וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד הולכת לבחירות לראשונה מאז 2014

החונטה ביטלה את האיסור על פעילות פוליטית שהיה בתוקף בארבע השנים האחרונים, לקראת הבחירות בפברואר. עם זאת, הצבא ישמור לעצמו כוחות רבים במסגרת החוקה שהעביר אשתקד

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

תאילנד תקיים בחירות כלליות ב-24 בפברואר - כך הודיעה היום (שלישי) ועדת הבחירות המרכזית. זאת אחרי שהחונטה הסירה את האיסור על פעילות פוליטית שהיה בתוקף מאז ההפיכה הצבאית ב-2014 בטענה שיש לשמור על הסדר אחרי חודשים של מחאות רחוב נגד הממשלה הנבחרת של ראשת הממשלה יינגלאק צ'ינוואט.

השלטון הצבאי הבטיח בשנים האחרונות לקיים את הבחירות, רק כדי לדחות אותן שוב ושוב. על אף התקווה שהדמוקרטיה תשוב לממלכה שבדרום-מזרח אסיה, הגנרלים ייהנו מכוח רב גם אחריהן בזכות החוקה שהתקבלה בשנה שעברה. הצבא עדיין יכול לערוך חיפושים, להקפיא נכסים ולבצע מעצרים. הצבא ימשיך לשלוט בסנאט, כך שתהיה לו השפעה על זהות ראש הממשלה הבא.

השחקנים המרכזיים בבחירות הם תנועתו של ראש הממשלה לשעבר תאקסין צ'ינוואט, אחיה של יינגלאק שבעצמו הודח בהפיכה צבאית ומאז גולה מחוץ לתאילנד, לבין האליטה הצבאית והמלכותית, שאותה מנהיג מאז 2014 ראש הממשלה ומפקד הצבא לשעבר פריות צ'אן אוצ'ה.

ראש ממשלת תאילנד פריות צ'אן אוצה, 11 בדצמבר 2018. רויטרס
ראש ממשלת תאילנד, היום/רויטרס

תנועתו של תקסין הפופוליסט עדיין זוכה לתמיכה רבה באזורים הכפריים של תאילנד, הכלכלה השנייה בגודלה בדרום-מזרח אסיה, אולם לא ברור אם הצבא אכן יאפשר לה להקים ממשלה בהנחה שתצליח לגרוף די קולות.

"האזרחים והמפלגות הפוליטיות יוכלו להשתתף בפעילויות פוליטיות בתקופה שלפני הבחירות בהתאם לחוקה", נמסר בהצהרה. לפי סגן מזכ"ל ועדת הבחירות המרכזית, "ביטול האיסור אומר שניתן להמשיך בפעילויות הפוליטית, כולל קמפיינים פוליטיים, אבל זה צריך להיעשות במסגרת החוק". הפעם האחרונה שבה התקיימו הייתה ב-2011.

לצבא תאילנד יש היסטוריה של התערבויות בפוליטיקה. מאז תום המונרכיה האבסולוטית ב-1932, אירעו 12 הפיכות צבאיות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully