וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוטפים אוכל ומשמידים מסמכים: מאות אלפי קופים מטילים טרור על ניו דלהי

11.12.2018 / 10:57

קופי המקוק צובאים על בניינים מרכזיים, פוגעים בקווי מתח ואף גרמו למותו של תינוק בן יומו וגורמים לנזק רב בבירת הודו. בשל אובדן בתי הגידול, הם נדחקים למרכזים המתועשים בעיר. "כל עוד ימשיכו להאכיל אותם, הם יחזרו"

עריכה: ניר חן

בירת הודו, ניו דלהי, מתמודדת בימים אלה עם טרור מסוג חדש - קופי מקוק שזורעים הרס רב ברחבי העיר. ערב הבחירות הכלליות במדינה, ראש הממשלה נרנדרה מודי נתון ללחץ גובר לטפל במכה שמתמודדים איתה תושבי העיר, הקופים. מדובר לפי הערכות במאות אלפי קופים אדומי פנים שמחרבים את הבירה: הם חוטפים אוכל, הורסים קווי מתח, ומשמידים מסמכים ממשלתיים שלקחו מבנייני משרדים.

הקופים צובאים על מבנים הסמוכים לפרלמנט, ומשרדים ממשלתיים מרכזיים. כדי לשמור על ביטחונם, העובדים נאלצים להגיע לעבודה חמושים במקלות ואבנים. "לפעמים אתה מחזיק טלפון נייד או דיבורית, והם חוטפים גם את זה", אומרת פרייה סיין, עובדת משרד התחבורה. "אוכל? אתה יכול לגמרי לשכוח מלהחזיק מזון בנוכחותם", הוסיפה.

לקריאה נוספת:
בגלל שחיטה של פרה: שוטר ומפגין נהרגו בעימותים בצפון הודו
מצוד בהודו אחרי קוף. החשד - חטף תינוק שנמצא מת בבאר
הודו: נמצאה בת 8 שגדלה עם קופים - ולא פגשה בני אדם

קוף מקוק מחוץ לפרלמנט בניו דלהי, 11 בנובמבר 2018. רויטרס
קוף מקוק מחוץ לפרלמנט בניו דלהי, היום/רויטרס

קצב הפיתוח העירוני המואץ הפך לסיבה המרכזית בגללה גדל ריכוז הקופים במרכזים העירוניים. הקופים נדחפים לאזורים המתועשים על חשבון שטחים פתוחים. הקופים זכו בהודו למעמד מוגן, אולם קצב גידול האוכלוסייה המהיר יוצר התנגשויות בין הקופים לבני האדם. כך למשל, בחודש שעבר הקופים גרמו למותו של תינוק בן 12 יום לאחר שחטפו אותו מזרועות אמו שהניקה אותו בביתם. ב-2007 קופים ממשפחת הפרימטים דחפו אל מותו את סגן ראש עיריית הודו, שעמד באותה העת על מרפסת פתוחה.

כדי להתמודד עם האיום, הממשלה ניסתה להשתמש במספר אסטרטגיות, אבל הבעיה המרכזית היא שרבים ממשיכים להאכיל את הקופים ובכך מספקים להם סיבה לחזור. מדובר במאמינים הינדים שרואים קשר בין הקוף לאל ההינדי "הנומאן", אל הקופים.

עוד באותו נושא

הודו: תינוק בן 12 יום נחטף על ידי קוף - ומת

לכתבה המלאה
קוף מקוק על חומת הפרלמנט בניו דלהי, 11 בנובמבר 2018. רויטרס
קוף מקוק על חומת הפרלמנט בניו דלהי, היום/רויטרס

בניסיון להתמודד עם הבעיה, הרשויות שכרו לאחרונה 40 "רודפי קופים" שנוהגים ללכוד אותם ולהשתמש בהם למופעי רחוב. הרודפים מחקים את הקול של קוף הלַנְגּוּר, קוף ארוך זנב, מממנו חושש המקוק. יחד עם זאת, מדובר בפתרון זמני בלבד. אמנם הקופים בורחים, אבל בדרך כלל עד סוף היום הם חוזרים למקומם. פעילי זכויות בעלי חיים מציינים שאין פתרון קל לסוגיה וכל עוד ממשיכים להאכיל את הקופים, הם ימשיכו לחזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully