המסמכים הנדרשים. ככל הידוע לנו, נתניהו טרם עשה זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully