וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת ההיתרים שמינה מבקר המדינה פורשת: "מקומי אינו שם"

19.8.2019 / 20:06

השופטת בדימוס שרה פריש הודיעה לאנגלמן כי היא מסרבת לקבל את תפקיד יו"ר ועדת ההיתרים, שלדבריה "הפכה להיות כדור משחק במגרש הפוליטי". ברקע הביקורת על המינויים החדשים, טענה פריש כי הוועדה הפכה קרדום לחפור לו "באמצעות הפצתת בדותות ושקרים"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביב אירגז

השופטת בדימוס שרה פריש הודיעה הערב (שני) למבקר המדינה מתניהו אנגלמן כי לא תקבל את תפקיד יו"ר ועדת ההיתרים. במכתב שיצא מטעמה אמרה פריש: "הסכמתי למינוי מתוך ידיעה והבנה שוועדת היתרים הינה ועדה מעין שיפוטית הפועלת על בסיס קריטריונים משפטיים ואתיים, ונוגעת בעניין ולא באדם".

עוד אמרה במכתבה השופטת בדימוס כי היא התלבטה רבות בנוגע לקבלת המינוי אך טענה כי "מאחר שהוועדה הפכה להיות כדור משחק במגרש הפוליטי, מקומי אינו שם". עוד הוסיפה כי "מצב שבו ועדה ציבורית חשובה הופכת קרדום לחפור בו עבור בעלי עניין המעוניינים לקעקע את מסקנותיה עוד בטרם נערך דיון אחד, וזאת באמצעות הפצת בדותות ושקרים, מחייב את כל הנוגעים בדבר לחשיבה על המקום אליו הידרדר השיח הציבורי". בסיום המכתב, פריש הודתה למבקר המדינה על האמון הרב שנתן בה וחיזקה אותו בהמשך מילוי תפקידו החשוב כמבקר המדינה.

השופטת האמונה על טוהר הבחירות, שרה פריש בישיבת סיעת מפלגת העבודה, יולי 2011. מגד גוזני
פריש/מגד גוזני

מבקר המדינה הודיע בשבוע שעבר על שלושה מינויים לוועדת ההיתרים - פריש לראשות הוועדה, יחד עם השופטת בדימוס נחמה מוניץ ומנכ"ל משרד האוצר לשעבר שמואל סלבין. המינויים קורים על רקע עזיבתם של חברי הוועדה מכהנים על רקע המחלוקת סביב הסירוב לאשר לראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל מימון מאנשי עסקים לצורך הגנתו המשפטית.

בהודעת משרד המבקר המדינה שהתפרסמה בשבוע שעבר, הודגש שהוועדה אינה כפופה למבקר המדינה. למרות זאת, גורם הבקי היטב בעבודת מבקר אמר לוואלה! NEWS על הרכב הוועדה החדש שמינה אנגלמן: "הוא מסתכל על הוועדה כגורם שהוא יכול להכתיב לה את פעולותיה. אם אתה רוצה לשנות משהו, אתה מביא אנשים בתפיסת העולם שלך".

עוד בוואלה!

מסתכלת וזורקת: שרה נתניהו השליכה חלה שהוענקה לה באוקראינה

לכתבה המלאה
מבקר המדינה הנכנס, מתניהו אנגלמן במהלך הצהרה לתקשורת לאחר היבחרו 3 ביוני 2019. דוברות הכנסת - יצחק הררי, אתר רשמי
מתניהו/אתר רשמי, דוברות הכנסת - יצחק הררי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully