וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון הקראת כתב האישום של נתניהו לא יועבר בשידור חי

10.5.2020 / 18:30

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים דחו את בקשת של כמה כלי תקשורת לשדר את הדיון. בנוסף הודיעו כי בשל הנחיות הקורונה - יוגבל מספר האנשים באולם והדיון יועבר במעגל סגור לשני אולמות נוספים

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

הרכב השופטים בבית במשפט המחוזי בירושלים הודיע היום (ראשון) כי הדיון בהקראת כתב האישום של ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יועבר בשידור חי. בכך, השופטים דחו את בקשתם של כמה כלי תקשורת לשדר את הדיון בהם כאן, חדשות 13 וגלובס.

בהחלטת בית המשפט נקבע כי הדיון יתקיים בתאריך המתוכנן בסוף החודש, וכי הוא יתנהל על פי ההגבלות של משרד הבריאות, בשל מגבלות נגיף הקורונה יוגבל מספר האנשים באולם, והדיון יועבר במעגל סגור לשני אולמות נוספים, אך לא מעבר לכך.

כתב האישום מייחס לראש הממשלה עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיקים 1000, 2000 ו-4000. הוא הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לאחר שנתניהו משך את בקשת החסינות שהגיש לכנסת.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך כינוס מליאת הכנסת 6 במאי 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
נתניהו/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

בראש הרכב השופטים שידונו במשפט תעמוד השופטת פרידמן-פלדמן, יחד עם השופטים משה בר-עם ועודד שחם. שאלת השידור של נהדיון עלתה בעקבות השידורים שליוו את הדיונים בבג"ץ בעתירות נגד הרכבת הממשלה על ידי נתניהו.

עוד בוואלה!

בג"ץ דחה פה אחד את העתירות נגד הרכבת הממשלה בידי נתניהו וההסכם הקואליציוני

לכתבה המלאה

בשבוע שעבר דחה בג"ץ פה אחד את העתירות נגד הרכבת הממשלה על ידי נתניהו ונגד ההסכם הקואליציוני להקמת ממשלת הליכוד וכחול לבן. השופטים, שהחלטתם מגיעה ברקע ההצבעות במליאה על חוקי הרוטציה הנדרשים להסכם להקמת הממשלה, קבעו כי "לא קיימת עילה משפטית" למנוע את הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו, חרף כתב האישום נגדו בגין עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים.

בחודש שעבר הושק בבית המשפט העליון פיילוט, שבמסגרתו ישודרו בשלב הראשון עשרה דיונים מרכזיים בשנה. כשהראשון בהם היה הדיון בעתירות נגד הפעלת השב"כ למאבק בנגיף הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully