וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "הדיווחים על פרטי עסקת המאה - ספקולציות"; הפלסטינים מאיימים

גיא אלסטר ויפעת רוזנברג

23.1.2020 / 21:55

נשיא ארה"ב הכריז כי הוא מצפה לבואם של נתניהו וגנץ לוושינגטון, והבהיר כי ההערכות לגבי תכנית השלום ולוחות הזמנים הן השערות לא מבוססות. ברשות הפלסטינית ובעזה הזהירו כי לא יהססו לנקוט באמצעים הנדרשים: "היזהרו מחציית קווים אדומים"

צילום: שגרירות ארה"ב

עסקת המאה - כל העדכונים

  • טראמפ: מצפה להגעת נתניהו וגנץ, הדיווחים - ספוקלציות
  • הרשות הפלסטינית: נכריז על אמצעים שיבטיחו את זכויותינו
  • חמאס: הגבולות לא ישורטטו בהחלטה של תושב הבית הלבן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הערב (חמישי) כי הוא מצפה להגעתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ לבית הלבן בשבוע הבא לפגישה בנושא תכנית השלום. ברקע ההערכות כי עסקת המאה תכלול הכרה בהחלת ריבונות בשטחים מסוימים אך תדרוש ויתורים מצד ישראל, צייץ טראמפ כי "הדיווחים על פרטי ותזמון תכנית השלום שלנו ספקולטיביים לגמרי".

מנגד, הפלסטינים הזהירו את ישראל וארצות הברית מפני חציית קווים אדומים. נביל אבו רודינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, איים הערב כי אם תכנית השלום שתפורסם לא תכלול הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967 שבירתה מזרח ירושלים, "ההנהגה תכריז על שורת אמצעים שיבטיחו את זכויותינו".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 22 בינואר 2020. רויטרס
מצפה לפגישתו עם נתניהו וגנץ בוושינגטון. טראמפ/רויטרס

במהלך פגישות שערך ברמאללה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא צרפת עמנואל מקרון ביקש אבו מאזן מהשניים להתנגד לתכנית השלום של ממשל טראמפ ולפעול נגד כל סיפוח ישראלי של שטחים פלסטיניים. הנשיא פוטין אמר בתגובה כי "אנו מבינים את הדאגה שלכם בנושא הזה".

גם ברצועת עזה איימו שיפעלו נגד הוצאה לפועל של תכנית השלום האמריקנית. דובר חמאס חאזם קאסם הדגיש כי "לא תעבור שום עסקה או תכנית אשר יגרעו מזכויותינו המלאות על אדמותינו ומקומותינו הקדושים, וכל הניסיונות להעביר את העסקה ייתקלו בעמידה האיתנה של עמנו". לדבריו, "העם הפלסטיני הוא זה שיקבע את גורלו בעצמו וגבולותיו לא ישורטטו בהחלטה של תושב הבית הלבן".

עוד בוואלה!

גנץ שינה את עמדתו על תכנית המאה - בעקבות מסרים מהממשל האמריקני

לכתבה המלאה
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס עם נשיא רוסיה ולדימיור פוטין ברמאללה, 23 בינואר 2020. רויטרס
ביקש התנגדות לתכנית. אבו מאזן ופוטין ברמאללה, הערב/רויטרס

סגן נשיא ארצות הבית מייק פנס הזמין את נתניהו וגנץ לוושינגטון בעת ביקורו בשגרירות ארצות הברית בירושלים. ראש הממשלה הודה לפנס ואמר כי "אני מבין שהנשיא חיפש הזדמנויות להביא לישראל את השלום והביטחון, ולכן אני מקבל בשמחה את ההזמנה לבוא לוושינגטון כדי לדון איתו ברעיונות שיש לו לקידום השלום".

בימים האחרונים התקיימו בממשל האמריקני שיחות בדבר מועד פרסום התכנית. לדברי גורמים ישראלים הבקיאים במתרחש, בבית הלבן התלבטו אם לפרסם את התכנית במהלך הבחירות, ונתניהו, בתמיכת שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, לחצו על הנשיא טראמפ לפרסם את התכנית בהקדם. לפי ההערכה במערכת הפוליטית, התכנית של ממשל טראמפ צפויה להיות מיטיבה ביותר עם ישראל ולכלול הכרה אמריקנית בהחלת ריבונות בשטחים מסוימים, אך בכל זאת היא תכלול ויתורים כלשהם מצד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully