וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפרישה מההסכם: ארה"ב ערכה ניסוי בטיל שיוט לטווח בינוני

בפנטגון הודיעו כי הטיל שוגר מקליפורניה ופגע במטרה במרחק של 500 ק"מ. זאת, כשלושה שבועות לאחר פרישת וושינגטון מהאמנה שנועדה להגביל פיתוח של טילים גרעיניים לטווח זה. רוסיה: לא ניגרר למרוץ חימוש חדש

צילום: הפנטגון, עריכה: עמית שמחה

ארצות הברית ערכה ניסוי בטיל שיוט לטווח בינוני אחרי הפרישה מאמנה גרעינית עם רוסיה - כך הודיע אתמול (שני) הפנטגון. הטיל שוגר מסן ניקולס שבקליפורניה ופגע במטרתו במרחק של 500 ק"מ. זאת, כשלושה שבועות לאחר פרישתה של ארצות הברית מאמנת INF שנועדה להגביל את פיתוחם של טילים גרעיניים לטווח בינוני.

בעקבות הניסוי, רוסיה האשימה את ארצות הברית בהחרפת המתיחות הצבאית, אבל אמרה כי היא לא תיגרר למרוץ חימוץ. "לא ניכנע לפרובוקציות", אמר היום סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ריבקוב. הוא הוסיף כי למרות הניסוי, רוסיה לא מתכננת לפרוס טילים חדשים אלא אם ארצות הברית תעשה זאת ראשונה.

לאחר הפרישה, שנכנסה לתוקף בתחילת החודש, דובר הפנטגון ג'ונתן הופמן הכריז כי משרד ההגנה יפתח טילים חדשים, שבעבר נאסרו במסגרת האמנה, כ"תגובה זהירה לפעולותיה של רוסיה וכחלק מהגדלת אפשרויות התקיפה של הכוחות המשותפים".

אחרי שפרשה מאמנת הגרעין: ארה"ב ערכה ניסוי בטיל שיוט לטווח בינוני. אתר רשמי
טראמפ רוצה לכלול את סין בהסכם חדש. הניסוי בטיל השיוט/אתר רשמי

פרישתה של וושינגטון מההסכם הגיעה עם סיומו של האולטימטום בן חצי השנה שניתן למוסקבה כדי להפסיק את הפרותיה. ארצות הברית בדקה את האופציה לפתח טיל כזה עוד מהכרזתה על האולטימטום בחודש פברואר 2019. על פי הדיווחים, היא שקלה להציב אותה באירופה, אך עד כה אף מדינה לא הסכימה לארח את הפיתוח.

וושינגטון, המגובה על ידי נאט"ו, מאשימה את מוסקבה בהפרת ההסכם מ-1987, שנועד להגביל את פיתוחם של טילים גרעיניים לטווח בינוני. לטענתה, רוסיה מפתחת מערכות שיגור טילים קרקעיות, אך בקרמלין מכחישים זאת. האמנה אסרה על פיתוח טילי יבשה בעלי טווח של בין 500 ל-5,500 ק"מ, מה שהפחית את הסיכוי של שתי המדינות לפתוח במתקפה גרעינית בהתראה קצרה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שפרש מהסכמים בינלאומיים רבים מאז שנכנס לבית הלבן, רוצה לכלול את סין בהסכם חדש. עם זאת, בבייג'ינג מתנגדים לכך.

(עדכון ראשון: 19:52)

טיול שיוט חדש שהציגה רוסיה, 23 בינואר 2019. רויטרס
ניסוי ראשון מאז הפרישה. טיל השיוט הרוסי שהוביל את ארה"ב לפרוש מההסכם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully