וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש סירב למסור לנתניהו את כל חומרי החקירה: "רק כשיוגש כתב אישום"

19.1.2020 / 11:39

ברקע בקשת החסינות שהגיש ראש הממשלה, היועמ"ש השיב בשלילה לדרישתו לקבל את חומרי החקירה, בנימוק שהחומרים יגיעו לידיו כשכתב האישום יוגש לבית המשפט. נתניהו: "מי שמתנהל בחוסר שקיפות רוצה להשיג תוצאה ידועה מראש"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: עמית שמחה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט סירב היום (ראשון) לדרישתו ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל לידיו את חומרי החקירה, אף שכתב האישום נגדו טרם הוגש לבית המשפט. נתניהו ביקש לקבל לידיו את כלל חומרי החקירה לפני הדיונים בבקשת החסינות שהגיש, זאת בניגוד לחומרי החקירה שאליהם הוא זכאי לפי חוק, ואותם קיבל עוד לפני השימוע.

היועץ המשפטי לממשלה השיב שלפי החוק, מלוא חומרי החקירה מועברים רק לאחר הגשת כתב האישום לבית המשפט - דבר שטרם קרה בשל בקשת החסינות. במכתבו לבאי כוחו של נתניהו, שהוגש באמצעות עוזרו הבכיר ד"ר גיל לימון, הסביר מנדלבליט כי "על פי האיזון שנקבע בחוק, חומרי החקירה המלאים מועברים לידי הנאשמים רק כאשר מוגש כתב האישום לבית המשפט, וממילא בשלב זה ליבת חומרי החקירה מצויה בידיהם ועל בסיסה הם טענו טענות שונות הן בשלב השימוע והן לגבי החסינות".

היעומ"ש אביחי מנדלבליט, במהלך כנס משפט באוניברסיטת חיפה 5 בינואר 2019. שלומי גבאי
"חומרי החקירה - רק כשיוגש כתב אישום". מנדלבליט/שלומי גבאי

בתגובה להחלטת היועמ"ש, מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "איך אפשר להילחם בעד האמת אם מסתירים את חומרי החקירה שמעידים על סחיטה באיומים של עדי מדינה, אכיפה בררנית ותפירת תקדימים משפטיים שלא קיימים בתולדות האנושות?".

"מי שממשיך להתנהל בחוסר שקיפות כנראה רוצה להשיג תוצאה ידועה מראש. כל דבר שיכול להגן על נתניהו ולחשוף את האמת - נחסם, וכל דבר שיכול למנוע ממנו להתמודד ולנצח - מקודם בכל מחיר", אמרו מטעמו של ראש הממשלה.

בשבוע שעבר, הוועדה המסדרת של הכנסת התכנסה והחליטה להקים את ועדת הכנסת, שתדון בבקשת החסינות של נתניהו, חרף תקופת הבחירות. יו"ר הוועדה ויו"ר סיעת כחול לבן ניסנקורן פנה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה לזמן את המליאה עוד השבוע, זאת על מנת לאשר את הרכב חברי הוועדה. אולם, ביום שישי פנה ניסנקורן לייעוץ המשפטי של הכנסת בבקשה להבהרה דחופה בנוגע למועד כינוס המליאה, זאת מאחר שטרם התקבלה תגובתו של אדלשטיין.

עוד בוואלה!

חוק המספרים הקטנים: אחרי האיחודים, גנץ ונתניהו עולים לזירה משופרת

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה, 12 בינואר 2020. ידיעות אחרונות, אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
"מי שמתנהל בחוסר שקיפות רוצה להשיג תוצאה ידועה מראש". נתניהו/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אלכס קולומויסקי

אחרי שתוקם ועדת הכנסת, היו"ר שלה יבקש את אישור התכנסותה מיו"ר הכנסת, ואם לא יהיו עיכובים נוספים, ייפתחו הדיונים על בקשת החסינות של נתניהו. במקרה של נתניהו, אם הבקשה תעלה להצבעה בוועדה קודם הבחירות, חבריה צפויים לדחות אותה, שכן יש לעמדה זו רוב, והיא כוללת את חברי כחול לבן, ישראל ביתנו, הרשימה המשותפת, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי.

בתוך כך, נתניהו השיב ביום חמישי לעתירת הליכוד וח"כ מיקי זוהר שדורשת לבטל את חוות הדעת של יועמ"ש הכנסת בנושא חסינותו בטענה שניתנה בניגוד עניינים. זאת, נוכח העובדה שבת זוגו, עו"ד עמית מררי, המשמשת כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי), הייתה מעורבת בגיבוש כתבי האישום נגד נתניהו. נתניהו השיב לבג"ץ כי הוא מסכים עם עמדתם של העותרים. יום קודם לכן, יועמ"ש הכנסת עצמו פנה לבג"ץ בבקשה לדחות את העתירה נגדו.

(עדכון ראשון: 10:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully