וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על התקיפות בעיראק: "לא מגביל את עצמי בפעילות נגד איראן"

יקי אדמקר, עם פמליית ראש הממשלה

19.8.2019 / 19:59

רה"מ התייחס באופן חריג לדיווחים על התקיפות בעיראק ואמר כי "נפעל איפה שצריך - והיד עוד נטויה". בנוגע למצב הביטחוני בדרום הבהיר נתניהו כי הוא מקדם מערכה רחבה שתהיה "מכה צבאית אנושה". גורם מדיני: מוכנים לאפשר פתיחת שדה תעופה לטובת אזרחים מעזה

איראן, עיראק

ביקור נתניהו באוקראינה - עדכונים אחרונים:

  • נתניהו על הדיווחים על התקיפות: "לאיראן אין חסינות בשום מקום"
  • גורם מדיני בכיר: אם יימצאו מדינות שמוכנות לקלוט פלסטינים, יהיה אפשר לעשות שאטלים מעזה
  • רה"מ על סימון כהן ודרמר ויורשים אפשריים: "לא אמרתי את הדברים האלה"
  • על עסקת המאה: "צופה שתתפרסם בעוד כמה חודשים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) לראשונה לתקיפות המיוחסות לישראל בעיראק, ואמר כי "לאיראן אין חסינות בשום מקום. מדינה שאומרת 'אנחנו הולכים להשמיד אתכם, אנחנו נפעל נגדם איפה שצריך ועוד היד נטויה". כשנשאל האם גם בעיראק, הוא הגיב: "לא הגבלתי את עצמי".

נתניהו, שדיבר בתדרוך עם עיתונאים באוקראינה, התייחס גם למצב הביטחוני בעזה והבהיר כי הוא מקדם "מערכה רחבה", כלשונו. לדבריו, "אני לא יכול לפרט מה אנחנו עושים ואלו הכנות עשינו אבל להגיד שאין הרתעה? זה קשקוש. אנחנו ערוכים למערכה רחבה ואם זה יקרה, ויכול להיות שזה יקרה, זו תהיה מכה צבאית אנושה".

ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
"לאיראן אין חסינות בשום מקום". נתניהו/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

גורם מדיני בכיר אמר ישראל מוכנה לאפשר פתיחה של שדה תעופה בישראל לטובת יציאה חופשית של אזרחים מעזה. לדבריו, "אני בעד לפתוח את המעברים ולאפשר יציאה חופשית מעזה, אנחנו עושים את זה היום, אבל לא לתוך לישראל. אם יימצאו מדינות שמוכנות לקלוט פלסטינים, יהיה אפשר לעשות שאטלים מעזה לשדה התעופה בישראל כדי שייסעו לשם. האוכלוסיה שם מוחזקת כבני ערובה. אם היו יכולים לצאת - היו יוצאים".

הגורם ציין כי בשנת 2018 הייתה הגירה שלילית רחבה מעזה, ו-35 אלף תושבים יצאו ממנה. הגורם הוסיף כי ישראל יצרה קשר עם מדינות ברחבי העולם, "גם מדינות במזרח התיכון והנה הן לא מוכנות לקבל את הפלסטינים שגרים בעזה".

עוד בוואלה!

מסתכלת וזורקת: שרה נתניהו השליכה חלה שהוענקה לה באוקראינה

לכתבה המלאה
מחסן של טילים איראני עולה באש אחרי שהופצץ, עיראק, 19 יולי 2019. אתר רשמי
הפיצוץ בעיראק שהדיווחים ייחסו לישראל/אתר רשמי

נתניהו נחת הלילה באוקראינה עם רעייתו לביקור רשמי בהזמנת הנשיא הטרי ולדימיר זלנסקי. בתדרוך עם העיתונאים אמר נתניהו כי הפגישה עם הנשיא העלתה מספר הישגים מדיניים, בהם פתיחת משרד אוקראיני טכנולוגי בירושלים שלדבריו "יהווה פתח לשגרירות של המדינה בעיר".

הוא הוסיף כי הביקור השיג גם הסכם סחר חופשי בין המדינות, וכן הסכם לבנות פרויקט משותף בעיר אומן שאליה עולים עשרות אלפי יהודים ישראליים בשנה, במסגרתו יוקם בית חולים ויינתן מענה לתשתיות במקום. השר זאב אלקין ואחד מנציגיו של הנשיא באוקראינה צפויים להיפגש בשבוע הבא כדי לקדם את המהלך ולמצוא לו משקיעים חיצוניים. כמו כן, נתניהו ציין כי זלנסקי התחייב בפניו לקדם את הסכם הפנסיות לעולים מאוקראינה ולאשרר אותו בממשלה ובפרלמנט.

נתניהו על דרמר וכהן: "לא אמרתי את הדברים האלה"

בנוסף לכך, נתניהו התייחס בתדרוך לפרסום בוואלה! NEWS שלפיו הוא סימן באחרונה את ראש המוסד יוסי כהן ושגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר כיורשים אפשריים להנהגת המדינה, לפי דבריו בשיחות סגורות. "לא אמרתי את הדברים האלה", טען ראש הממשלה בתדרוך. "אני לא מתכוון למנות לי יורשים. מי שקובע מי יהיה - הציבור קובע".

הוא התייחס גם לתכנית השלום של הממשל האמריקני, אחרי שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי "עסקת המאה" תפורסם אחרי הבחירות בישראל, ואמר: "לא ידעתי על הציוץ הזה. צופה שהתוכנית תהיה בעוד כמה חודשים. זה ייצא בטווח הזמן. השאלה המרכזית היא מי הציבור רוצה שינהל את המשא ומתן מול ממשל טראמפ. אם רוצים שגנץ ולפיד יהיו ראשי ממשלה - תצביעו להם. אם רוצים אותי כראש ממשלה - תצביעו לי".

רה"מ הממשלה ורעייתו לקראת ההמראה לביקור מדיני בקייב 18 באוגוסט 2019. עמוס בן גרשום לע"מ, אתר רשמי
נתניהו ורעייתו לפני ההמראה לאוקראינה, אמש/אתר רשמי, עמוס בן גרשום לע"מ

לאחרונה דיווח גורמים דיפלומטיים לעיתון א-שרק אל-אווסט הרואה אור בלונדון כי ישראל הרחיבה את מעגל התקיפות שלה נגד מטרות איראניות גם אל עיראק. לדבריהם, תקיפת הבסיס של המיליציות השיעיות מצפון לבגדאד באמצע חודש יולי בוצעה על ידי מטוס F-35 של חיל האוויר. נוסף על כך, בעיתון רמזו למעורבות ישראלית בתקיפה אווירית מסתורית שנייה שהתרחשה בסוף חודש יולי, בבסיס "אשרף" שמצפון לבגדאד. לפי הגורמים, הותקפו משגרי טילים בליסטיים שהועברו זמן קצר קודם לכן מאיראן לעיראק, וכן נפגעו גם יועצים איראניים.

אל אירועים אלה הצטרף פיצוץ מסתורי שאירע במחסן תחמושת של כוחות המיליציה הפרו-איראנית ליד בגדאד החודש. מחסן הנשק שבמקום השייך למיליציה הפועלת בחסות איראן, ממוקם בבסיס של משטרת עיראק מדרום לבגדד. מקור ביטחוני מסר לסוכנות רויטרס כי במקום אוחסנו ככל הנראה רקטות קטיושה לטווח קצר. גורם במשטרת עיראק טען כי הסיבה לדליקה שהביאה לפיצוץ היא רמת אחזקה ירודה וטמפרטורות גבוהות שהיו במקום. עם זאת, לפי הערכות מכון המחקר שתיעד את ההרס, סביר כי מדובר בתקיפה אווירית שגרמה לנזק רב למטרת התקיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully