וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכחול לבן נערכים לדיוני החסינות בכנסת: "יסתיימו עוד לפני הבחירות"

במפלגתו של גנץ מתכוננים לדיונים בבקשת החסינות של נתניהו, זאת לאחר שאדלשטיין הודיע כי יכנס את המליאה. בסביבת ראש הממשלה תקפו את יו"ר הכנסת וקראו לו לחזור בו מהחלטתו. "הכול בידיו, עוד לא מאוחר לתקן", אמרו

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אסף דרורי וטל רזניק

חסינות נתניהו - כל העדכונים

  • בכחול לבן נערכים להתחלת הדיונים והתחייבו כי יסתיימו עד הבחירות
  • גנץ: "נתניהו ביקש דיון בחסינות - נתניהו יקבל. חייבים להתקדם"
  • מקורבי רה"מ: "אדלשטיין מאפשר להפוך את הכנסת לקרקס בזמן בחירות"
  • המליאה תתכנס ביום שלישי הבא להקמת הוועדה שתדון בחסינות נתניהו

הודעתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין על כינוס המליאה ביום שלישי הבא במטרה להקים את ועדת הכנסת שתדון בחסינות ראש הממשלה בנימין נתניהו, גררה הערב (ראשון) ביקורת מרחבי הקשת הפוליטית. מקורבים לנתניהו טענו כי אדלשטיין "נופל למלכודת של השמאל", ומנגד בשמאל האשימו כי מועד כינוס המליאה עשוי להיות מאוחר מדי.

בכחול לבן נערכים להתחיל את הדיונים על בקשת החסינות כבר בשבוע הבא, בימים רביעי וחמישי. גורמים במפלגה טענו כי גם בלוח הזמנים הקיים, יהיה ניתן לסיים את הדיון עוד לפני הבחירות ולדחות את בקשתו של נתניהו. "נתניהו מפעיל כל לחץ אפשרי בניסיון למנוע את הדיון בבקשת החסינות אבל למרות מאמצי העיכוב - דיוני החסינות יחלו בשבוע הבא, יתנהלו בענייניות ובהוגנות ויסתיימו לפני הבחירות", מסרו במפלגה.

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר כי "נתניהו ביקש דיון בחסינות - נתניהו יקבל. נמנע מקואליציית החסינות הקיצונית להמשיך ולדרדר את ישראל אך ורק למען האינטרסים האישיים של נתניהו. חייבים להתקדם".

אבי ניסנקורן ובני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן, כפר המכביה, רמת גן , 25 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
נערכים לדיוני החסינות. ניסנקורן וגנץ/ראובן קסטרו

מנגד, מקורבי ראש הממשלה תקפו את אדלשטיין וטענו כי "הוא מאפשר במו ידיו להפוך את הכנסת לקרקס פוליטי בזמן בחירות בכך שהוא נותן את ידו לתחבולות השמאל שמנסה להשתמש בכנסת רק כדי לנטרל את נתניהו, לא משנה כמה התקשורת והשמאל יחבקו יו"ר הכנסת, הוא לעולם לא יוכל לברוח מהאחריות לכך". לדבריהם, "החלטתו קובעת דה פאקטו שענייניו של ראש הממשלה יוכרעו פוליטית ולא באופן ענייני ומעין שיפוטי כפי שהחוק דורש".

"ברור לכולם שהטירוף של השמאל לדון בבקשת נתניהו נובעת משתי סיבות מרכזיות: האחת - זה ישמש את קמפיין הבחירות שלהם 'רק לא ביבי', השנייה - הם בונים על עתירה לבית המשפט שיקבע שאין אפשרות להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה לאחר שכתב האישום יוגש בפועל שכן ידוע לכל שבית המשפט לא הסיר את האופציה הזו מעל השולחן", הוסיפו. המקורבים קראו ליו"ר הכנסת לחזור בו מהחלטתו: "אין חולק שהכל בידיו של יולי אדלשטיין, הוא עדיין יכול למנוע את העוול הנורא שייגרם לראש הממשלה, לימין ולמדינה כולה, עוד לא מאוחר לתקן".

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) הצטרף לביקורת על אדלשטיין וטען כי קיבל החלטה מוטעית. "הוא העדיף חוות דעת של יועמ"ש על פני נוהג בכנסת בעל מעמד משפטי מחייב", אמר. "ההחלטה תמוהה אף יותר ביחס לניגוד העניינים החמור של היועמ"ש התלוי ועומד בבג"ץ. ברור שמפלגה שאין לה כלום מלבד 'רק לא ביבי' תהרוס הכל לטובת קמפיין בשווי עשרות מיליוני שקלים על חשבון הכנסת".

עוד בוואלה!

בצל הביקורת: נתניהו ביטל ישיבה עם החרדים על משבר תקציב הישיבות

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 19 בינואר 2020. אלכס קולומויסקי, פול צלמים
מקורביו במתקפה נגד אדלשטיין. נתניהו/פול צלמים, אלכס קולומויסקי

ח"כ רויטל סויד (העבודה-גשר-מרצ) טענה כי מועד כינוס המליאה עשוי להגביל את לוח הזמנים לדון בחסינות. סויד מסרה כי "אדלשטיין מסייע הלכה למעשה לנתניהו למסמס את הדיון בחסינות. קביעת הדיון במליאה לשלישי הבא כובלת את כל המערכת, במודע, לסדר זמנים לחוץ. לצערנו, יו"ר הכנסת בחר לכבד באופן מוגבל ביותר את הכרעת הרוב הדמוקרטית בכנסת".

"הדיון הפך למזוהם"

מוקדם יותר היום הודיע אדלשטיין על כינוס המליאה ביום שלישי הבא - 34 ימים לפני הבחירות. "הליך הדיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה הפך למזוהם", אמר. "סיעות הבית יהפכו את דיוני ועדת הכנסת לתעמולת בחירות אסורה ובית המחוקקים יהפוך לג'ונגל. טעימה מרה מכך הורגשה בדיון שהתקיים בוועדה המסדרת לפני מספר ימים".

ברקע עתירת הליכוד נגד יועמ"ש הכנסת אייל ינון בטענה לניגוד עניינים, יו"ר הכנסת הסביר כי "אף שאני חולק על עמדת היועץ המשפטי לכנסת, אני סבור שכדי לשמור על אמון מוסד יו"ר הכנסת על ידי כל סיעות הבית קיימת חשיבות לקבלה".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, 12 בינואר 2020. ראובן קסטרו
חולק על עמדת יועמ"ש הכנסת. אדלשטיין/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully