וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק 2000: נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים, מוזס בהצעת שוחד

21.11.2019 / 18:40

לפי כתב האישום, ראש הממשלה ומו"ל ידיעות אחרונות שוחחו על קידום האינטרסים הדדיים שלהם - שיפור אופן סיקורו של נתניהו בתמורה להטלת מגבלות על העיתון "ישראל היום". על פי כתב האישום, בכך פגע נתניהו באמון הציבור בנבחריו וניצל את מעמדו כדי לקבל טובת הנאה אישית

.

הכרעת מנדלבליט - כל הפרטים:

  • היועמ"ש החליט על הגשת כתבי אישום נגד נתניהו בתיקי האלפים
  • תיק 4000: נתניהו יואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים
  • התיקים 1000 ו-2000: נתניהו יואשם במרמה והפרת אמונים
  • בני הזוג אלוביץ' יואשמו בשוחד בתיק 4000, מוזס יואשם בשוחד בתיק 2000
  • מנדלבליט קיבל את עמדת הפרקליטות אחרי השימוע: "אין בטענות שעלו כדי לשנות את העבירות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאשם במרמה ובהפרת אמונים בתיק 2000, העוסק ביחסיו עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, שיעמוד לדין על הצעת שוחד - כך החליט היום (חמישי) היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. באותן שיחות השניים לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". היועמ"ש השתכנע כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא חשוד בהצעת שוחד.

לקריאת כתב האישום המלא

לפי כתב האישום, לאורך השנים התקיימו בין נתניהו ומוזס יחסי יריבות עמוקה. עם זאת, קיימו השניים במהלך השנים שלוש סדרות של פגישות: בשנים 2009-2008, בשנת 2013 ובשנת 2014. במהלך כל אחת מסדרת הפגישות האמורות, נתניהו ומוזס קיימו שיח על קידום האינטרסים ההדדיים שלהם: שיפור אופן סיקורו של נתניהו בכלי התקשורת מקבוצת "ידיעות אחרונות" אל מול הטלת מגבלות על העיתון "ישראל היום", דבר שהיה בעל משמעות כלכלית רבה עבור מוזס ועבור קבוצת "ידיעות אחרונות".

סעיפי כתב אישום נגד רה"מ בנימין נתניהו. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
סעיפי כתב אישום נגד רה"מ בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

באחת הפגישות שהתקיימה ב-4 בדצמבר 2014, ולקראת מערכת הבחירות לכנסת העשרים, מוזס הציע לנתניהו שוחד. זאת, בכך שיביא לשינוי ניכר לטובה בקו ובאופן הסיקור של נתניהו ובני משפחתו בכלי התקשורת מקבוצת "ידיעות אחרונות", ולשינוי לרעה באופן הסיקור של יריביו הפוליטיים, עד כדי "רעידת אדמה" ו"סיבוב הספינה".

מוזס הציע כי יעשה כן באופן שיבטיח את המשך כהונתו של נתניהו כראש ממשלה לאורך זמן, וזאת בתמורה לכך שנתניהו ינצל את השפעתו כראש הממשלה לקדם חקיקה שתטיל מגבלות על "ישראל היום" ותביא להטבות כלכליות משמעותיות למוזס ולעסקיו.

עוד בוואלה!

היועמ"ש הכריע: נתניהו יואשם בשוחד בתיק 4000; מרמה והפרת אמונים ב-1000 ו-2000

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך כנס החירום של הליכוד נגד ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, גני התערוכה, תל אביב 17 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"ניצל את מעמדו ואת כוח המשרה על מנת לקבל טובת הנאה אישית". נתניהו/ראובן קסטרו

על פי כתב האישום, נתניהו לא סירב להצעת השוחד ולא הפסיק בעטיה את השיחה עם מוזס. אף שלא התכוון לקדם את הצעת החוק, הוא המשיך לנהל עם מוזס שיחה ארוכה ומפורטת על מרכיבי ההצעה והציג בפניו מצג לפיו יש אפשרות של ממש שיעשה שימוש בכוחו השלטוני על מנת לקדם חקיקה המיטיבה עם מוזס.

נתניהו פעל כך על מנת להמשיך את השיח ובכך לגרום למוזס להשפיע לטובה על אופן סיקורו בכלי התקשורת מקבוצת "ידיעות אחרונות" בתקופת הבחירות ולגרום למוזס לפעול למניעת פרסומים שליליים שיפגעו בו או במשפחתו, לפחות בתקופה זו וכל עוד השיחות ביניהם נמשכות.

נוני מוזס מגיע לחקירה, מחוץ ללהב 433, לוד. ינואר 2017. טליה קדוש
הציע שישפר את הסיקור של נתניהו באופן שיבטיח את המשך כהונתו. מוזס/טליה קדוש

בהמשך לפגישה זו, ועל מנת לשמר אצל מוזס את הרושם כי הוא בוחן את היתכנות קידום החקיקה האמורה, נתניהו נפגש עם יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, ועם יו"ר ועדת הכנסת, יריב לוין, כשלנגד עיניו האפשרות שדבר קיומה ייוודע למוזס. בפגישה זו הבהירו אלקין ולוין לנתניהו כי לא ניתן יהיה לקדם את החקיקה בתקופה זו. בהמשך לכך קיים נתניהו, ביוזמתו, פגישה נוספת עם מוזס, במהלכה הציג בפניו מצג לפיו יפעל לקדם את החקיקה לאחר הבחירות, וזאת במטרה להמשיך עמו את השיח על הצעת השוחד.

לפי החלטת היועמ"ש, במעשיו אלה הציע מוזס לנתניהו הצעת שוחד. כמו כן, במעשיו אלה עשה נתניהו מעשה הפרת אמונים הפוגע פגיעה מהותית באמון הציבור בעובדי הציבור ובנבחריו ובטוהר המידות שלהם. בכך שניצל את מעמדו ואת כוח המשרה על מנת לקבל טובת הנאה אישית, ובכך שבהיותו נבחר הציבור הבכיר ביותר, העביר מסר לפיו הצעות שוחד הן כלי שניתן לעשות בו שימוש לשם קידום אינטרסים הדדיים של עובדי ציבור בכירים ואנשי עסקים, וכי אין פסול בעסקאות שוחד.

כתב אישום: נתניהו, אלוביץ', מוזס- תיק 2000. צילום מסך
כתב אישום: נתניהו, אלוביץ', מוזס- תיק 2000/צילום מסך
ציר זמן פרשות נתניהו. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
ציר זמן פרשות נתניהו/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully