וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות עונה לנתניהו: הצענו להעביר את המסמך שטענת שהוסתר ממך

24.5.2020 / 19:30

נתניהו טען כי הפרקליטות מסרבת "בכל מיני תירוצים" לפרסם מסמך שמשרד המשפטים שלח למבקר המדינה ב-2017. בפרקליטות השיבו כי "צוות התביעה הציע לסנגוריו את המסמכים כבר לפני שבוע, אך עד היום טרם התקבל מהם מענה"

בווידאו: פתיחת משפט נתניהו/עריכה: איתי עמרם ואביחי ברוך

הפרקליטות השיבה היום (ראשון) לטענותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על סירובה לכאורה לחשוף מסמך שמשרד המשפטים שלח למבקר המדינה ב-2017. נתניהו, שנשא הצהרה לפני תחילת משפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים, אמר כי המשרד "שנתיים קודם שלח מסמך למבקר המדינה ובו קבע שלא נפל רבב בפעולותיי והחלטותיי בנושא המרכזי. מה עוד יותר מדהים? בכל מיני תירוצים המסמך לא מגיע אליי. אני דורש - פרסמו מיד את המסמך".

בתגובה, הפרקליטות טענה כי היא הציעה להעביר את המסמכים לידי סנגוריו של נתניהו כבר לפני שבוע - והם לא השיבו. לפי תשובת הפרקליטות, "מדובר בהתכתבויות בין מחלקת ייעוץ וחקיקה למבקר המדינה שהועברו לקראת הכנת דוח המבקר בנושא משרד התקשורת, ולפני שנודעו החשדות בפרשה 4000. תמצית הנושאים שנדונו במכתבים אלו מופיעה בדוח המבקר עצמו".

פתיחת משפטו של רה"מ, בנימין נתניהו | נתניהו במהלך הצהרתו לתקשורת 24 במאי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו בהצהרתו לפני תחילת הדיון הראשון במשפטו/פלאש 90, יונתן זינדל

בפרקליטות הוסיפו כי "עתירה לגילוי מסמכים אלו מתוקף חוק חופש המידע, שהוגשה על ידי מר אלי ציפורי, נדחתה לאחרונה על ידי בית המשפט. המסמכים המבוקשים לא נאספו במסגרת החקירה, ולפיכך אינם מוגדרים כחומר חקירה. אולם, לאור טענות סנגוריו של מר נתניהו, צוות התביעה הציע לסנגוריו כבר לפני שבוע, ב-18 במאי, לבצע השלמת חקירה נקודתית כדי לתפוס את המסמכים הללו ולהכניסם לתיק ובהמשך למוסרם להגנה, ככל שיבקשו לעשות כן. למרות שחלף שבוע ממועד העברת ההצעה לסנגורים, עד היום - טרם התקבל מהם מענה".

נתניהו מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים במסגרת שלושה תיקים - תיק 1000 (טובות הנאה מאנשי עסקים), תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) ותיק 4000 (פרשת בזק-וואלה), בפעם הראשונה שבה נפתח משפט נגד ראש ממשלה מכהן. במהלך דיון הקראת כתב האישום שהתקיים היום, ראש הממשלה ויתר הנאשמים - מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, בעל השליטה לשעבר בבזק שאול אלוביץ' ואשתו איריס אלוביץ - אישרו שקראו והבינו את כתב האישום.

נתניהו, שנשא דברים לפני הדיון, תקף את רשויות אכיפת החוק על ההליך המתנהל נגדו, ואמר כי "מה שעומד למשפט זה הניסיון לסכל את רצון העם, להפיל אותי ואת מחנה הימין. למעלה מעשור שהשמאל לא מצליח לעשות זאת בקלפי, אז בשנים האחרונות מצאו פטנט חדש - גורמים במשטרה ובפרקליטות חברו לחבורת רק לא ביבי כדי לתפור לי תיקים מופרכים והזויים".

עוד בוואלה!

היועמ"ש: דוחים כל ניסיון לייחס לנו שיקולים לא ענייניים במשפט נתניהו

לכתבה המלאה
ציר זמן פרשות נתניהו. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
ציר זמן פרשות נתניהו/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

נתניהו ביקר גם את מנדלבליט עצמו, וקרא לפרסם גם את הקלטות שיחותיו עם הרמטכ"ל גבי אשכנזי במסגרת פרשת הרפז. "אם הציבור יידע את כל האמת, כל התיקים הללו יתפוררו", טען. "אני חייב להגיד - אני שומע את זה מכל כך הרבה אזרחים. אומרים לי תהיה חזק, אנחנו לא קונים את השטויות האלה, כולנו מבינים שתפרו לך תיקים. גורמים במשטרה, פרקליטות, תקשורת, מנסים לבצע הפיכה שלטונית בניגוד לרצון העם".

בתגובה, מנדלבליט דחה מוקדם יותר היום את הטענות על שיקולים לא ענייניים במשפטו, ואמר כי "התביעה הכללית תנהל את ההליך בתיק זה כמו בכל תיק אחר - באופן מקצועי וענייני ובין כותלי בית המשפט בלבד. אנו נמשיך לפעול ללא מורא, גם אל מול הניסיון המופרך לייחס לרשויות אכיפת החוק שיקולים לא ענייניים, ניסיון שאותו יש לדחות מכל וכל. נמשיך לפעול בהגינות ומתוך העיקרון שהכל שווים בפני החוק; זו מחויבותנו לאזרחי מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully