וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים לפני המשפט: ועדת ההיתרים תדון בבקשת נתניהו למימון הוצאותיו

27.2.2020 / 17:03

לאחר שבקשתו של ראש הממשלה נדחתה, הוועדה הודיעה כי תקיים דיון מחודש בנושא ב-15 במרץ. הפעם ביקש נתניהו לקבל מימון להוצאותיו המשפטיות מחברו הקרוב ספנסר פרטרידג' בלבד, ולא מבן דודו נתן מיליקובסקי. בוועדה סבורים כי חל שינוי נסיבות משמעותי מאז הדיון הקודם

צילום: מתוך ראיון לתכנית "ברדוגו ויניר" בערוץ הכנסת

הוועדה למתן היתרים הודיעה היום (חמישי) כי תדון מחדש בבקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל מימון להוצאותיו המשפטיות ב-15 במרץ, יומיים לפני פתיחת המשפט בעניינו. ראשת הוועדה, השופטת בדימוס נחמה מוניץ, נימקה את ההחלטה לקיים דיון מחודש בבקשה, בכך "שלאחר בחינת טיעוני באי-כוח ראש הממשלה, הוועדה סבורה כי יש בהם כדי להצביע על שינוי נסיבות משמעותי בין הנסיבות שהיו בעת מתן ההחלטות הקודמות לבין הנסיבות הנוכחיות".

בחודש יוני בשנה שעברה, החליטה ועדת ההיתרים לדחות את בקשת ראש הממשלה, להתיר לו לקבל מימון הוצאותיו המשפטיות כתרומה מנתן מיליקובסקי - בן דודו - ומחברו הקרוב ספנסר פרטרידג'. השנה, ביקש נתניהו פעם נוספת לקבל מימון להוצאותיו המשפטיות מפרטרידג' בלבד. הוועדה סבורה כי שינויי הנסיבות המשמעותיים באים לידי ביטוי בעצם הגשת שלושה כתבי אישום, אליהם צורפה רשימת עדים המונה מאות עדים, וכן יותר מאלף קלסרים של חומר חקירה.

הערכת מצב בנושא נגיף הקורונה בהשתתפות רה״מ בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן, חמ״ל משרד הבריאות, ת״א. תומר נויברג, פלאש 90
דיון בבקשתו המחודשת למימון הוצאותיו המשפטיות. נתניהו/פלאש 90, תומר נויברג

בהודעת הוועדה נכתב כי "הוועדה נותנת משקל רב לעובדה שבעת הזאת לא ניתן להעריך במדויק את העלויות אלא לשערן כעלויות רבות עד מאוד, על פי מייצגי ראש הממשלה הערכה היא של כעשרה מיליון שקלים, לכל הפחות".

עוד נכתב כי "הבקשה הנוכחית הינה לקבלת מימון אך ורק מפרטרדיג', שכבר חתם על הסכם ניגוד עניינים שאושר על ידי היועמ"ש לממשלה, ונתן לראש הממשלה הלוואה בסך שני מיליון שקל. הוועדה היא ועדה מנהלית והחלטותיה כפופות למשטר הדיון בהחלטות מנהליות בה נוהג כלל יסוד לפיו החלטות מנהליות, בשונה מהחלטות שיפוטיות, לא חל לגביהן עקרון סופית הדיון. משמע אינן מהוות מעשה בית דין ולמעשה ניתנות לשינוי מקום בו יש הצדקה משום שינוי נסיבות".

עוד בוואלה

הסיוט של בלפור: מועד פתיחת המשפט חוסם סופית את דרכו של נתניהו

לכתבה המלאה
איש העסקים ספנסר פרטרידג'. GettyImages
נתניהו מבקש להתיר לו לקבל ממנו מימון. פרטרידג'/GettyImages

ב-17 במרץ, יממה לאחר השבעת הכנסת ה-23, יחל בבית המשפט המחוזי בירושלים הדיון הראשון במשפט נתניהו, הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים בתיקים 1000, 2000 ו-4000. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש לבית המשפט את כתב האישום, אחרי שראש הממשלה משך את בקשת החסינות מהכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully