וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט נתניהו: הפרקליטות מתנגדת לבקשה לדחות את מועד הדיון הראשון

9.3.2020 / 14:04

המדינה הודיעה לבית המשפט המחוזי בירושלים כי אינה תומכת בבקשת סנגוריו של ראש הממשלה לשנות את הקראת כתב האישום שנקבעה ליום שלישי הבא. זאת לאחר שבאי-כוחו של נתניהו טענו כי טרם קיבלו את חומרי החקירה. "המדינה אינה עומדת על כך שהנאשמים ישיבו לאשמה במועד הדיון"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים כי היא מתנגדת לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את מועד דיון הקראת כתב האישום בעניינו, שנקבע ליום שלישי הבא, 17 במרץ. "המדינה אינה עומדת על כך שהנאשמים ישיבו לאשמה במועד הדיון הקבוע, אך מבקשת כי במועד הדיון יתקיים דיון תזכורת בנוכחות הצדדים לצורך קביעת מועדי הדיונים בתיק", נכתב. המשמעות היא שהפרקליטות מסכימה לעריכת דיון טכני בלבד, ללא הקראת כתב האישום לנתניהו. בדיון כזה בדרך כלל הנאשמים לא מחייבים להגיע, אלא רק עורכי דינם.

סנגוריו של נתניהו ביקשו אתמול מבית המשפט המחוזי בירושלים לדחות את הדיון בטענה כי טרם קיבלו לידם את חומרי החקירה. "לפני מספר חודשים הגישו כתב אישום נגד ראש הממשלה, רק שעד עכשיו לא קיבלנו את החומרים", נמסר מטעם ראש הממשלה. "לכן פנינו לבית המשפט בבקשה טכנית לדחות את מועד הדיון, כך שקודם כל נקבל את חומרי החקירה ורק אחר כך נתייצב בבית המשפט". מנוסח הבקשה שפורסם היום עולה כי הסנגורים ביקשו לדחות את מועד הדיון ב-45 ימים, וזאת כדי לתת לצוות ההגנה "שהות כדי לקבל את החומר ולגבש הערכה, ולו ראשונית, של משך הזמן שיידרש ללמוד החומר ולהיערך לקיומם של הליכים מקדמיים (ככל שיהיה בכך צורך) ובכלל זה בקשות לקבלת חומרי חקירה ועתירות להסרת חיסיון".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 8 במרץ 2020. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
נתניהו/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

כתב האישום, המייחס לראש הממשלה עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיקים 1000, 2000 ו-4000, הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לאחר שנתניהו משך את בקשת החסינות שהגיש לכנסת. בראש הרכב השופטים שידונו במשפט תעמוד השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, יחד עם השופטים משה בר-עם ועודד שחם.

עוד בוואלה!

הסיוט של בלפור: מועד פתיחת המשפט חוסם סופית את דרכו של נתניהו

לכתבה המלאה
הרכב השופטים שידון במשפט נתניהו. -, אתר רשמי
הרכב השופטים שידון במשפט נתניהו/אתר רשמי, -

בתיק 1000, פרשת המתנות, נתניהו מואשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. נתניהו מואשם בתיק זה במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס. באותן שיחות, השניים לכאורה עסקו בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". היועמ"ש השתכנע כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא מואשם בהצעת שוחד.

תיק 4000 עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי יותר ממיליארד שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאיש העסקים שאול אלוביץ'. בתמורה, על פי כתב האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. זהו התיק החמור מבין השלושה, ובישיבות שקיים היועמ"ש עם בכירי משרד המשפטים והפרקליטות, זהו התיק היחיד שבו הסכימו כלל הגורמים כי סעיף האישום צריך להיות שוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully