וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחול לבן בדרישה ליועמ"ש: "פתח בחקירת תיק המניות של נתניהו"

22.2.2020 / 19:32

המפלגה פנתה למנדלבליט בדרישה לחקירה בשל המניות שהחזיק ראש הממשלה בחברה של בן דודו. "בעבר כבר התווה היועמ"ש את העיקרון כי בכל הנוגע להליכים שבהם מעורבים מועמדים לראשות הממשלה ואישי ציבור, יש לנקוט נגדם בהליכים באופן מיידי", נכתב

צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

מפלגת כחול לבן שלחה הערב (שבת) מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בדרישה שיפתח מיידית בחקירת תיק המניות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "בעבר כבר התווה היועץ המשפטי לממשלה את העיקרון כי בכל הנוגע להליכים שבהם מעורבים מועמדים לראשות הממשלה ואישי ציבור, יש לנקוט נגדם בהליכים באופן מיידי", נכתב בבקשת המפלגה. "בין היתר מכיוון שיש לתת לציבור מידע שלם ומלא בטרם הכרעתו, לאור עיקרון זה יש לפתוח בהליכי חקירה עוד בטרם מועד הבחירות הקרוב".

תיק המניות של נתניהו עלה לשיח הציבורי בשולי חקירת תיק 3000 - פרשת הצוללות וכלי השיט. נתניהו הודה בזמנו כי לאורך רוב חודשי שנת 2010 הוא החזיק במניות חברת תוספי פלדה, שאחד מלקוחותיה היה תאגיד המספנות הגרמני "טיסנקרופ". נתניהו היה שותפו של דודו נתן מיליקובסקי עד לסוף נובמבר 2010 ופדה את מניותיו בתמורה לכ-16 מיליון שקלים, כך לפי פרסום של אביעד גליקמן בחדשות 13.

בהיותו שותף בחברת סי-דריפט של מיליקובסקי ולפיכך נהנה גם ממכירת חמישית ממניותיה לחברת גרפטק, שהתמזגה בהמשך אותה שנה עם עסקי מיליקובסקי, קלע עצמו נתניהו לכאורה לניגוד עניינים. זאת, בגלל פעלתנותו החריגה לשינוי עמדת ישראל כלפי סדר-הכוחות התת-ימי.

דיון במליאת הכנסת - הצעת ועדת הכנסת לחסינות לחיים כץ, כנסת, ירושלים, 17 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
"יש לפתוח בהליכי חקירה עוד בטרם מועד הבחירות הקרוב". נתניהו בכניסה לכנסת/ראובן קסטרו

השבוע פנה הליכוד במכתב רשמי למ"מ פרקליט המדינה, בדרישה לפתוח לאלתר בחקירה פלילית של תיק המימד החמישי שבו מעורב יו"ר כחול לבן בני גנץ, עוד לפני הבחירות לכנסת ה-23. בנוסף לכך, שיגר היועץ המשפטי של הליכוד עו"ד אבי הלוי מכתב למ"מ פרקליט המדינה, בדרישה להסיר את צו איסור הפרסום מעל קלטות תיק הרפז, שבו מוקלטים, בין היתר, מספר ארבע בכחול לבן גבי אשכנזי והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully