וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בבאבי יאר: "חובתנו להתייצב מול אידיאולוגיות רצחניות"

"קשה להאמין שהיער היפה הזה ראה את הזוועה שהתחוללה פה", אמר נתניהו בטקס רשמי לזכר הקורבנות היהודים בגיא ההריגה, בו השתתף גם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, "תמיד נגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל צורר". זלנסקי: "עמנו לעולם לא ישכח את הפשעים"

צילום: לע"מ

"אני אומר בקול ברור: חובתנו התמידית היא להתייצב מול אידיאולוגיות רצחניות כדי להבטיח שלא יהיה עוד באבי יאר" - כך אמר היום (שני) ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, המבקר כעת בקייב, בנאום בטקס רשמי שערך יחד עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי לזכר היהודים שנרצחו גיא ההריגה בבאבי יאר. "תמיד נגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל צורר", הוא הוסיף.

בטקס שהתקיים במקום, בו נרצחו עשרות אלפי יהודים וכן עשרות אלפי קורבנות נוספים, הוסיף ראש הממשלה: "קשה להאמין שהיער היפה הזה ראה את הזוועה שהתחוללה פה. היער שתק אבל גם העולם ראה ושתק. באבי יאר הוא כאב אינסופי". הוא אמר כי הוא "רואה בעיני רוחי את אחינו ואחיותינו לפני 78 שנים על סף גיא ההריגה. הם עמדו מרחק לא קטן מאיתנו ובשלב מסוים הם הבינו, וביניהם הייתה אימה משתקת. יד המרצחים נשלחה אל המאכלת, וכדברי המשורר 'השוחט שחט'". הוא אמר כי דן על האפשרות להקים במקום אתר מורשת "אשר יהיה סימן לאנושות כולה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך נאומו בביקור באנדרטה לזכר קורבנות בבאבי יאר בקייב, אוקריאנה 19 באוגוסט 2019. רויטרס
"תמיד נגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל צורר". נתניהו בבאבי יאר, היום/רויטרס

זלנסקי עצמו נשא דברים במקום לפני נתניהו, וקרא "להתאחד ולהתנגד לאנטישמיות כדי שמקרים כאלה לא ישובו לעולם". "היום אנחנו נזכרים בהיסטוריה העצובה של עמינו", אמר זלנסקי. "לפני 78 שנים, נאצים התחילו לרצוח אנשים בבאבי יאר. זה בלתי אפשר לתאר את האירועים האלה, אי אפשר להבין את זה. אי אפשר להבין איך אפשר לרצוח אנשים רק לפי הזהות שלהם. אני מדמיין את כמות האנשים שלא הבינו אז שהולכים להרוג אותם. רוב הנרצחים היו יהודים. אחרי שהנאצים סיימו עם היהודים, החלו לרצוח בני עמים אחרים. כמעט 200 אלף נרצחו, וזו לא רק סטטיסטיקה. אי אפשר לשכוח ולסלוח. העם האוקראיני לעולם לא ישכח את הפשעים נגד האנושות".

נתניהו התקבל היום בארמון הנשיאות ונפגש עם הנשיא זלנסקי, תחילה בארבע עיניים ולאחר מכן לפגישה מורחבת וארוחת צהריים עם שתי הפמליות. שני המנהיגים חתמו בטקס משותף על הסכמים במספר תחומים. זלנסקי הושבע במאי האחרון, וזו פגישתו הראשונה עם נתניהו. מדובר בביקור ראשון של ראש ממשלת ישראל באוקראינה זה 20 שנה, כאשר הביקור האחרון היה בשנת 1999, של ראש הממשלה נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully