וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתכלת וזורקת: שרה נתניהו השליכה חלה שהוענקה לה באוקראינה

יקי אדמקר, שליח וואלה! NEWS עם פמליית ראש הממשלה בקייב

19.8.2019 / 19:04

עת נחיתתם בנמל התעופה בקייב, בני הזוג נתניהו התקבלו על ידי נציגים אוקראינים בלבוש מסורתי, שהגישו להם חלה כמנהג המקום. ראש הממשלה נתניהו בצע אותה ואף אכל אותה, אולם משהגיש חתיכה נוספת לרעייתו - היא תועדה משליכה אותה. נתניהו הגיב בפייסבוק: "קשקוש מוחלט"

מתוך הטוויטר של יאיר שרקי, חדשות 12, עריכה: תומר לוי

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו תועדה אמש (ראשון) משליכה חתיכת חלה שהוענקה לה עם נחיתתה בנמל התעופה בקייב שבאוקראינה. בני הזוג נתניהו, שהמריאו לביקור רשמי באוקראינה בהזמנת הנשיא הטרי ולדימיר זלנסקי, נחתו בשעת לילה במדינה. הם התקבלו בידי נציגים אוקראינים בלבוש מסורתי, שכמנהג המקום הגישו לשניים חלה.

בתיעוד נראה ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את החלה לידיו מהנציגים. הוא בצע אותה ונגס בחתיכה ממנה. לאחר מכן לקח חתיכה נוספת ונתן אותה לרעייתו. אלא שאז, כך על פי התיעוד, נראתה רעיית ראש הממשלה משליכה את החלה שנתן לה.

ראש הממשלה העלה סרטון תגובה בפייסבוק, שבו אמר כי הוא "בביקור היסטורי, אבל ספק אם זה היה מקבל את השדרוג התקשורתי ללא מקרה החלה". לדבריו, ראש לשכת נשיא אוקראינה אמר בעצמו כי "ברור שלגברת נתניהו לא הייתה כוונה לא לכבד את אוקראינה, זה קשקוש מוחלט".

נתניהו הוסיף כי "היא באה לבושה בבגדי הלאום של אוקראינה, צהוב ותכלת, כשהיא ירדה מהמטוס, כדי לכבד את אוקראינה. אם זה מה שדרוש כדי שהביקור הזה שמביא הסכם סחר חופשי מורחב, משרד אוקראינה בירושלים, ועוד דברים חשובים, ניחא. שיהיה ככה. זה מזכיר לי שגם את הביקור ההיסטורי של ראש ממשלת יפן בישראל, שהביא בעקבותיו גידול עצום בהשקעות היפניות, אף אחד לא כיסה, אלא רק את העובדה שהמנה האחרונה הוגשה בצלחת בצורת נעל. אז מה אני אגיד לכם, אני חושב שתפסנו את הפטנט. נמשיך עם זה".

ביבי שרה חלה. עיבוד תמונה
מתוך התיעוד/עיבוד תמונה

למרות התקרית, נתניהו התקבל היום בארמון הנשיאות ונפגש עם הנשיא זלנסקי, תחילה בארבע עיניים ולאחר מכן לפגישה מורחבת וארוחת צהריים עם שתי הפמליות.

שני המנהיגים חתמו בטקס משותף על הסכמים במספר תחומים. כמו כן, יידונו המנהיגים על המשך שיתוף הפעולה בסוגיות הבילטרליות השונות. בהמשך נתניהו ייקח חלק בטקס לזכר היהודים שנרצחו בבאבי יאר בו צפוי להשתתף גם נשיא אוקראינה.

הנשיא זלנסקי הושבע במאי האחרון, וזו פגישתו הראשונה עם נתניהו. מדובר בביקור ראשון של ראש ממשלת ישראל באוקראינה זה 20 שנה, הביקור האחרון היה בשנת 1999 של ראש הממשלה נתניהו.

(עדכון ראשון: 14:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully