וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נגד פרסום עסקת המאה: השמיים לא יפלו אם נחכה עד ה-3 במרץ

יו"ר ישראל ביתנו תקף את מועד פרסום תוכנית השלום ואמר כי "להציגה 5 שבועות לפני בחירות, ביום הדיון על הסרת החסינות, ימנע דיון ענייני". ההצהרה של ליברמן פותחת פתח לגנץ לסרב להזמנה לוושינגטון, זאת ברקע החשש שמדובר בתרגיל של נתניהו. גנץ ימסור מחר הצהרה לתקשורת

צילום: שגרירות ארה"ב

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן כתב היום (שישי) כי "לא יקרה דבר" לו עסקת המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תוצג ב-3 במרץ, לאחר הבחירות לכנסת ה-23. בפוסט שהעלה ליברמן בחשבון הטוויטר כתב כי "אין לי ספק שתוכנית השלום שטראמפ מתכוון להציג ביום שלישי הקרוב, תכלול לא מעט אלמנטים חיוביים. אבל הצדק חייב גם להיראות. להציג את התוכנית חמישה שבועות לפני בחירות, דווקא ביום שבו נקבע הדיון על הסרת החסינות של ראש הממשלה, ימנע דיון ענייני ומעמיק ביוזמה מדינית מן החשובות שראינו בשנים האחרונות". ליברמן הוסיף כי "חמישה שבועות הם לא זמן רב. אם חיכינו עד עכשיו לא יקרה דבר והשמים לא יפלו לו התוכנית היתה מוצגת לעולם ב-3 במרץ".

ליברמן כתב את הדברים ברקע הצהרתו של טראמפ כי יפרסם את פרטי תוכנית השלום טרם ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון בשבוע הבא, שאליה הוזמן גם יו"ר כחול לבן בני גנץ. לדברי ליברמן, "ביום שלישי הקרוב חייבים להתמקד רק בהסרת החסינות ובהחלת הריבונות על בקעת הירדן, כפי שהתחייב ראש הממשלה. אולם, כעת ברור שלנתניהו לא היתה שום כוונה מלכתחילה לספח את בקעת הירדן וכל הדיבורים בנושא הם תרגיל ביחסי ציבור בלבד".

ישראל ביתנו בישיבת פיזור הכנסת. ראובן קסטרו
"הצדק חייב גם להיראות". ליברמן/ראובן קסטרו

בתגובה לדברי ליברמן, אמרו במפלגת ימינה כי יו"ר ישראל ביתנו משחק בפוליטיקה על הגב של תושבי יהודה ושומרון, שהוא עצמו נמנה עימהם. "‏כרגיל כשמגיע שלב המעשים איווט שוב בורח. דווקא עכשיו כשניתן להחיל את החוק הישראלי באריאל, במעלה אדומים ועל חצי מיליון מתיישבים, איווט בורח. איווט משחק פוליטיקה על גב תושבי יהודה ושומרון. מספיק עם הדיבורים, הגיע זמן מעשים".

גנץ צפוי למסור מחר הצהרה לתקשורת

ההצהרה של ליברמן פותחת פתח ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להשיב בשלילה להזמנה להשתתף בפסגה בבית הלבן ביום שלישי, במקביל לדיוני החסינות, ברקע החשש בכחול לבן כי מדובר בתרגיל בחירות של נתניהו. גנץ צפוי למסור מחר הצהרה לתקשורת, שבה ככל הנראה יתייחס להזמנת טראמפ לבית הלבן.

הצהרה זו תהיה התייחסותו הראשונה של גנץ בנושא, מאז הודיע אתמול סגן הנשיא מייק פנס על זימון השניים לפסגה. הבוקר התקיימה ישיבה של צמרת כחול לבן, בה נידונה ההיערכות לקראת פרסום עסקת המאה. בכחול לבן יש מי סבור שעל גנץ לשקול מחדש את היענותו להזמנה, כדי לא לשחק לידיים של נתניהו, אך במקביל, החלו בסביבתו של גנץ להיערך לקראת נסיעה לוושינגטון ביום ראשון.

אחרי ההצהרה המשותפת של נתניהו וסגן הנשיא מייק פנס אתמול לעיני המצלמות, בה אמרו השניים כי גנץ הוזמן לבית הלבן לבקשתו של נתניהו, התגבר החשש בכחול לבן שהוא יהיה תפאורה בפסגה שנועדה לשרת את הצרכים של נתניהו. במקביל, יצאה הודעה רשמית של הבית הלבן על "ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו", בה לא הוזכר גנץ בכותרת.

יו"ר כחול לבן בני גנץ וסגן נשיא ארה"ב מייק פנס בפורום השואה העולמי בירושלים, 23 בינואר 2020. אלעד מלכה
גנץ ופנס במהלך אירועי פורום השואה העולמי, אתמול/אלעד מלכה

בישיבת הקוקפיט שנערכה הבוקר הועלתה האפשרות שגנץ יודיע כי הוא מברך על הזמנתו של הנשיא אבל ידחה את ההזמנה, אולם לדברי גורמים במפלגה גנץ טרם החליט כיצד לנהוג. בסביבת גנץ טענו אתמול שיועצו של הנשיא, ג'ארד קושנר, הוא שאמר לנשיא להזמין אותו לבית הלבן, אך ההצהרה המשותפת של נתניהו ושל פנס הציגה גרסה אחרת לאירועים, כזו המתואמת בין נתניהו והבית הלבן, ממנה עלה החשש כי מדובר בתרגיל פוליטי שנועד להנמיך את גנץ.

(עדכון ראשון: 13:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully