וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת ההיתרים תדון מחדש בבקשת נתניהו לקבלת תרומות למימון הוצאות משפט

2.2.2020 / 18:07

חברי הוועדה הודיעו כי הוועדה תתכנס בקרוב, על מנת לשמוע את טיעוני ראש הממשלה, בבקשותיו לקבל היתר לתרומות לצורך מימון הוצאותיו המשפטיות. הוועדה סבורה כי בהחלטותיה לא חל עקרון הסופיות והן ניתנות לשינוי

עמית חדד פרקליטו של רה"מ: נגיע לשימוע, אך היה מקום לדחות/-

חברי הוועדה למתן היתרים הודיעו היום (ראשון) כי הוועדה תתכנס בקרוב כדי לשמוע את טיעוני ראש הממשלה, בבקשותיו לקבל היתר לצורך מימון הוצאותיו המשפטיות, וכן להבהרת החלטה קודמת של הוועדה וזאת בעקבות הפניית היועמ"ש לממשלה.

בהודעת הוועדה נמסר כי הוועדה סבורה, בהתאם להלכה של בית המשפט העליון, כי בהחלטות של טריבונל זה, בשונה מהחלטות שיפוטיות, לא חל עקרון הסופיות והן ניתנות לשינוי. עוד נמסר כי הוועדה למתן היתרים פועלת ליד מבקר המדינה ואינה כפופה בהחלטותיה אלא למרות הדין. חברי הוועדה אף עדכנו בהחלטתם את מבקר המדינה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך אירוע פתיחת קמפיין הליכוד לקראת בחירות 2020, בנייני האומה, ירושלים 21 בינואר 2020. ראובן קסטרו
הוועדה תתכנס מחדש. נתניהו, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

החלטת הוועדה, בראשות השופטת (בדימוס) נחמה מוניץ, והחברים השופטת (בדימוס) שולמית דותן וישראל תיק, הגיעה לאחר שבחודש שעבר פנו פרקליטי ראש הממשלה עו"ד עמית חדד ועו"ד יוסי כהן לוועדת ההיתרים בבקשה מחודשת למימון הוצאותיו המשפטיות של ראש הממשלה.

בעקבות הבקשה, החליט מבקר המדינה מתניהו אנגלמן כי הרכב חברי הוועדה לדיון בבקשה זו יכלול את שתי יושבות ראש ועדת ההיתרים, השופטות בדימוס נחמה מוניץ ושולמית דותן ולצדן נציג ציבור, ישראל תיק. על פי נהלי ועדת ההיתרים, בקשת ראש הממשלה תועבר לחברי ועדת ההיתרים שיחליטו בדבר המשך הטיפול בבקשה ואם חל שינוי מהותי שאכן מצדיק דיון מחודש בנושא.

עוד בוואלה!

נתניהו הרוויח עוד זמן, אך בג"ץ לא יהסס לשוב לסוגיה אם יזכה בבחירות

לכתבה המלאה
מבקר המדינה הנכנס, מתניהו אנגלמן במהלך הצהרה לתקשורת לאחר היבחרו 3 ביוני 2019. דוברות הכנסת - יצחק הררי, אתר רשמי
עודכן בהחלטת הוועדה. מבקר המדינה אנגלמן/אתר רשמי, דוברות הכנסת - יצחק הררי

הוועדה כבר דחתה בעבר פעמיים את בקשתו של נתניהו לקבל תרומות מבן דודו נתן מיליקובסקי ואיש העסקים ספנסר פרטרידג', ובהחלטתה האחרונה אף הורתה לו להשיב למיליקובסקי 300 אלף דולר שכבר קיבל ממנו. בעקבות החלטת הוועדה עתר נתניהו לבג"ץ, שקבע כי על הוועדה לאפשר לנתניהו לטעון מולה שוב בעל פה. במהלך הדיון הצהיר סנגורו דאז של נתניהו, עו"ד נבות תל צור, כי ראש הממשלה ימסור כל מידע שיתבקש על ידי הוועדה ויהיה נחוץ לה.

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) מסרה בתגובה להחלטת ועדת ההיתרים לבחון מחדש את התרומה לנתניהו כי "חשוד בשוחד שיצר קו מתנות על בסיס קבוע מבעלי הון מבקש עכשיו מתנה מבעלי הון כדי להגן על עצמו מהמשפט. אבדה הבושה, נתניהו חושב שכולנו מטומטמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully