וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו חסרי מילים": העיתון במרילנד חלק כבוד אחרון לכתביו שנורו למוות

בבוקר שאחרי תקרית הירי שגבתה את חייהם של חמישה מעובדי המערכת הקדיש ה"קפיטל גאזט" את שערו הראשי לתמונותיהם. את עמוד הדעות הותריו ריק ממאמרים, לזכרם. היורה, ג'ארוד ראמוס, יואשם בחמישה סעיפים של רצח מדרגה ראשונה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

יום לאחר תקרית הירי במערכת העיתון "קפיטל גאזט" במדינת מרילנד בארצות הברית ביקשו כתביו ועורכיו להראות כי רוחם לא נפלה לאחר רצח חמישה מחבריהם. "כן, אנחנו מוציאים בבוקר עיתון מזורגג", נכתב בציוץ בחשבון הטוויטר של העיתון - בהמשך לציוץ שהעלה אמש אחד הכתבים, צ'ייס קוק.

על שער העיתון התנוססו דיוקנותיהם של חמשת ההרוגים תחת הכותרת שבה נכתב באותיות קידוש לבנה: "חמישה הרוגים בקפיטל". את עמוד הדעות בחרו במערכת העיתון להשאיר ריק ממאמרים.

"היום אנחנו חסרי מילים. השארנו את העמוד הזה ריק בכוונה לזכר קורבנות הירי במערכת שלנו: ג'רלד פישמן, בוב היאסן, ג'ון מקנמרה, רבקה סמית' ו-וונדי ווינטרס", נכתב במרכז העמוד. "מחר נשיב את עמוד הדעות למטרתו הקבועה - הצגה לקוראינו של היצע מאמרי דעה על העולם הסובב אותם, במטרה להפוך אותך לאזרחים טובים יותר".

עמוד השער של העיתון "קפיטל גאזט" ביום שלמחרת הירי בחמישה מעובדיו, 29 ביוני 2018. מתוך חשבון הטוויטר של הקפיטל גאזט, צילום מסך
עמוד השער של ה"קפיטל", היום/צילום מסך, מתוך חשבון הטוויטר של הקפיטל גאזט
עמוד הדעות של העיתון "קפיטל גאזט" ביום שלמחרת הירי בחמישה מעובדיו, 29 ביוני 2018. מתוך חשבון הטוויטר של הקפיטל גאזט, צילום מסך
עמוד הדעות בעיתון/צילום מסך, מתוך חשבון הטוויטר של הקפיטל גאזט

"אנחנו מנסים לעשות את העבודה שלנו ולהתמודד עם מותם של חמישה אנשים", אמר הכתב פאט פורגורסון, שאשתו ובנו הבוגר היו איתו בקניון בזמן האירוע. על עמיתיו שנהרגו באירוע אמר כי הם "רק ניסו לעשות את העבודה שלהם עבור הציבור על הצד הטוב ביותר. אתה חושב שמשהו כזה עלול לקרות באפגניסטן, לא בחדר חדשות במרחק של בלוק אחד מהקניון".

ג'ארוד ראמוס מלורל שבמרילנד יורה. מערכת וואלה! NEWS
זעם על כתבה על אודותיו בעיתון. ראמוס/מערכת וואלה! NEWS

ג'ארוד ראמוס, שהגיע אמש אל בניין המערכת ופתח באש, הובא מוקדם יותר בפני שופט. הרשויות במרילנד הודיעו כי בכוונתן להעמידו לדין בגין חמישה סעיפים של רצח מדרגה ראשונה. שני בני אדם נפצעו באורח קל מרסיסים בתקרית, שבמהלכה אף השליך ראמוס רימוני עשן. 170 איש פונו בידי המשטרה מהבניין.

ראמוס, תושב העיירה לורל בן 38, זעם על מערכת העיתון בשל כתבה שהתפרסמה בשנת 2012 ועסקה בתביעת הטרדה שהגישה נגדו חברה ללימודים בתיכון. ראמוס נמצא אשם ונידון למאסר על תנאי, בין היתר בשל הודעות נאצה ששלח לאותה אישה בדואר האלקטרוני שבהן קרא לה לשים קץ לחייה.

הכתבה שפרסם כתב העיתון אריק הארטלי תחת הכותרת "ג'ארוד רוצה להיות חבר שלך" הביאה את ראמוס להגיש תביעת דיבה נגד ה"קפיטל". אולם, זו נדחתה בשתי ערכאות במרילנד. בשבועות שלאחר מכן החל ראמוס לפרסם בטוויטר דברי נאצה נגד הארטלי ונגד השופטים שדחו את תביעתו.

חמישה הרוגים באירוע ירי במערכת עיתון במרילנד, ארצות הברית. רויטרס, רויטרס
רכבי משטרה ליד מערכת העיתון, אתמול/רויטרס, רויטרס
אירוע ירי במערכת העיתון "קפיטל גאזט" באנאפוליס, מרילנד, ארצות הברית, 28 ביוני 2018. רויטרס
שוטרים מחוץ לבניין העיתון, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully