וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על החסינות: בכחול לבן פנו ליועמ"ש הכנסת לגבי מועד כינוס המליאה

ח"כ ניסנקורן פנה לייעוץ המשפטי של הכנסת בבקשה להבהרה דחופה בנוגע למועד כינוס המליאה, לצורך הקמת ועדת הכנסת שתדון בבקשה החסינות של נתניהו. מאז הוגשה הדרישה לאדלשטיין בחתימות 25 ח"כים הוא לא הגיב מתי יאפשר את כינוסה

צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

יו"ר הוועדה המסדרת ויו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן, פנה היום (שישי) לייעוץ המשפטי של הכנסת בבקשה להבהרה דחופה בנוגע למועד כינוס המליאה לצורך הקמת ועדת כנסת לדיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מעת שהוגשה דרישה בחתימות 25 ח"כים מחמש סיעות, המהוות רוב בכנסת.

ביום שני, הוועדה המסדרת התכנסה והחליטה ברוב של 16 תומכים וחמישה מתנגדים להקים את ועדת הכנסת בתקופת הבחירות. למחרת, ניסנקורן פנה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה לזמן את המליאה עוד השבוע, אך מאז הוא לא הגיב מתי בכוונתו לאפשר את כינוסה. במכתבו, ניסנקורן כתב כי "בנסיבות האמורות, עמדתנו כי יש חובה לכנס את מליאת הכנסת להצבעה כאמור, עוד באותו שבוע בו הוגשה הבקשה, ובוודאי לא יאוחר מתחילת השבוע העוקב מיום הגשת הבקשה". הוא הוסיף כי "חוות הדעת שניתנה על ידי היועץ המשפטי לכנסת הבהירה כי יש חובה לכנס את מליאת הכנסת".

הועדה המסדרת בכנסת, 13 בינואר 2020. דוברות הכנסת, אתר רשמי
דורש הבהרות בנוגע למועד כינוס הוועדה. ניסנקורן/אתר רשמי, דוברות הכנסת

לאחר אישור הקמת ועדת הכנסת בוועדה המסדרת, נדרשת הצבעה של חברי הכנסת במליאה על הרכב חברי הכנסת החברים בה.. אחרי הקמתה, היו"ר שלה יבקש את אישור התכנסותה מיו"ר הכנסת, ואם לא יהיו עיכובים נוספים, ייפתחו הדיונים על בקשת החסינות של נתניהו. במקרה של נתניהו, אם הבקשה תעלה להצבעה בוועדה קודם הבחירות, חבריה צפויים לדחות אותה, שכן יש לעמדה זו רוב, והיא כוללת את חברי כחול לבן, ישראל ביתנו, הרשימה המשותפת, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי.

מוקדם יותר היום, יו"ר כחול לבן בני גנץ כתב בפייסבוק כי "השבוע האחרון לא היה פשוט לאזרחי מדינת ישראל, שלצערי נחשפו שוב לכל מה שמכוער בפוליטיקה שלנו - דילים, שקרים, הסכמים שמופרים, מילה שאינה מילה ומסחרה פוליטית בהובלת הנאשם נתניהו וחבריו לברית החסינות". לדבריו, "נקודת האור היא שהוסרו המסכות".

עוד בוואלה!

חוק המספרים הקטנים: אחרי האיחודים, גנץ ונתניהו עולים לזירה משופרת

לכתבה המלאה
הצהרה של בני גנץ לאחרי הודעת החסינות של רהמ", כפר המכביה, 1 בינואר 2020. שלומי גבאי
גנץ/שלומי גבאי

הוא תקף את נתניהו ואמר כי "מי שסוחר בביטחון המדינה לטובת תועלת פוליטית ומנצל את תפקידו הממלכתי בשביל גורלו האישי - לא יכול להיות ראש ממשלה. מי שממנה שר משפטים שמנסה להחריב את מערכת אכיפת החוק ולשרת את האינטרסים האישיים שלו - לא יכול להיות ראש ממשלה".

אתמול, נתניהו השיב לעתירת הליכוד וח"כ מיקי זוהר שדורשת לבטל את חוות הדעת של יועמ"ש הכנסת בנושא חסינותו בטענה שניתנה בניגוד עניינים. זאת, נוכח העובדה שבת זוגו, עו"ד עמית מררי, המשמשת כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי), הייתה מעורבת בגיבוש כתבי האישום נגד נתניהו. נתניהו השיב לבג"ץ כי הוא מסכים עם עמדתם של העותרים. יום קודם לכן, יועמ"ש הכנסת עצמו פנה לבג"ץ בבקשה לדחות את העתירה נגדו.

ישיבת ממשלה, 12 בינואר 2020. ידיעות אחרונות, אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
נתניהו/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אלכס קולומויסקי

ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן) אמרה הבוקר באירוע "מדברים ישראלית" בהנחיית לוסי אהריש כי "נתניהו אדם חכם בעיניי. אבל בשנים האחרונות היא איבד את זה. הדרך שבה הוא נוהג בנו, השיסוי, הפילוג, השקרים". היא הוסיפה כי הוא "מעמיד את כל המערכת הפוליטית כבת ערובה כדי להבטיח את שלטונו רק כדי שלא יגיע לאותו משפט. צריך להזכיר, יש נגדו שלושה כתבי אישום חריפים, חמורים. אני חושבת שאדם כזה לא ראוי שיעמוד בראשות הממשלה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully