וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בארה"ב: שוטרים תועדו לוקחים תינוק מאמו בזמן תגרה

יסמין הדליי בת 23 נעצרה לאחר שסירבה לעזוב את משרדי שירותי הרווחה בניו יורק, ותינוקה נלקח מידיה באלימות. התקרית צולמה והופצה ברשתות החברתיות ועוררה זעם רב בקרב התושבים. "אף אימא לא צריכה לחוות את הטראומה וההשפלה", אמר חבר מועצת עיריית ניו יורק

עריכה: ניר חן

תקרית אלימה בין משטרת ניו יורק לתושבת העיר פורסמה ברשתות החברתיות ועוררה זעם רב בקרב התושבים. בסרטון, שצולם ביום שישי בשבוע שעבר, מתועדים שוטרי משטרת ניו יורק גוררים בכוח את יסמין הדליי, אם בת 23 לפעוט, ומנסים באלימות להוציא את התינוק מבין ידיה תוך שהיא צועקת "הם פוגעים בבן שלי". הדליי נעצרה לאחר שסירבה לעזוב את שירותי הרווחה בעיר. בסיום התקרית כפי שתועד בסרטון, אחד השוטרים כוון אל הדליי אקדח טייזר כשהיא צועקת לעברו "אני מתחננת". האם לוותה החוצה, אף שוטר לא נפגע בתקרית והמשטרה פתחה בבדיקת האירוע.

סרטון הווידאו צבר עד כה מאות אלפי שיתופים, עורר זעם ציבורי ונתפס כעוד מקרה של ברוטליות משטרתית. גורמים רשמיים בעירייה גינו את התקרית ודרשו תשובות מהמשטרה. במשטרה מסרו לכתבי ה-BBC שהצילום היה מטריד, והבדיקה "תכלול בחינה של כל המעורבים בתקרית שצולמה". כמו כן מסרו שמחלקת משאבי אנוש מעורבת בבדיקה.

ליסה שרייברסדורף, מנהלת שירותי ההגנה המשפטיים בברוקלין אמרה אמש (שני) לעיתונאים שהדליי המתינה במשרד במשך ארבע שעות כדי להסדיר לבנה מעון יום. עוד הוסיפה שבגלל שלא היו מספיק כיסאות, היא התיישבה על הרצפה עם בנה הפעוט. שומר מטעם המשרד ביקש ממנה לזוז אבל לא נמצא מקום לעבור אליו. הדליי בתגובה נדחפה לתוך התור שהשתרך במקום והשומר החליט לקרוא לשוטרים.

לקריאה נוספת:
ארה"ב: מאבטח שחור שעצר אדם חמוש - נורה למוות על ידי שוטר
ארה"ב: המשטרה הרגה צעיר שחור חמוש בקניון, אך הודתה - הוא חף מפשע

המעצר שעורר סערה
תיעוד: שוטרי ניו יורק ניסו בכוח להפריד תינוק 
מזרועות אמו הצעירה; שני אנשי ביטחון הושעו. מערכת וואלה!
השוטרים מנסים לחלץ את התינוק מידיה של הדליי/מערכת וואלה!

"השתמשו בילד כמו כלי שחמט", אמרה שרייברסדורף וכינתה את ההתקלות אלימה. "ההסלמה לא רק מצביעה על התנהלות מטרידה במשטרה ובפתרונותיה למקרה, אלא גם מדגישה איך בקלות ניתן לעצור אדם ואיזה השלכות יש על המשפחה". שרייברסדורף הודתה לאלו שצילמו את התקרית וציינה שבניו יורק יש עניים רבים שנאלצים לחוות מעצרים אלימים של המשטרה למרות שלא ביצעו פשע רציני.

אריק אדמס, סנטור מדינת ניו יורק לשעבר כינה את האירוע "בושה לכל העיר". הוא הוסיף כי "אין הליך משטרתי שדורש תגובה כזו, למשוך ילד מידי אמו, אלא אם הילד בסכנה מידית. היא לא ביצעה פשע אלים, אלא זה היה סביב שיחה, סביב 'בוא נמצא לאישה הזו כיסא'", תיאר את הסיטואציה. "דברו איתה", סיכם. "היא בן אדם".

חבר מועצת עיריית ניו יורק, קורי ג'ונסון אמר שההתנהגות הזו היא "בלתי מתקבלת, מזעזעת ושוברת לב". "אף אימא לא צריכה לחוות את הטראומה וההשפלה שכולנו עדים לה בווידאו", הוסיף היועץ המשפטי של ניו יורק, לטיטיה ג'ימס, בחשבון הטוויטר שלו. "להיות עני זה לא פשע, חייבת להיות חקירה מלאה ותוצאותיה יהיו פומביות".

ממשטרת ניו יורק נמסר בתגובה שהשוטרים שהגיעו למקום ביקשו מהדליי לעזוב את המקום מספר פעמים וכשהיא סירבה, השומרים גררו אותה לרצפה תוך כדי ניסיון של המשטרה לעצור אותה. עוד הוסיפו שהאם הואשמה בשורה של עבירות, בהם התנגדות למעצר, התנגדות לעובד ממשלתי והסגת גבול. עוד הואשמה הדליי שהיא פעלה באופן המסכן את הילד. היא נלקחה למעצר ובעוד יומיים יחל משפטה. במשטרה מציינים שהדליי סירבה לקבל טיפול רפואי עבורה ועבור בנה. הפעוט הועבר לטיפול בן משפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully