וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הפרסום בוואלה! NEWS: "לא מתכוון למנות לי יורשים"

ראש הממשלה הכחיש שאמר בשיחות סגורות כי הוא רואה בראש המוסד יוסי כהן ובשגריר ישראל בארה"ב רון דרמר כאישים המתאימים להנהיג את ישראל. "לא אמרתי את הדברים האלה, הציבור קובע מי יהיה", טען נתניהו בתדרוך לכתבים במסגרת ביקורו באוקראינה

צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש הערב (שני) את הפרסום בוואלה! NEWS שלפיו הוא רואה בשגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר וראש המוסד יוסי כהן כאישים המתאימים להנהיג את מדינת ישראל. "לא אמרתי את הדברים האלה, אני לא מתכוון למנות לי יורשים. מי שקובע מי יהיה - הציבור קובע", נתניהו אמר בתדרוך לכתבים המלווים אותו באוקראינה.

בשבוע שעבר פורסמו בוואלה! NEWS כי בשיחות סגורות נתניהו אמר כי "יש שני אנשים שאני רואה בהם מתאימים להנהיג את מדינת ישראל - יוסי כהן ורון דרמר". לדברי גורמים פוליטיים, נתניהו נקב בשמם של כהן ודרמר בשיחות סגורות שקיים באחרונה, ולא בשמותיהם של בכירים בליכוד כמו גדעון סער או גלעד ארדן או פוליטיקאים אחרים מהימין או מהצד השני של המפה שרואים עצמם מועמדים להנהיג את המדינה ביום שאחרי נתניהו.

ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
"לא מתכוון למנות לי יורשים". נתניהו/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

כהן ודרמר הם מהאישים הקרובים ביותר לנתניהו בעשור האחרון בכהונתו כראש הממשלה והבכירים ביותר במפה המדינית-אסטרטגית של ישראל בשנים האחרונות. דרמר, בן 48, שהחל את דרכו כיועץ אסטרטגי ליו"ר הסוכנות לשעבר מתן שרנסקי, החל לעבוד עם נתניהו בתחילת שנות ה-2000, וכשחזר ללשכת ראש הממשלה ב-2008 מונה ליועצו המדיני. מאז 2013 הוא מכהן כשגריר ישראל בוושינגטון - כבר למעלה משש שנים, תקופה חריגה וארוכה לתפקיד זה. דרמר ביקש כמה פעמים בשנים האחרונות לסיים את תפקידו ולשוב לישראל, אך לבקשת נתניהו הוא נשאר בתפקידו בין היתר בשל הקשר החם שפיתח עם החדר הסגלגל של ממשל טראמפ. מוקדם יותר החודש הוארכה כהונתו שוב, למרות מגבלות ממשלת המעבר, לבקשתו של ראש הממשלה.

השגריר נחשב כאיש מפתח ביחסים החמים בין לשכת נתניהו וממשל טראמפ ושיחק תפקיד בקבלת ההחלטה האמריקאית על העברת השגרירות לירושלים, ביטול הסכם הגרעין עם איראן, וההכרה האמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן, אך במקביל מעורר טינה וביקורת רבה בקרב אנשי המפלגה הדמוקרטית ובכירים ביהדות ארצות הברית ברקע עימותים בלתי פוסקים עם ממשל אובמה ומעורבותו הבולטת במאמץ הישראלי למנוע את אישור הסכם הגרעין עם איראן בקונגרס ב-2015.

נתניהו סבור כי רק הוא ודרמר מבינים ביכולת ההשפעה על דעת הקהל האמריקנית באמצעות ראיונות ועיצוב סדר יום תקשורתי וציבורי ושמתוך היכולת הזו אפשר להוביל מהלכים אסטרטגיים. ככלל, דרמר לא נחשב כמי שמביע עניין רב במערכת הפוליטית או בקריירה פוליטית בהמשך דרכו, ואין לו קשרים בליכוד מלבד היותו אחד האנשים הכי קרובים, אם לא הכי קרוב, לראש הממשלה.

עוד בוואלה!

נתניהו על התקיפות בעיראק: "לא מגביל את עצמי בפעילות נגד איראן"

לכתבה המלאה
שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר מדבר עם התקשורת במגדל טראמפ 17 נובמבר 2016. AP
לא נחשב למי שמביע עניין בקריירה פוליטית בהמשך דרכו. דרמר/AP

בשונה מדרמר, יוסי כהן, שמכהן כראש המוסד מאז 2016, דווקא נחשב למי שעשוי להתעניין בפוליטיקה בעתיד, למרות שהוא עצמו מקפיד לומר שהוא אינו עוסק בכך. כשמאחוריו קריירה של עשרות שנים המוסד, ב-2013 הוא מונה על ידי נתניהו לתפקיד ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי, וכעבור שנתיים וחצי מונה לתפקיד ראש המוסד. הוא נחשב לאחד מאנשי המוסד המוצלחים בהיסטוריה של הארגון ונחשב מקורב מאוד לראש הממשלה ורעייתו.

הוא שחקן מרכזי במאמצים של נתניהו לבלום את איראן - גם במאמץ למנוע את הסכם הגרעין, אך בעיקר במבצע תפיסת ארכיון הגרעין האיראני שהמוסד בהנהגתו הוביל בשנה שעברה, וכן בפיתוח היחסים עם מדינות ערב. תחת הנהגתו כוח האדם והתקציבים של המוסד גדלו משמעותית וגם תחומי העיסוק של הארגון - למורת רוחם של ארגונים אחרים שעוסקים בתחומים דומים. הכהונה של כהן בראשות המוסד צפויה להסתיים בתחילת 2021 ובמערכת הפוליטית מעריכים כי הוא ישאף אחר כך להיכנס לפוליטיקה ומכוון גבוה מאוד לצמרת.

יוסי כהן ראש המוסד בכנס הרצליה,יולי 2019. אתר רשמי
במערכת הפוליטית מעריכים כי הוא מכוון לצמרת המערכת הפוליטית. כהן/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully