וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו פנה שוב לוועדת ההיתרים בבקשה למימון הוצאותיו המשפטיות

2.1.2020 / 19:58

בעקבות הבקשה שהגישו עורכי דינו של ראש הממשלה, מבקר המדינה החליט כי הרכב הוועדה לדיון בבקשה יכלול שתי שופטות בדימוס ונציג ציבור. חברי ועדת ההיתרים יחליטו בדבר המשך הטיפול בבקשה והאם חל שינוי מהותי שמצדיק דיון מחודש בנושא

צילום: יקי אדמקר

פרקליטי ראש הממשלה בנימין נתניהו עו"ד עמית חדד ועו"ד יוסי כהן פנו היום (חמישי) לוועדת ההיתרים בבקשה מחודשת למימון הוצאותיו המשפטיות של ראש הממשלה. בעקבות הבקשה, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן החליט כי הרכב חברי הוועדה לדיון בבקשה זו יכלול את שתי יושבות ראש ועדת ההיתרים, השופטות בדימוס נחמה מוניץ ושולמית דותן ולצדן נציג ציבור, ישראל תיק.

על פי נהלי ועדת ההיתרים, בקשת ראש הממשלה תועבר לחברי ועדת ההיתרים שיחליטו בדבר המשך הטיפול בבקשה ואם חל שינוי מהותי שאכן מצדיק דיון מחודש בנושא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 29 בדצמבר 2019. רויטרס
בקשה מחודשת. נתניהו/רויטרס

בחודש ספטמבר האחרון אנגלמן לראש הממשלה לקבל הלוואה בגובה שני מיליון שקל מאיש העסקים ספנסר פרטרידג', למימון הגנתו המשפטית. זאת, לאחר שביוני ועדת ההיתרים הודיעה לנתניהו כי היא דוחה את בקשתו לקבל מימון חיצוני מפרטרידג' לצורך מימון הגנתו המשפטית - לאחר שחלף המועד האחרון שהקציבה הוועדה לנתניהו למסירת מידע מקיף על קשריו עם פרטרידג' והצהרת הון.

בהחלטתה ציינה הוועדה שוב שעל נתניהו להחזיר 300 אלף דולר שכבר קיבל ללא היתר מבן דודו, נתן מיליקובסקי. שעות אחדות לאחר מכן, הצטרף לעמדה זו גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובמסגרת תשובתו לעתירת התנועה לאיכות השלטון הורה לנתניהו להשיב את הכסף.

עוד בוואלה!

נתניהו הרוויח עוד זמן, אך בג"ץ לא יהסס לשוב לסוגיה אם יזכה בבחירות

לכתבה המלאה
מבקר המדינה הנכנס, מתניהו אנגלמן במהלך הצהרה לתקשורת לאחר היבחרו 3 ביוני 2019. דוברות הכנסת - יצחק הררי, אתר רשמי
מינה את חברי ועדת ההיתרים לדיון בבקשה. אנגלמן/אתר רשמי, דוברות הכנסת - יצחק הררי

הוועדה כבר דחתה בעבר פעמיים את בקשתו של נתניהו לקבל ממיליקובסקי ומפרטרידג', ובהחלטתה האחרונה אף הורתה לו להשיב למיליקובסקי 300 אלף דולר שכבר קיבל ממנו. בעקבות החלטת הוועדה עתר נתניהו לבג"ץ, שקבע כי על הוועדה לאפשר לנתניהו לטעון מולה שוב בעל פה. במהלך הדיון הצהיר סנגורו דאז של נתניהו, עו"ד נבות תל צור, כי ראש הממשלה ימסור כל מידע שיתבקש על ידי הוועדה ויהיה נחוץ לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully