וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השומרים": מגזין "טיים" בחר בחאשוקג'י ובעיתונאים לאנשי השנה

המגזין היוקרתי פרסם על שערו את תמונת העיתונאי הסעודי, שביקר את יורש העצר הסעודי, ונרצח בקונסוליה באיסטנבול בחודש אוקטובר. לצדו נבחרו עיתונאי רויטרס שנכלאו במיאנמר וחברי מערכת "קפיטל גאזט" שנורו למוות במשרדיהם

רויטרס

"השומרים" - כך בחרו היום (שלישי) במגזין "טיים" לתאר את העיתונאים שנבחרו לאנשי השנה של 2018. עם מספר שיא של כתבים מאחורי סורגים מסביב לעולם - "הוועדה להגנת עיתונאים" תיעדה 262 מקרים בשנת 2017 - מפולת שלגים של מידע מוטעה ברשתות החברתיות, לצד בכירים בממשל ארצות הברית והפיליפינים שביטלו דווחים ביקורתיים ואמיתיים וכינו אותם "פייק ניוז".

המגזין החליט להעמיד באור הזרקורים קבוצת עיתונאים בעלי מכנה משותף אחד: עבודתם מיקמה אותם כמטרה. עבורם, המרדף אחר האמת הוביל למאסר והטרדה. ובכמה מקרים, אף הוביל למוות.

עוד בעולם
סערה בארה"ב: שוטרים תועדו לוקחים תינוק מאמו בזמן תגרה
תאילנד הולכת לבחירות לראשונה מאז 2014
חוטפים אוכל ומשמידים מסמכים: מאות אלפי קופים מטילים טרור על ניו דלהי

ג'מאל חאשוקג'י

העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י בכנס בלונדון, ספטמבר 2018. רויטרס
התבטא נגד יורש העצר הסעודי. חאשוקג'י בכנס בלונדון, ספטמבר/רויטרס

עיתונאי בעל טור קבוע בעיתון ה"וושינגטון פוסט" ואזרח אמריקני, התנסח בביקורתיות כלפי יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן - והוצא להורג בברוטליות בתוך הקונסוליה הסעודית באיסטנבול באוקטובר האחרון. ה-CIA סיכם ב"ביטחון גבוה" כי בן סלמאן הוא שהורה על רצח העיתונאי. למרות זאת, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ דחה הערכה זו ואמר כי "יכול מאוד להיות שליורש העצר היה מידע על האירוע הטראגי הזה - אולי הוא עשה את זה ואולי הוא לא".

עוד באותו נושא

"אני לא נושם" וקולות ניסור: רגעיו האחרונים של חאשוקג'י

לכתבה המלאה

עיתון "קפיטל גאזט"

עמוד השער של העיתון "קפיטל גאזט" ביום שלמחרת הירי בחמישה מעובדיו, 29 ביוני 2018. מתוך חשבון הטוויטר של הקפיטל גאזט, צילום מסך
עמוד השער של העיתון, יום למחרת הרצח/צילום מסך, מתוך חשבון הטוויטר של הקפיטל גאזט

ארבעה עיתונאים ועובדת מחלקת המכירות נורו למוות במשרדי מערכת העיתון באנאפוליס שבמרילנד ביולי האחרון. הרשויות אמרו כי היורה, שתבע את העיתון והפסיד לאחר שדווח כי הוא אשם במקרה של תקיפה פלילית, פתח במסע הירי בעיתון ב"מתקפה מכוונת".

ווה לונג וקייאו סו או

עיתונאי סוכנות הידיעות רויטרס בבית משפט ביאנגון, מיאנמר, 3 בספטמבר 2018. רויטרס
העיתונאי קייאו סו או בבית המשפט, ספטמבר/רויטרס

שופט במיאנמר גזר בחודש ספטמבר על שני עיתונאי סוכנות הידיעות "רויטרס" שבע שנות מאסר. השניים הורשעו בעבירה על סודות המדינה בזמן שחקרו את משבר הרוהינגיה. השניים אספו מידע על הוצאה להורג של עשרה גברים רוהינגים על ידי הצבא בכפר אין דין שמדינת ראקין. מיד לאחר שקיבלו את המסמכים מהשוטרים הם נעצרו, והואשמו בגין החזקת המסמכים הללו.

מריה רסה

נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה במהלך טקס בארמונו במנילה 10 בספטמבר 2018. רויטרס
קיבל סיקור ביקורתי. דוטרטה/רויטרס

ראש לשכת ה-CNN לשעבר ייסדה את אתר החדשות "רפלר" בשנת 2012 ודיווחה בו באופן ביקורתי על נשיא הפילפינים רודריגו דוטרטה. לפי "הוועדה להגנת עיתונאים", סיקור זה שם את האתר כמטרה ל"קמפיין הטרדיות חוקיות" מכיוון משרד המשפטים של דוטרטה.

ה"טיים" בוחר את אנשי השנה במהדורה שנתית מיוחדת החל משנת 1927. בשנה שעברה בחרו עורכי המגזין בשוברי השתיקה, אלו שחשפו והעלו למודעות את ההטרדות והתקיפות המיניות שעברו, על רקע קמפיין "MeToo". ב-2016 היה זה דונלד טראמפ, שהדהים את האומה האמריקנית ואת העולם כשניצח בבחירות לנשיאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully