וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: אפרסם את עסקת המאה לפני הגעת נתניהו וגנץ לוושינגטון

24.1.2020 / 5:46

העסקה שכונתה על ידי טראמפ "תכנית מעולה", כוללת לפי הערכות הכרה בהחלת הריבונות בשטחים מסוימים וכוללת ויתורים ועתידה להתפרסם טרם ביקורם של נתניהו וגנץ בארה"ב בשבוע הבא. חמאס והרשות הפלסטינית איימו מפני "חציית קווים אדומים" מצד ארצות הברית וישראל

צילום: שגרירות ארה"ב

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (שישי) כי יפרסם את עסקת המאה למזרח התיכון לפני ביקורם המתוכנן של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ בוושינגטון, בשבוע הבא. נתניהו הוזמן על ידי סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס, בעת שביקר בשגרירות ארצות הברית בירושלים. טראמפ אמר כי הפלסטינים עשויים להגיב תחילה בשלילה לעסקה, אך הדבר ייטיב עמם. "זו תכנית מעולה, שבאמת תעבוד", אמר טראמפ, שעתיד להיפגש עם נתניהו ביום שלישי הבא, ב-28 בינואר.

לפי ההערכות עסקת המאה תכלול הכרה בהחלת ריבונות בשטחים מסוימים אך תדרוש ויתורים מצד ישראל. טראמפ צייץ כי "הדיווחים על פרטי ותזמון תכנית השלום שלנו ספקולטיביים לגמרי".

אמש, הפלסטינים השמיעו אזהרות כלפיי ישראל וארצות הברית מפני חציית קווים אדומים. נביל אבו רודינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, איים כי אם התכנית שתפורסם לא תכלול הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967 שבירתה מזרח ירושלים, "ההנהגה תכריז על שורת אמצעים שיבטיחו את זכויותינו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס ושגריר ארה,ב דיוויד פרידמן בשגרירות האמריקאית בירושלים. 23 בינואר 2020. צילום -שלו שלום, פול צלמים
הוזמן לביקור בוושינגטון. נתניהו ופנס בירושלים, אתמול/פול צלמים, צילום -שלו שלום

גם ברצועת עזה איימו שיפעלו נגד הוצאה לפועל של העסקה. דובר חמאס חאזם קאסם הדגיש כי העם הפלסטיני לא יאפשר שיקבעו את גורלו, אלא הם יקבעו זאת לעצמם, וגבולותיהם לא ישורטטו במסגרת החלטה שהתקבלה בבית הלבן. "לא תעבור שום עסקה או תכנית אשר יגרעו מזכויותינו המלאות על אדמותינו ומקומותינו הקדושים, וכל הניסיונות להעביר את העסקה ייתקלו בעמידה האיתנה של עמנו", אמר.

בימים האחרונים התקיימו בממשל האמריקני שיחות בדבר מועד פרסום העסקה. לדברי גורמים ישראלים הבקיאים במתרחש, בבית הלבן התלבטו אם לפרסם את התכנית במהלך הבחירות, ונתניהו, בתמיכת שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, לחצו על הנשיא טראמפ לפרסם את התכנית בהקדם. לפי ההערכה במערכת הפוליטית, התכנית של ממשל טראמפ צפויה להיות מיטיבה ביותר עם ישראל ולכלול הכרה אמריקנית בהחלת ריבונות בשטחים מסוימים, אך בכל זאת היא תכלול ויתורים כלשהם מצד ישראל.

עוד בוואלה!

אמבוש המאה: גנץ נכנס במו רגליו לשדה המוקשים של טראמפ ונתניהו

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 22 בינואר 2020. רויטרס
יפרסם את תכנית השלום בקרוב. טראמפ, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully