וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הביקורת: נתניהו ביטל ישיבה עם החרדים על משבר תקציב הישיבות

19.1.2020 / 16:43

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS והביקורת על דרישות ש"ס ויהדות התורה מרה"מ לפתור את המשבר בתקציב, האחרון החליט שלא לקיים פגישה מתוכננת עם בכירי האוצר בנושא. ליברמן תקף את נתניהו: "נקווה שזה לא תרגיל על מנת לעשות מחטף"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אסף דרורי וטל רזניק

סערת דרישות החרדים מנתניהו - כל העדכונים

  • רה"מ ביטל פגישה עם החרדים והאוצר על משבר תקציב הישיבות
  • ליברמן מתח ביקורת: "נקווה שזה לא תרגיל כדי לעשות מחטף"
  • יהדות התורה וש"ס דרשו מנתניהו להתערב באופן מיידי בסוגיה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לבטל את הפגישה שתוכננה אחר הצהריים (ראשון) בין ראשי המפלגות החרדיות לבכירי משרד האוצר על משבר תקציב הישיבות, זאת בצל הביקורת בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS. את הפגישה שבה היו אמורים להשתתף שר האוצר משה כחלון, החשב הכללי רוני חזקיהו, ראש אגף התקציבים שאול מרידור, סגן שר האוצר איציק כהן מש"ס וראשי יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, יזם נתניהו לאחר שהחרדים דרשו ממנו להתערב באופן מיידי במשבר סביב תקציב הישיבות לשנת 2020, שנוצר כתוצאה מהמשבר הפוליטי ואי הרכבת הממשלה.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מתח ביקורת על הודעתו של ראש הממשלה ומסר כי "נקווה שזה לא תרגיל על מנת לעשות מחטף". לדבריו, "ביטול הפגישה רק ממחיש כמה חשוב שישראל ביתנו תהיה חזקה". מוקדם יותר היום תקף ליברמן את ראש הממשלה בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS. "בזמן שמערכת הבריאות קורסת, הגרעון התקציבי מעל 50 מיליארד שקלים וחמאס שולח בלוני נפץ לעבר דרום הארץ, הדבר החשוב ביותר הוא למצוא מקור תקציבי לישיבות", אמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויעקב ליצמן בישיבת ממשלה, 19 בינואר 2020. אלכס קולומויסקי, פול צלמים
ביטל את הפגישה שיזם בנושא. נתניהו וליצמן, היום/פול צלמים, אלכס קולומויסקי

אמש גם ח"כ יאיר לפיד, מראשי כחול לבן, הגיב לפרסום ואמר כי "החסינות היא לא רק שפל מוסרי, היא גם עולה כסף". לפיד האשים את נתניהו בכך שהוא נענה לדרישות החרדים בתמורה לתמיכתם בו בסוגיית החסינות מפני העמדתו לדין. "כל המדינה תקועה", אמר. "המענקים לרופאים בפריפריה הופסקו אבל את נתניהו זה לא מעניין. אותו מעניין לשלם רק למי שהוא צריך לחסינות שלו".

מנגד, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, מראשי יהדות התורה, התנער מההאשמות. בריאיון ל"יתד נאמן", המייצג את סיעת דגל התורה, טען כי סיעתו ויתרה על תפקידים בסבב המינויים האחרון, למרות הצעת נתניהו היות ו"הבהרנו לו שאנו לא ניקח תפקיד שר כי זאת הוראה של מועצת גדולי התורה, אבל במקום זה אנו מבקשים שיסייע לנו למנוע את הנזק העלול להיגרם לישיבות בגלל הקיפאון הפוליטי".

גפני טען כי פגש בתקופה האחרונה את שר האוצר משה כחלון ובכירי האוצר, ולדבריו, "הם אמרו לי: 'מה אתה רוצה, הקיצוץ הוא בכל התחומים ובכל משרדי הממשלה', אבל הסברתי להם שתקציב הישיבות הוא משהו אחר לחלוטין. חייבים למצוא לזה מקור תקציבי, אסור להשאיר את הישיבות במצב כזה".

עוד בוואלה!

היועמ"ש סירב למסור לנתניהו את כל חומרי החקירה: "רק כשיוגש כתב אישום"

לכתבה המלאה
ישראל ביתנו בישיבת פיזור הכנסת. ראובן קסטרו
"נקווה שזה לא תרגיל על מנת לעשות מחטף". ליברמן/ראובן קסטרו

תקציב הישיבות בשנה שעברה הגיע לשיא של מיליארד ו-224 מיליון שקלים. רוב הסכום, כ-800 מיליון שקלים, הוא בבסיס תקציב המדינה ורובו צפוי לעבור לישיבות גם בשנה הקרובה. עם זאת, יותר מ-400 מיליון שקלים מקורם ב"תמיכות" וכספים קואליציוניים, שלא יועברו בעקבות הפלונטר הפוליטי ואי הקמת ממשלה חדשה.

המשבר הפוליטי הציב את הפוליטיקאים החרדים בעמדה בעייתית, שכן אין להם קלף מיקוח כדי לאיים במשבר קואליציוני אם הנושא לא יוסדר. עם זאת, החרדים דורשים לקדם לפחות פתרון חלקי לחודשיים הקרובים עד לאחר הבחירות, אז עשויה לקום ממשלה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully