וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים אחרי הבחירות: הדיון הראשון במשפטו של נתניהו ייפתח ב-17 במרץ

18.2.2020 / 15:46

משרד המשפטים הודיע על מועד הדיון הראשון במשפטו של ראש הממשלה, הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים בתיקים 1000, 2000 ו-4000. זאת, לאחר שנתניהו משך את בקשת החסינות וכתב האישום נגדו הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים

עריכה: טל רזניק

(בווידאו: היועמ"ש על הגשת כתב האישום נגד נתניהו: "מרגע שהוסר החסם היה צריך להגיש באופן מיידי")

משפט נתניהו - עדכונים אחרונים

  • הדיון הראשון במשפטו של ראש הממשלה ייפתח ב-17 במרץ בשעה 15:00
  • נתניהו נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים בתיקים 1000, 2000 ו-4000
  • הרכב השופטים שידון במשפט: רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם

משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפתח ב-17 במרץ בשעה 15:00 - כך הודיע היום (שלישי) משרד המשפטים. זאת, שבועיים לאחר הבחירות ויממה לאחר השבעת הכנסת ה-23. לאחר שראש הממשלה החליט למשוך את בקשת החסינות שהגיש לכנסת, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים את כתב האישום נגדו באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיקים 1000, 2000 ו-4000.

עם משיכת בקשת החסינות, הסביר ראש הממשלה כי "מאחר שלא ניתן לי הליך הוגן, מאחר שכל כללי עבודת הכנסת נרמסו ברגל גסה, ומאחר שתוצאות ההליך הוכתבו מראש ללא דיון ענייני כמתחייב - החלטתי לא לתת למשחק המלוכלך הזה להימשך". נתניהו הסביר כי "בהמשך אנפץ את כל הטענות המופרכות ותיקי הסרק שהוגשו בענייני".

לקריאת כתב האישום המלא - לחצו כאן

דיון במליאת הכנסת - הצעת ועדת הכנסת לחסינות לחיים כץ, כנסת, ירושלים, 17 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
דיון ראשון בעניינו. נתניהו/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר נקבע הרכב השופטים שידון במשפטו של נתניהו. בראש ההרכב תעמוד השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, והשופטים משה בר-עם ועודד שחם.

השופטת פרידמן-פלדמן מכהנת על כס השיפוט מעל 25 שנים, וב-2012 קודמה מבית משפט השלום בירושלים לבית המשפט המחוזי. לפני כן עבדה יותר מעשור בפרקליטות המדינה. יתרונה הגדול הוא שכבר שפטה ראש ממשלה (לשעבר) - בכך שהייתה חלק מההרכב שהרשיע את אהוד אולמרט בפרשת "מעטפות הכסף".

בדומה לראש ההרכב, גם השופט שחם עבד בעברו בפרקליטות המדינה, אך מדובר בתקופה קצרה ביותר - בשנים 1999-2000 - אז היה פרקליט המחלקה הפלילית. לפני כן הוא גם היה עוזר משפטי של שופט העליון תאודור אור. שחם יביא להרכב את המקצועיות הכלכלית שדרושה לתיקי ראש הממשלה. בשנים האחרונות הוא מכהן בבית הדין לתחרות, שהוקם בבית המשפט המחוזי לירושלים לפי חוק ההגבלים העסקיים, ודן בנושאים הקשורים לתחרות במשק ובעררים על החלטות הממונה על הגבלים עסקיים.

השופט בר-עם הוא היחיד משלושת שופטי ההרכב שלא עבד בעברו כעורך דין בשירות המדינה. מכהן כשופט מאז שנת 2000, תחילה בבית משפט השלום בבאר שבע, ומאז 2012 במחוזי בירושלים. בר-עם והשופטת פרידמן-פלדמן היו שניים משלושת שופטי ההרכב שזיכה ב-2018 את סלומון רדאי, שהואשם ברצח חברתו. רדאי ישב ארבע שנים וחצי במעצר, אולם לבסוף זוכה תוך שהשופטים מתחו ביקורת על גורמי המשטרה והתביעה.

הרכב השופטים שידון במשפט נתניהו. -, אתר רשמי
הרכב השופטים שידון במשפט נתניהו/אתר רשמי, -

תקציר כתבי האישום

בתיק 1000, פרשת המתנות, נתניהו מואשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים. בנוסף נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת", לכאורה לבקשת מילצ'ן. נתניהו מואשם בתיק זה במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס. באותן שיחות, השניים לכאורה עסקו בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". היועמ"ש השתכנע כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא מואשם בהצעת שוחד.

תיק 4000 עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי יותר ממיליארד שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאיש העסקים שאול אלוביץ'. בתמורה, על פי כתב האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. אלוביץ' הודיע היום כי הוא מוותר על השימוע בתיק בזק שנחקר ברשות לניירות ערך. זהו התיק החמור מבין השלושה, ובישיבות שקיים היועמ"ש עם בכירי משרד המשפטים והפרקליטות, זהו התיק היחיד שבו הסכימו כלל הגורמים כי סעיף האישום צריך להיות שוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully