וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בפתח משפטו: "גורמים בפרקליטות תופרים לי תיקים"

24.5.2020 / 14:44

ראש הממשלה, הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, תקף את ההליך המשפטי נגדו, וטען: "גורמים במשטרה ובפרקליטות חברו לחבורת רק לא ביבי כדי לתפור לי תיקים מופכרים והזויים". הוא אמר כי הוא מתייצב להליך "בגב זקוף ובראש מורם"

בווידאו: פתיחת משפט נתניהו/עריכה: איתי עמרם ואביחי ברוך

ראש הממשלה בנימין נתניהו, תקף היום (ראשון) בפתח משפטו את ההליך המשפטי נגדו ואת החקירה שקדמה לו. "אזרחי ישראל, מה שעומד למשפט זה הניסיון לסכל את רצון העם, להפיל אותי ואת מחנה הימין", טען נתניהו, הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. "למעלה מעשור שהשמאל לא מצליח לעשות זאת בקלפי, אז בשנים האחרונות מצאו פטנט חדש - גורמים במשטרה ובפרקליטות חברו לחבורת רק לא ביבי כדי לתפור לי תיקים מופכרים והזויים".

"המטרה היא להפיל ראש ממשלה חזק מהימין ולהרחיקו להנהגת המדינה למשך שנים רבות", טען נתניהו, שאמר כי הוא מתייצב להליך "בגב זקוף ובראש מורם", ואף האשים כי ההליך נגדו קשור בעמדותיו. "אני לא מוכן לעקור יישובים, לא מוכן לעשות עוד כל מיני דברים, ולכן צריך להפיל אותי בכל דרך".

פתיחת משפטו של רה"מ, בנימין נתניהו | נתניהו במהלך הצהרתו לתקשורת 24 במאי 2020. יונתן זינדל/פלאש90, פלאש 90
"החקירות זוהמו". נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש90

נתניהו תקף את מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, ואת ניצב רוני ריטמן, שהוביל את החקירה בעניינו. "שמעתי אתמול את המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, הוא הטיף בצדקנות על טוהר מידות - זה אותו אלשיך שהעביר מיליונים מכספי משלם המסים, זה אותו אלשיך שעבר עבירה פלילית כשהדליף בשידור חי בחקירות בעיניי, אותו אלשיך שתפר עלייי עלילת שווא כאילו שלחתי חוקרים פרטיים נגדו", האשים נתניהו. "בזה הוא מזכיר רוני אחר, רוני ריטמן שעמד בראש היחידה שחקרה אותי, הוא טען בעזות מצח בלתי רגילה שאני הוא זה ששלחתי את קצינת המשטרה שהתלוננה נגדו בגין הטרדה מינית. אלו האנשים שהובילו את החקירות נגדי. חקירות אלה זוהמו ונתפרו מהרגע הראשון. מה הפלא שהן נגמרו בכתב אישום מופרך?".

עוד בוואלה!

בין אם נתניהו יזוכה או יורשע, הכרעת הדין ברורה - ישראל מושחתת

לכתבה המלאה

"חבורת רק לא ביבי התערבה בגסות בבחירות", הוסיף נתניהו, "הם עשו הכל כדי שלא אעמוד פה היום כראש ממשלה, אלא כראש ממשלה לשעבר, פוליטיקאי מובס. ב-2015 זו הפעם האחרונה שבה התמודדתי לראשות הממשלה לפני שהתחילו לפתוח לי חקירות ותיקים. קיבלתי 980 אלף קולות. חמש שנים לאחר מכן, עם כתב אישום, קיבלתי מיליון ו-350 אלף קולות. גידול של כמעט 40%. זו הבעת אמון עצומה בי והבעת אי אמון עצומה בהם. לכן, אני ניצב פה היום כראש הממשלה שלכם בגב זקוף ובראש מורם. אני דורש - גלו הכל, חשפו הכל. נציגי התקשורת רוצים לצלם אותי בבית המשפט כחלק ממסע התעמולה 'רק א ביבי' שלא נפסק לרגע. אבל אני רוצה שהציבור יראה את כל התמונה וידע את כל האמת. הבקשה הראשונה שלי מבית המשפט - שקיפות מלאה. אני מבקש שהכל ישודר בשידור חי, רציף ולא מצונזר".

"מה שעומד למשפט זה רצון העם"

נתניהו קרא פעם נוספת לשדר את המשפט לציבור. "הבקשה הראשונה שלי מבית המשפט - שקיפות מלאה. אני מבקש שהכל ישודר בשידור חי, רציף ולא מצונזר", אמר, "לאחד אמרו: 'אם לא תעיד נגד נתניהו תלך לכלא', ולאחר אמרו 'אם תעז לשנות את העדות שלך לטובת נתניהו, גם אתה תלך לכלא'. לזה קוראים סחיטה באיומים. אז הגשנו, הפרקליטים שלי, עוד תלונה ליועץ המשפטי לממשלה, נראה מה יצא מזה לאחר שהוא דחה את כל התלונות שהגשנו. האם הפעם הוא סוף-סוף יתייחס לתלונה הזאת?".

פתיחת משפטו של רה"מ, בנימין נתניהו | נתניהו במהלך הצהרתו לתקשורת 24 במאי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

"במקום הדלפות מגמתיות, שקרים ועיוותים של התקשורת - אני מציע פתרון פשוט: שהכל ישודר וייחשף בפני הציבור. לפני הכל אני דורש שייחשף המסמך ששלח משרד המשפטים למבקר המדינה ב-2017. הם כתבו שלא נפל רבב בהחלטותיי בנושא המרכזי בכתב האישום. מה עוד יותר מדהים? בכל מיני תירוצים המסמך לא מגיע אליי ולא מגיע אליכם הציבור - הוא מונע מהם להפיל ראש ממשלה מהימין", המשיך, וקרא לפרסם פרטי חקירות שונות. "יש אינספור דוגמאות למעשים שלא יעשו - אבל נעשו. אין גבול לניסיון להפיל אותי, כדי להפיל את המחנה הלאומי כולו. אני שואל אתכם - זה שלטון החוק? זו דמוקרטיה? איפה שמענו דברים כאלה בדמוקרטיה? אני אגיד לכם מה עוד לא קרה בדמוקרטיה - בכל 244 השנים האחרונות לא הוגש נגד אף אדם נגד סיקור עיתונאי אוהד, שבמקרה שלי גם לא היה. אני ומשפחתי, הכי מושמצים בכל תולדות המדינה, דווקא נגדי הגישו כתב אישום על סיקור אוהד".

הוא המשיך לבקר את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וקרא לפרסם גם את הקלטות שיחותיו עם הרמטכ"ל גבי אשכנזי במסגרת פרשת הרפז. "אם הציבור יידע את כל האמת כל התיקים הללו יתפוררו. אני חייב להגיד - אני שומע את זה מכל כך הרבה אזרחים. אומרים לי תהיה חזק, אנחנו לא קונים את השטויות האלה, כולנו מבינים שתפרו לך תיקים. גורמים במשטרה, פרקליטות, תקשורת, מנסים לבצע הפיכה שלטונית בניגוד לרצון העם", הוסיף נתניהו, "אני בא עכשיו ממשרד ראש הממשלה. פגשתי שם נציגים של ניצולי שואה קשישים. הביאו לי חתימות שבאו לחזק אותי ואומרים לי - אנחנו מתפללים בשבילך, אחר אומר לי אתה לא לבד, אנחנו איתך. הם ריגשו אותי עד דמעות. ידידיי, אני רוצה להרגיע את כולכם - בעזרתכם ובעזרת השם אמשיך להילחם. בזמן שהתקשורת תמשיך להתעסק בשטויות, בתיקי הסרק המופרכים, אני אמשיך לטפל במדינת ישראל". הוא סיכם: "מדינת ישראל היא שליחות חיי ואמשיך ביתר שאת לשמור עליה ולשמור עליכם".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד-תלם), אמר כי דברי נתניהו הם "השתלחות פרועה ומסיתה". זו, לדבריו, מהווה "הוכחה סופית למה נאשם בפלילים אינו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה".

בית המשפט המחוז בירושלים לפני משפט נתניהו, 24 במאי 2020. ראובן קסטרו
בית המשפט המחוזי בירושלים/ראובן קסטרו

שוחד, מרמה והפרת אמונים

בתיק 1000, פרשת המתנות, נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו, בצורה שמגבשת עבירה של מרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. התנהלות זו, על פי הפרקליטות, מהווה לכאורה עבירה של מרמה והפרת אמונים.

תיק 4000, התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה, עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. זהו התיק היחיד שבו חשוד נתניהו בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully