וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאנמר: שני עיתונאי רויטרס נשלחו ל-7 שנות מאסר בשל חקירת טבח הרוהינגיה

ווה לונג וקייאו סו או חקרו הוצאה להורג של עשרה מוסלמים בצפון המדינה והופללו על ידי שני שוטרים שהעבירו להם מסמכים מסווגים. הרשעתם נתפסת כמה נוספת לחופש העיתונות במדינה שמואשמת ברצח עם. "יום עצוב"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

בית משפט במיאנמר גזר היום (שני) עונש של שבע שנות מאסר על שני עיתונאים של סוכנות הידיעות רויטרס, שהורשעו בעבירה על סודות המדינה בזמן שחקרו את משבר הרוהינגיה.

ווה לונג, 32, וקייאו סו או, בן 28, נעצרו בזמן שנשאו מסמכים שניתנו להם על ידי שוטרים. לטענתם, השוטרים טמנו להם פח. השניים, הורים לילדים קטנים, הוחזקו במאסר מאז שנעצרו בדצמבר האחרון. "אין בפי פחד", אמר ווה לונג ,אחרי גזר הדין. "לא עשיתי שום דבר רע. אני מאמין בצדק, בדמוקרטיה ובחירות".

השופט בבית המשפט ביאנגון קבע כי הראיות הראו שהצמד "תכנן לפגוע באינטרסים של המדינה". לדבריו, "הם נמצאו אשמים תחת חוק סודות המדינה".

לקריאה נוספת בנושא
עדויות הזוועה מרצח העם במיאנמר

עיתונאי סוכנות הידיעות רויטרס בבית משפט ביאנגון, מיאנמר, 3 בספטמבר 2018. רויטרס
העיתונאי קייאו סו או בבית המשפט, היום/רויטרס

משפטם נחשב למקרה בוחן של חופש העיתונות במדינה שבדרום-מזרח אסיה, העומדת בפני ביקורת בינלאומית נוקבת על דיכוי הרוהינגיה, שלפי האו"ם הגיע לכדי רצח עם.

"זהו יום עצוב למיאנמר, לעיתונאים של רויטרס ולחופש העיתונות בכל מקום", אמר בתגובה העורך הראשי של סוכנות הידיעות, סטיבן אדלר.

שני העיתונאים אספו מידע על הוצאה להורג של עשרה גברים רוהינגים על ידי הצבא בכפר אין דין שמדינת ראקין. מיד לאחר שקיבלו את המסמכים מהשוטרים הם נעצרו, והואשמו בגין החזקת המסמכים הללו.

הרשויות פתחו בחקירה בעקבות ההוצאה להורג הזו, ואישרו את עצם קיומה.

ארצות הברית, בריטניה והאו"ם גינו את גזר הדין. השגריר האמריקני סקוט מרסייל אמר כי הפסיקה "מדאיגה מאוד מבחינת כל מי שנאבק כה קשה למען חופש העיתונות כאן".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
ווה לון, כתב רויטרס, אחרי גזר הדין בבית משפט ביאנגון, מיאנמר, 3 בספטמבר 2018. רויטרס
העיתונאי ווה לונג/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • מיאנמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully