וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימין מחו על עיתוי הגשת כתב האישום נגד נתניהו: "לא ראוי"

בסביבת ראש הממשלה תקפו את הפרקליטות על תזמון הגשת כתב האישום, בעוד נתניהו נמצא בביקור מדיני בוושינגטון. השר בנט מחה: "מה בער להם להשפיל את רה"מ כשהוא בחו"ל ומייצג את כולנו?". בכחול לבן בירכו על העיתוי המהיר: "היצמדותו לכיסא בימים כאלה מכתימה את מוסד רה"מ"

עריכה: עמית שמחה

לאחר הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים, בימין מחו היום (שלישי) על עיתוי ההגשה. בימין יצאו להגנתו של נתניהו וטענו כי התזמון המהיר הוא "הוכחה לרדיפה אובססיבית". מנגד, בכחול לבן בירכו על עיתוי הגשת כתב האישום לאחר שנתניהו משך את בקשת החסינות.

שר הביטחון נפתלי בנט תהה על העיתוי ואמר כי "אני לא מצליח להבין מדוע הפרקליטות הזדרזה להגיש מיד כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו, שעומד רגע לפני אירוע היסטורי בוושינגטון. מה בער להם להשפיל את ראש הממשלה נתניהו דווקא כשהוא שם, בחו"ל, מייצג את כולנו, כלל אזרחי ישראל? אפשר היה להמתין יום-יומיים לשובו לארץ".

בנט כינה את המהלך "צעד לא ראוי", והוסיף כי "אמנם ראש הממשלה נתניהו ואני חלוקים בדברים מסוימים ואף עומדים בראש שתי מפלגות מתחרות, אך הוא ראש הממשלה של כולנו וכבודו הוא הכבוד של מדינת ישראל כולה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך אירוע פתיחת קמפיין הליכוד לקראת בחירות 2020, בנייני האומה, ירושלים 21 בינואר 2020. ראובן קסטרו
משך את בקשת החסינות. נתניהו/ראובן קסטרו

מקורביו של ראש הממשלה טענו כי "אם למישהו עוד היה ספק שיש פה רדיפה אובססיבית נגד ראש הממשלה נתניהו, הוא קיבל עכשיו עוד הוכחה ברורה וחדה לכך. הלהיטות להגיש את כתב האישום המופרך נגד ראש הממשלה היא כה גדולה, עד שהם לא יכלו להמתין ולו יום אחד עד לסיום הפסגה ההיסטורית בוושיגנטון, מן החשובות בתולדות המדינה".

"כמה לא מפתיע שמי שנאבקו בכל כוחם להכניס את תומכת המחבלים היבא יזבק לכנסת ונתנו חוות דעת מזעזעת לטובתה, רצו בריצת אמוק להגיש כתבי אישום מופרכים נגד ראש ממשלת ישראל דווקא ביום היסטורי זה", הוסיפו.

עוד בוואלה!

מתי יחל משפט נתניהו והאם תיתכן עסקת טיעון? מדריך ליום שאחרי כתב האישום

לכתבה המלאה
השבעת נפתלי בנט לשר הביטחון, מליאת הכנסת, 28 בינואר 2020. ראובן קסטרו
יצא להגנתו של נתניהו. בנט/ראובן קסטרו

מנגד, ח"כ משה יעלון (כחול לבן) אמר כי "אמנם מדובר בראש ממשלת מיעוט ומעבר, אך היצמדותו לכיסא בימים שכאלה מכתימה את מוסד ראש הממשלה כולו, ומשתקת את המדינה. אשרי המדינה שהיא מדינת חוק, שכל אזרח שווה בה בפני החוק ואינה נרתעת ממיצוי הדין עם כל אדם באשר הוא".

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הדגיש כי "הדרך למשפט סלולה ואין מופע יח"צ דיפלומטי בעולם שימנע ממנו לתת את הדין על שוחד מרמה והפרת אמונים".

ח"כ תמר זנדברג (העבודה-גשר-מרצ) קראה לנתניהו להתפטר בעקבות הגשת כתב האישום נגדו. לדבריה, "ראש ממשלה תחת שלושה כתבי אישום לא יכול לנהל את משפטו ואת מדינת ישראל במקביל".

משה (בוגי) יעלון בישיבת סיעת כחול לבן בכנסת 25 בנובמבר 2019. אלעד מלכה
"אשרי המדינה שהיא מדינת חוק". יעלון/אלעד מלכה

כתב האישום הוגש מוקדם יותר היום לבית המשפט המחוזי בירושלים, לאחר שנתניהו החליט למשוך את בקשת החסינות. ראש הממשלה הסביר את החלטתו בתכנית השלום של ממשל טראמפ וטען כי ההליך התנהל באופן בלתי הגון. "לא אתן ליריביי להפריע למהלך ההיסטורי שאני מוביל", מסר נתניהו. "בשעה גורלית זו לעם ישראל, בעת שאני נמצא בארצות הברית בשליחות היסטורית לעצב את גבולות הקבע של ישראל ולהבטיח את ביטחוננו לדורות הבאים, צפוי להיפתח בכנסת מופע נוסף בקרקס הסרת החסינות. זהו המשך הרדיפה האישית האובססיבית כלפי מצד אנשי 'רק לא ביבי'. במקום להבין את גודל השעה ולהתעלות מעל שיקולים פוליטיים, הם ממשיכים לעסוק בפוליטיקה זולה שפוגעת ברגע מכריע בתולדות המדינה".

"מאחר שלא ניתן לי הליך הוגן, מאחר שכל כללי עבודת הכנסת נרמסו ברגל גסה, ומאחר שתוצאות ההליך הוכתבו מראש ללא דיון ענייני כמתחייב - החלטתי לא לתת למשחק המלוכלך הזה להימשך", המשיך. "בהמשך אנפץ את כל הטענות המופרכות ותיקי הסרק שהוגשו בענייני. אבל עכשיו, לא אתן ליריביי הפוליטיים להשתמש בעניין זה כדי להפריע למהלך ההיסטורי שאני מוביל".

"ברגע שהחסם הוסר היתה חובה להגיש את כתב האישום"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר היום כי "ההחלטה על הגשת כתב האישום לא התקבלה היום, אלא לפני כחודשיים. ההחלטה הזו למעשה עוכבה, כמצוות המחוקק, בשל בקשת החסינות ולכן היה חובה להגיש את זה מיד". הוא הוסיף כי "אני מניח שהיו טענות בכל שלב שזה היה מבוצע, אבל זה באמת צעד פרוצדורלי כי ההחלטה התקבלה מזמן". לדבריו, "ברגע שהחסם הוסר היתה חובה להגיש באופן מיידי, והסרת בקשת החסינות היתה היום. לא כשהוא (נתניהו) חוזר מארצות הברית".

מנדלבליט אמר את הדברים בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב, והוסיף כי "לגבי הביקורת, תפיסת העולם שלי תמיד הייתה שצריכים גם לבדוק את עצמנו, אבל עוד לפני כן לוודא שהליכים מתנהלים כמו שצריך". עם זאת, הוא הבהיר כי "יש זכויות יסוד לנאשמים ולחשודים וצריך להקפיד עליהם, והמטרה לא מקדשת את האמצעים". לטענתו, "לא מקובל עליי שיהיו חריגות במשטרה או בפרקליטות, וככל שיש דברים כאלה צריך לאתר אותן ולטפל בהן. כל הטענות ששמעתי כבר בשימוע לא השליכו על ההחלטה עצמה, כי זה כן נבדק. אנחנו צריכים להיות קשובים לביקורת כלפינו, ויש מקום לבדוק את הדברים". עם זאת, ציין מנדלבליט כי "לצד זה, יש הרבה ביקורת לא עניינית ולא מוצדקת. מנסים ליצור רושם כאילו המצב מאוד קשה וגרוע, מסיבות לא בהכרח ענייניות".

(עדכון ראשון: 16:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully