וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: המשטרה הרגה צעיר שחור חמוש בקניון, אך הודתה - הוא חף מפשע

בעת חג ההודיה התחוללה מהומה במתחם קניות בעיר באלבמה, ובסיומה נורה למוות חייל לשעבר בן 21. המשטרה אמרה כי הוא החמוש שפצע שני נערים, אך בהמשך שינתה את גרסתה. "איפה המצלמה?", מחו המפגינים

אמנטיק פיצ'ג'רלד ברדפור ג'וניור, צעיר ממדינת אלבמה, ארה"ב, שנורה למוות על ידי המשטרה בקניון ב-22 בנובמבר 2018. מערכת וואלה! NEWS
שוחרר מהצבא באוגוסט. ברדפורד/מערכת וואלה! NEWS

צעיר שחור נורה למוות על ידי שוטר בקניון במדינת אלבמה שבארצות הברית ביום חמישי, אך המשטרה בעיר הובר מודה כי ככל הנראה הוא לא היה החשוד בירי וכי היורה טרם נתפס. כ-200 איש הפגינו אתמול (שבת) בדרישה לתשובות מצד המשטרה על מותו של אמנטיק פיצ'ג'רלד ברדפור ג'וניור, בן 21.

"איפה מצלמת הגוף, למה לא ראינו אותה עדיין?", אמר אחד המפגינים לרשת CBS. לפי הדיווחים המקומיים, השוטר שירה בברדפורד הוצא לחופשה מנהלתית. אמו של ברדפורד, שהתגייס לצבא ארצות הברית אך שוחרר באוגוסט בטרם סיים את שירותו, אמרה אתמול כי היה לו רישיון לשאת כלי נשק. לדבריה, ייתכן שהוא ניסה להגן על המבלים בקניון. באלבמה אין חוק נגד נשיאת כלי נשק בציבור.

"הוא ניסה להיות מישהו שעוזר להגן על אנשים ועדיין נהרג", אמר בנג'מין קראמפ, עורך דינה של האם. קראמפ, עורך דין בולט למען זכויות האזרח, יצג בעבר את משפחתו של טרייבון מרטין, נער שחור שנורה למוות באורלנדו על ידי אדם לבן שזוכה מרצח במשפט שהסעיר את ארצות הברית.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב: מאבטח שחור שעצר אדם חמוש - נורה למוות על ידי שוטר

הפגנה בעיר הובר, אלבמה, ארה"ב, במחאה על ירי בצעיר שחור בקניון, 24 בנובמבר 2018. AP
דורשים תשובות מהמשטרה. הפגנה של תושבים בעיר, אתמול/AP

האירוע החל ביום חמישי בלילה, בעת חג ההודיה. המשטרה הגיעה למקום אחרי שנער בן 18 וילדה בת 12 נפצעו מירי של אדם חמוש, בעוד שהקונים נמלטו על נפשותיהם. הפצועים, שמצב לא ברור, פונה לבית חולים.

הרשויות טענו כי ברדפורד היה היורה וכי הוא נופף בכלי נשק, אך הסיפור השתנה ביום שישי כשהמשטרה הודתה כי הדיווח הראשוני "לא היה לחלוטין מדויק". המשטרה אמרה כי בעוד שהוא ככל הנראה היה מעורב בצורה כלשהי באירוע, הוא לא ירה את הכדורים שפצעו את בן ה-18.

לפי ה-FBI, אחוז לא פרופורציונלי של שחורים מעורבים בירי של המשטרה ברחבי ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully