וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מושך את בקשת החסינות: "לא ניתן לי הליך הוגן"

28.1.2020 / 10:17

ראש הממשלה הכריז על ביטול בקשתו לקבלת חסינות מהכנסת מאחר שכל "כללי עבודתה נרמסו ברגל גסה, וכי תוצאות ההליך הוכתבו מראש ללא דיון ענייני". המשמעות: מנדלבליט ייאלץ להגיש לאלתר את כתבי האישום לבית המשפט. גנץ: "אף אדם לא יכול לנהל מדינה במקביל לשלושה תיקים"

עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז היום (שלישי) כי בכוונתו למשוך את בקשת החסינות מפני העמדה לדין שהגיש לכנסת לאחר ההחלטה להגיש נגדו כתבי אישום בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים. "לא אתן ליריביי להפריע למהלך ההיסטורי שאני מוביל", מסר נתניהו. משמעות הצעד היא כי היועמ"ש מנדלבליט יצטרך להגיש לאלתר את כתב האישום נגד נתניהו לבית המשפט. למרות החלטת נתניהו לוותר על החסינות, בכחול לבן החליטו כי דיוני המליאה להקמת ועדת כנסת יתקיימו כמתוכנן.

"נתניהו הולך למשפט, חייבים להתקדם", מסר יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בתגובה להחלטה. "בפני אזרחי ישראל ניצבת בחירה ברורה: ראש ממשלה שיעבוד עבורם או ראש ממשלה שעסוק בעצמו. אף אדם לא יכול לנהל מדינה ולנהל במקביל שלושה תיקים פליליים חמורים על שוחד, מרמה והפרת אמונים".

נתניהו הסביר את החלטתו בטענה כי "לא ניתן לו הליך הוגן". "בשעה גורלית זו לעם ישראל, בעת שאני נמצא בארה"ב בשליחות היסטורית לעצב את גבולות הקבע של ישראל ולהבטיח את ביטחוננו לדורות הבאים, צפוי להיפתח בכנסת מופע נוסף בקרקס הסרת החסינות", האשים נתניהו, "זהו המשך הרדיפה האישית האובססיבית כלפי מצד אנשי 'רק לא ביבי'. במקום להבין את גודל השעה ולהתעלות מעל שיקולים פוליטיים, הם ממשיכים לעסוק בפוליטיקה זולה שפוגעת ברגע מכריע בתולדות המדינה".

הדלקת נר שמיני של חנוכה של פעילי ליכוד עם רה"מ נתניהו ורעייתו, דן פנורמה ת"א, 29 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"החלטתי לא לתת למשחק המלוכלך הזה להימשך". נתניהו/ראובן קסטרו

"מאחר שלא ניתן לי הליך הוגן, מאחר שכל כללי עבודת הכנסת נרמסו ברגל גסה, ומאחר שתוצאות ההליך הוכתבו מראש ללא דיון ענייני כמתחייב - החלטתי לא לתת למשחק המלוכלך הזה להימשך", המשיך.
"בהמשך אנפץ את כל הטענות המופרכות ותיקי הסרק שהוגשו בענייני. אבל עכשיו, לא אתן ליריביי הפוליטיים להשתמש בעניין זה כדי להפריע למהלך ההיסטורי שאני מוביל".

יו"ר העבודה גשר מרצ עמיר פרץ, קרא לנתניהו להתפטר. "הגיע הזמן שנתניהו יפנה את הזירה הפוליטית, ילך לטפל בעניניו הפליליים וישאיר לנו לדאוג לחסינות למי שזקוקים לה באמת", אמר פרץ בישיבת הסיעה שנערכה ברחבת בית המשפט העליון בירושלים, "במקום החסינות של נתניהו, אנחנו נדאג לחסינות לחברה הישראלית".

עוד בוואלה!

הנטישה מתחילה: כניעת אדלשטיין מציגה את אובדן ההרתעה של נתניהו

לכתבה המלאה

בני גנץ בתום פגישתו עם טראמפ, אמש

עריכה:אסף דרורי

עמיתו לרשימה, ח"כ ניצן הורוביץ, בירך אף הוא על משיכת הבקשה. "נתניהו נכשל בנסיונו לחמוק ממשפט צדק", מסר. "ראש הממשלה אכן עושה היום היסטוריה, ואחראי לבושת המאה - ראש הממשלה המכהן הראשון שעומד לדין בעבירות פליליות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. על הנאשם נתניהו לפנות את הזירה הפוליטיות מיד, ללכת לעסוק בענייניו הפליליים ולאפשר לנו לדאוג לחסינותה של ישראל".

בימין תכננו להחרים את ההצבעה על הקמת ועדת הכנסת

מליאת הכנסת צפויה לאשר היום את הקמת ועדת הכנסת. הקמת הוועדה היא תהליך שיצא לדרך לאחר חוות דעת משפטית של היועמ"ש לכנסת, איל ינון, שאישר זאת למרות שמדובר בפגרת בחירות שבה ועדות בכנסת אינן פועלות. בהחלטה משותפת עם הליכוד, חברי בלוק הימין, בהם המפלגות ימינה, ש"ס ויהדות התורה, יחרימו את הדיון במליאת הכנסת, ועד כה לא החליטו האם ינהגו כך באופן דומה בדיוני הוועדה שיעסקו כעת בבקשתו של ח"כ חיים כץ (הליכוד).

גם יו"ר הכנסת אדלשטיין הודיע כי לא ישתתף בהצבעה. בסביבתו אומרים כי זה ללא קשר לחרם של בלוק הימין על הדיונים אלא בגלל שהוא סבור כי הקמת הוועדה בתקופת בחירות היא טעות. כמו כן, הוא גם לא ינהל את החלק במליאת הכנסת שיעסוק בוועדת החסינות. אדלשטיין אמר לגורמים בכנס כי כפי שהזהיר מההתחלה, כל הדיונים בנושא החסינות בעת הזאת יהפכו לתעמולת בחירות אסורה. לדבריו, "התנהלתי בממלכתיות אבל אין זה אומר שאני גם צריך להיות חלק מהתעמולה הפסולה של סיעות האופוזיציה על חשבון הכנסת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון במליאת הכנסת על פיזור הכנסת, 12 בדצמבר 2019. יקי אדמקר
הקמת הוועדה תאושר היום במליאת הכנסת/יקי אדמקר

למרות שמדובר בדיון והצבעה על הקמת הוועדה, הכינוס במליאה צפוי להימשך מספר שעות, זאת בהתאם למספר חברי הכנסת שיבקשו לדבר בו. לכל אחד מהם יינתנו שלוש דקות בלבד. יו"ר כחול לבן בני גנץ שנפגש אתמול עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי בכוונתו להשתתף בדיון אך לאור ההחרמה של בלוק הימין ספק אם יצליח להגיע בזמן לפני ההצבעה. לעומתו, נתניהו צפוי להיעדר בוודאות בשל שהותו בארה"ב, זאת ברקע פרסום תוכנית המאה לשלום בין ישראל לפלסטינים. בכחול לבן צפויים להתקזז עם נתניהו בהצבעה במליאה.

בליכוד סירבו לשתף פעולה עם הקמת ועדת הכנסת, ועד כה, זו המפלגה היחידה שלא דיווחה מראש על זהות שמונת החברים שיישבו מטעמה בדיונים. זוהי החלטה שאינה מעכבת את הקמת הוועדה אך עשוי למנוע בהמשך מחברי המפלגה לקחת חלק בדיונים ובהצבעות שיתקיימו בה. לעומת הליכוד, שאר חברי המפלגות בבלוק הימין הודיעו על זהות חבריהם בוועדה.

לאחר הקמת ועדת הכנסת במליאה, היא צפויה להתכנס מיד לדיון טכני ראשון שבו יצביעו החברים בה על זהותו של היו"ר- ח"כ אבי ניסנקורן, יו"ר סיעת כחול לבן. ניסנקורן הוא זה שעמד בראש הוועדה המסדרת מאז שגנץ קיבל את המנדט להרכבת הממשלה לאחר הבחירות האחרונות. מיד לאחר ישיבה זו, תשלח מזכירות הוועדה זימונים לישיבה הראשונה.

ועדת הכנסת תדון בבקשת החסינות של ח"כ חיים כץ מהליכוד. כץ הגיש את בקשת החסינות שלו סמוך לבחירות הקודמות אך עד כה לא דנו בה בעקבות אי הקמת ועדת הכנסת. הדיון הראשון בעניינו של כץ יתקיים ביום חמישי בבוקר. כץ נפגש בחודשים האחרונים עם חברי כנסת רבים והסביר להם מדוע מגיעה לו חסינות. בעקבות שיחות אלה, חלק מחברי הכנסת, גם בבלוק הימין וגם בשאר הסיעות סבורים כי יש לתת לו חסינות מפני העמדה לדין.

(עדכון ראשון: 09:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully