וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקי נתניהו: עד המדינה שלמה פילבר זומן לחקירה לפני חודש וחצי

24.5.2020 / 19:50

סנגורו של ראש הממשלה, עו"ד מיכה פטמן, ציין בדיון הקראת כתב האישום כי אחד מעדי התביעה תושאל בתחילת אפריל. לוואלה! NEWS נודע כי מדובר בעד המדינה שלמה פילבר, שזומן להשלמת חקירה בעקבות מסמך הרלוונטי לתיק 4000, שעליו מופיעות הערות בכתב ידו

בווידאו: פתיחת משפט נתניהו/עריכה: איתי עמרם ואביחי ברוך

העד שנחקר לפני חודש וחצי, כפי שגילה בדיון היום (ראשון) סנגורו של ראש הממשלה, עו"ד מיכה פטמן, הוא עד המדינה שלמה פילבר - כך נודע לוואלה!NEWS. מוקדם יותר, במהלך הקראת כתב האישום, ביקש סנגורו של נתניהו "להנחות את התביעה שהחקירה הסתיימה. אנחנו רואים בחומרי החקירה כי אחד מעדי התביעה תושאל ב-3 באפריל 2020".

דבריו של עו"ד פטמן נוגעים להשלמת חקירה שבוצעה לפני כחודש וחצי. במקביל לתיק 4000, הרשות לניירות ערך המשיכה בחקירת הקשרים בין "בזק" למשרד התקשורת, ובחודשים האחרונים נערכו שימועים לשורת חשודים בפרשה.

לאחרונה הבינו בפרקליטות כי מסמך שנמצא במהלך חקירה זו, ועליו הערות בכתב ידו של פילבר, רלוונטי גם לתיק 4000, ולכן הוא זומן להשלמת חקירה בתחילת אפריל. פילבר נשאל על תוכנו של אותו מסמך ונסיבות כתיבתו. כפי שעלה מהדיון היום, תוצרי החקירה הועברו גם לסנגורים.

שלמה פילבר בחקירה, 21 בפברואר 2018. מוטי מלרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
פילבר/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מלרוד, הארץ

נתניהו מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים במסגרת שלושה תיקים - תיק 1000 (טובות הנאה מאנשי עסקים), תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) ותיק 4000 (פרשת בזק-וואלה). בדיון הפתיחה של משפטו, ראש הממשלה ויתר הנאשמים - מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס, בעל השליטה לשעבר בבזק שאול אלוביץ' ואשתו איריס אלוביץ - אישרו שקראו והבינו את כתב האישום. לאחר מכן, הסנגורים ביקשו לקבל חצי שנה כדי להגיב לאישומים, בטענה שמדובר בחומרי חקירה רבים.

בראש הרכב השופטים עומדת רבקה פרידמן-פלדמן, ולצדה משה בר-עם ועודד שחם. לאחר שהנאשמים אישרו כי הם מכירים ומבינים את כתב האישום נגדם, הדיון עסק בנושאים טכניים יותר, כמו בקשות של הסנגורים להעברת חומרי חקירה נוספים מהפרקליטות וקביעת מועדים לדיונים בהם יישמעו הטענות המקדמיות של הצדדים. בפרקליטות הסכימו כי הנאשמים - בהם גם נתניהו - לא יידרשו לנכוח בדיונים עד לשלב ההוכחות. עוד נקבע כי הדיון הבא במשפט ייערך ב-19 ביולי.

עוד בוואלה!

וגנץ שותק: השפל החדש שמסמלת "תמונת הניצחון" של נתניהו

לכתבה המלאה
פתיחת משפטו של רה"מ, בנימין נתניהו | נתניהו בעת הגעתו לאולם הדיונים 24 במאי 2020. רויטרס
נתניהו בבית המשפט, היום/רויטרס

פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, כיהן בעברו כראש המטה של נתניהו, ומשמש כעד מדינה בתיק 4000. בתחילה, עמד פילבר בפני המלצה לכתב אישום בשל יחסיו הפסולים, לכאורה, עם בזק, אך בהמשך הוא חתם על הסכם, שבמסגרתו סנגוריו סיכמו עם הפרקליטות כי הוא לא יעמוד לדין פלילי ויורחק משירות המדינה.

המנכ"ל לשעבר קשר עבור החוקרים את נתניהו באופן ישיר להחלטות שהתקבלו במשרד התקשורת בנוגע לבזק, ולפי התביעה היו שוות לשאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, מאות מיליוני שקלים. בנוסף, סיפר על פגישות שקיים בעצמו עם ניר חפץ, בהן הועברו לו כביכול מסרים מנתניהו בעניין בזק. לאחרונה נחקרו בכירים בקמפיין הליכוד בחשד ששלחו רכב עם רמקולים, שיקרא קריאות נגד פילבר מול ביתו. ארבעה יועצים - יונתן אוריך, עופר גולן, יוסי שלם וישראל איינהורן - נחקרו בחשד להטרדת עד בנסיבות מחמירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully