וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת ההיתרים תדון מחדש בבקשת נתניהו למימון הוצאותיו המשפטיות

25.2.2020 / 13:43

חברי הוועדה קבעו כי "שינוי נסיבות משמעותי" הביא את חבריה לקבוע דיון נוסף בבקשת רה"מ לזכות בסיוע כספי מחברו הקרוב ספנסר פרטרידג'. הם קבעו כי "לא ניתן להעריך את העלויות אלא לשערן כרבות מאוד". התנועה לאיכות השלטון: חדירה של אלמנטים פוליטיים

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

הוועדה למתן היתרים החליטה היום (שלישי) לקיים דיון מחודש בבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל מימון להוצאותיו המשפטיות. חברי הוועדה בראשות השופטת בדימוס נחמה מוניץ נימקה את החלטתה בכך כש"לאחר בחינת טיעוני באי כוח ראש הממשלה, הוועדה סבורה כי יש בהם כדי להצביע על שינוי נסיבות משמעותי בין הנסיבות שהיו בעת מתן ההחלטות הקודמות לבין הנסיבות הנוכחיות".

בחודש יוני בשנה שעברה, החליטה ועדת ההיתרים לדחות את בקשת ראש הממשלה, להתיר לו לקבל מימון הוצאותיו המשפטיות כתרומה מנתן מיליקובסקי - בן דודו - ומחברו הקרוב ספנסר פרטרידג'. השנה, נתניהו ביקש פעם נוספת לקבל מימון להוצאותיו משפטיות מפרטרידג' בלבד. הוועדה סבורה כי שינויי הנסיבות המשמעותיים באים לידי ביטוי בעצם הגשת שלושה כתבי אישום אליהם צורפה רשימת עדים המונה מאות עדים, וכן יותר מאלף קלסרים של חומר חקירה.

דיון במליאת הכנסת - הצעת ועדת הכנסת לחסינות לחיים כץ, כנסת, ירושלים, 17 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
ועדת ההיתרים תדון בבקשתו לקבל מימון משפטי מחברו פרטרידג'. נתניהו/ראובן קסטרו

בהודעת הוועדה נכתב כי "הוועדה נותנת משקל רב לעובדה שבעת הזאת לא ניתן להעריך במדויק את העלויות אלא לשערן כעלויות רבות עד מאוד, על פי מייצגי ראש הממשלה הערכה היא של כעשרה מיליון שקלים, לכל הפחות".

עוד נכתב כי "הבקשה הנוכחית הינה לקבלת מימון אך ורק מפרדריג', שכבר חתם על הסכם ניגוד עניינים שאושר על ידי היועמ"ש לממשלה, ונתן לראש הממשלה הלוואה בסך שני מיליון שקל. הוועדה היא ועדה מנהלית והחלטותיה כפופות למשטר הדיון בהחלטות מנהליות בה נוהג כלל יסוד לפיו החלטות מנהליות, בשונה מהחלטות שיפוטיות, לא חל לגביהן עקרון סופית הדיון. משמע אינן מהוות מעשה בית דין ולמעשה ניתנות לשינוי מקום בו יש הצדקה משום שינוי נסיבות".

עוד בוואלה!

אחרי התגובה הממוחזרת להסלמה, כחול לבן צריכה לטעון מחדש את התותחים

לכתבה המלאה

בתגובה להחלטת הוועדה, התנועה לאיכות השלטון מסרה כי תעתור לבג"ץ כדי שיורה לועדת ההיתרים לדחות את בקשתו של נתניהו למימון הלוואה לניהול תיקיו המשפטיים. עו"ד ד"ר אליעד שרגא, יו"ר התנועה אמר כי "לאחר שהוליך שולל את בית המשפט העליון ואת ועדת ההיתרים, כשסרב שלוש פעמים ברציפות להעביר לידי הוועדה מסמכים שבקשה, מקבל ראש הממשלה צ'אנס רביעי מאותה ועדה, שהכללים להקמתה קובעים כי החלטתה היא סופית. זו חדירה מסוכנת של אלמנטים זרים ופוליטיים לגוף מעין שיפוטי, והדרדרות נוספת במאפייניה הדמוקרטים של מדינת ישראל".

איש העסקים ספנסר פרטרידג'. GettyImages
"כבר חתם על הסכם ניגוד עניינים שאושר על ידי היועמ"ש לממשלה". פרטרידג'/GettyImages

התנועה לטוהר המידות אמרה כי ההחלטה לדון מחדש בבקשת נתניהו למימון הגנה משפטית "חורגת מסמכות". בנוסף לכך, התנועה הודיעה כי בכוונתה לפנות לבג"ץ כדי למנוע את "המימון האסור", כלשונה, לראש הממשלה. "החלטת ועדת ההיתרים מהיום הינה המשך של המאמץ המכוון להפוך החלטת משפטית סופית של ועדת ההיתרים. מה שהחל במשיכת זמן, התעלמות מפסק דין של בית המשפט העליון ובהחלפת חברי ועדת ההיתרים ממשיך בהחלטה, ללא סמכות, לדון מחדש בבקשה שכבר נדחתה", אמרו בתנועה.

(עדכון ראשון: 12:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully