וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על ההליך: גוש הימין יחרים את ההצבעה על הקמת ועדת הכנסת

26.1.2020 / 13:45

מליאת הכנסת תתכנס ביום שלישי לצורך אישור הקמת הוועדה שתדון אם לאשר או לדחות את בקשת החסינות של נתניהו, שישהה אז בוושינגטון די. סי. בליכוד לא התגבשה החלטה אם להחרים את גם את דיונים הוועדה עצמם, וראש הממשלה עצמו עדיין לא שלל את האפשרות למשוך את בקשתו

צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

חברי הכנסת החברים במפלגות גוש הימין-חרדים יחרימו את דיוני מליאת הכנסת ביום שלישי על הקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינות נתניהו.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בהמלך ישיבת הממשלה, משרד רה"מ, ירושלים 26 בינואר 2020. רויטרס
הדיונים צפויים להימשך שבוע בלבד. נתניהו/רויטרס

מליאת הכנסת צפויה לאשר באותו יום את הקמת ועדת הכנסת, כדי שזו תדון האם לאשר או לדחות את בקשת החסינות שהגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו. בליכוד שקלו בסוף השבוע האם לפנות ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כדי שידחה את כינוס המליאה לאור נסיעתם הצפויה של גנץ ונתניהו לוושינגטון, אולם כשהבינו שהסיכויים לדחייה הינם אפסיים, ויתרו על כך. ביום חמישי, יומיים בלבד לאחר שהמליאה תאשר את הקמת ועדת הכנסת, הדיונים בבקשת החסינות של נתניהו ייצאו לדרך. עד אז, צפוי נתניהו לשוב מוושינגטון לישראל, אך בכחול לבן אמרו כי ישקלו לדחות את הדיונים יתבקשו לכך לאור סמיכות מועדי חזרתו לשעת הדיון.

אחרי הקמתה של הוועדה, היו"ר שלה יבקש את אישור התכנסותה מיו"ר הכנסת, ואם לא יהיו עיכובים נוספים, ייפתחו הדיונים על בקשת החסינות של נתניהו. אם הבקשה תעלה להצבעה בוועדה קודם הבחירות, חבריה צפויים לדחות אותה, שכן יש לעמדה זו רוב, והיא כוללת את חברי כחול לבן, ישראל ביתנו, הרשימה המשותפת והעבודה-גשר-מרצ.

דיוני החסינות של נתניהו צפויים להמשך שבוע בלבד, אך במהלכו ייארכו הדיונים שעות ארוכות. עד כה ומלבד ההחלטה להחרים את דיוני המליאה, בליכוד לא התגבשה החלטה האם להחרים את הדיונים עצמם ולא להשתתף בהם. בנוסף נתניהו עדיין לא שלל את האפשרות למשוך את בקשת החסינות כדי להימנע מהקרקס התקשורתי שהיא צפויה לעורר בחודש הקרוב, אף שהתוצאה לפיה בקשתו תידחה, ידועה מראש. במקביל לדיונים סביב חסינות נתניהו, צפויים להתקיים גם דיונים בבקשת החסינות של חיים כץ מהליכוד.

עוד בוואלה!

הייאוש של נתניהו - והמחיר הישראלי: לא רק הדמעות יוציאו את נעמה מהכלא

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון במליאת הכנסת על פיזור הכנסת, 12 בדצמבר 2019. יקי אדמקר
מליאת הכנסת/יקי אדמקר

בכחול לבן האשימו כי נתניהו והליכוד "מבזים" את הכנסת. "חבל שראש ממשלת המעבר ממשיך לבזות את כנסת ישראל ואת המשטר הדמוקרטי ומסרב שגם אנשיו ישתתפו בדיון בבקשת החסינות, חסינות שהוא יזם וביקש כדי להימלט מהדין", נמסר. "נתניהו ביקש דיון בחסינותו - נתניהו יקבל".

"רוצה הליכוד להחרים את הדיון במליאה? אהלן וסהלן, זכותו", הוסיפה ח"כ רויטל סויד (העבודה-גשר-מרצ), "רק נשוב ונאמר, אי אפשר להחזיק את המקל מכל הקצוות - גם לבקש דיון חסינות, גם לעשות הכל כדי להימנע מהדיון וגם לטעון בהמשך שהדיון לא היה הוגן. הדיון נקבע ויתקיים כחוק, ויצא לדרך איתכם או בלעדיכם. הבחירה בידיכם".

בליכוד, לעומת זאת, הגנו על החלטתם. ‏"האופוזיציה מתנהלת בצורה מחפירה ודורסנית באמצעות רוב מקרי שהושג על ידי כחול לבן", הסביר יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר, "התנהגות שלהם היא בניגוד לכל הכללים מיום הקמת הכנסת וזו אינה דרכנו. לא ניקח בזה חלק ולא נשתף פעולה בקמפיין הבחירות שלהם 'רק לא ביבי'".

(עדכון ראשון: 13:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully