וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק 4000: נתניהו והזוג אלוביץ' נאשמים בשוחד

21.11.2019 / 18:31

לפי כתב האישום, בין ראש הממשלה לבין בעלי בזק וואלה לשעבר התנהלו יחסים של "תן וקח". "נתניהו ובני משפחתו הפנו לבני הזוג אלוביץ' דרישות שונות שעניינן אופן הסיקור שלהם בוואלה! NEWS, ואף דרשו דרישות הנוגעות לסיקור יריביו". לקריאת כתב האישום המלא

.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קבע הערב (חמישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יואשם בתיק 4,000, שזכה לכינוי "בזק-וואלה", בעבירת שוחד. לצד נתניהו יוגשו גם כתבי אישום נגד בעלי בזק לשעבר, שאלו ואיריס אלוביץ'.

לקריאת כתב האישום המלא

כתב האישום שיוגש נגד ראש הממשלה, עוסק ברצף האירועים שבין דצמבר 2012 ועד חודש ינואר 2017, אז נתניהו החזיק בסמכויות להעניק אישורים והיתרים לפעולות עסקיות שונות שבוצעו על ידי קבוצת בזק מתוקף תפקידו כראש ממשלה, ולאחר מכן גם מתוקף תפקידו כשר התקשורת. מנגד, לשאול אלוביץ' בעל השליטה בקבוצת בזק, הייתה יכולת השפעה על אופי הפרסומים החדשותיים באתר "וואלה! NEWS" שבשליטת הקבוצה.

על רקע זה, על פי תמצית האישומים שפורסמו הערב, נוצרה בין נתניהו ואלוביץ' מערכת יחסים של "תן וקח", שהתבססה על הבנתם המשותפת שכל אחד מהם מחזיק באינטרס משמעותי שהצד השני הוא בעל יכולת לקדמו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הבלוק, כנסת, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"מערכת יחסים של קו ותן". נתניהו/ראובן קסטרו

מערכת היחסים בין נתניהו לאלוביץ' התאפיינה בקשר אינטנסיבי ותדיר שהתנהל במישרין ובאמצעות מתווכים. נתניהו ובני משפחתו לבני הזוג אלוביץ' העבירו דרישות שונות שעניינן אופן הסיקור שלהם באתר, ולסיקור יריביו של נתניהו. בני הזוג אלוביץ' הפעילו לחץ כבד ומתמשך על מנכ"ל "וואלה" דאז, אילן ישועה, להיענות לדרישות אלה. כתוצאה מכך הנחה ישועה את העורכים והעיתונאים של "וואלה" לשנות פרסומים באתר באופן התואם את דרישותיו של הנאשם נתניהו.

לאורך התקופה, כחלק ממערכת היחסים ההדדית של "תן וקח", בני הזוג אלוביץ' נענו לדרישותיו של של נתניהו ועשו כל מאמץ כדי לממשן. בחלק משמעותי מהמקרים השתדלותם עבורו אף נשאה פרי.

עוד בוואלה!

היועמ"ש הכריע: נתניהו יואשם בשוחד בתיק 4000; מרמה והפרת אמונים ב-1000 ו-2000

לכתבה המלאה
סעיפי כתב אישום נגד רה"מ בנימין נתניהו. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
סעיפי כתב אישום נגד רה"מ בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מודיע על כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. ראובן קסטרו
מנדלבליט, הערב/ראובן קסטרו

על פי תמצית האישומים, במסגרת מערכת היחסים שנרקמה בין נתניהו לבני הזוג אלוביץ', ראש הממשלה הפעיל את כוחו ואת סמכויותיו כעובד ציבור כדי לקדם נושאים שהשניים היו מעוניינים בקידומם, הן עבור שאול אלוביץ', והן עבור בזק וחברות שונות בקבוצת יורוקום. במקביל לדרישות שהפנה לאלוביץ', עסק נתניהו מתוקף תפקידיו הציבוריים בכמה מקרים בסוגיות הרגולטוריות הנוגעות לעסקיו של אלוביץ', וביצע פעולות שקידמו אינטרסים עסקיים משמעותיים שלו, שהיקפם נאמד בסכומי עתק. כך, נתניהו ביצע פעולות שונות לטובת אלוביץ', תוך שנהג במשוא פנים והעמיד עצמו בניגוד עניינים בין תפקידיו הציבוריים לבין ענייניו הפרטיים.

כך, נתניהו הסתיר את מערכת היחסים בינו לבין בני הזוג אלוביץ' באופן שיטתי ועקבי מפני שורה של גורמים רשמיים, להם מסר מידע חלקי ומטעה על אודות טיב יחסיו עם אלוביץ'. לשם הסתרת הקשר המושחת, פעלו בני הזוג אלוביץ' על מנת להשמיד ראיות שנמצאו בטלפונים הניידים שהיו ברשותם וכן הורו לישועה לפעול באופן דומה, והנחו אותו למסור גרסאות כוזבות ביחס למעורבותם בשינוי הפרסומים באתר "וואלה! NEWS", ביחס לקשר בינם לבין הנאשם נתניהו ובאשר לדרישותיו להתערבות בפרסומים השונים.

GIF - תיק 4000. אתר רשמי
GIF - תיק 4000/אתר רשמי
כתב אישום: נתניהו, אלוביץ', מוזס- 4000. צילום מסך
כתב אישום: נתניהו, אלוביץ', מוזס- 4000/צילום מסך
כתב אישום: נתניהו, אלוביץ', מוזס- 4000. צילום מסך
כתב אישום: נתניהו, אלוביץ', מוזס- 4000/צילום מסך
ציר זמן פרשות נתניהו. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
ציר זמן פרשות נתניהו/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully