וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

21 נשים נרצחו השנה: התקציב לתוכנית המניעה הלאומית עדיין לא נמצא

26.11.2018 / 18:50

יארה איוב בת ה-16 מגוש חלב הצטרפה לרשימה הארוכה מדי של נשים שנרצחו בידי גברים מתחילת 2018. אחרי שהקואליציה הפילה הצעת החוק לוועדת חקירה ממשלתית, הבטיח נתניהו כי יפעל לקיום ועדת חקירה נוספת. לאחר שהתקציב קוצץ בחצי אשתקד, התוכנית טרם תוקצבה השנה

צילום: ערוץ 10, עריכה: ניב מעוז

אחרי ההפגנה הגדולה שבה השתתפו כאלף נשים וגברים אתמול בתל אביב במחאה על גל האלימות נגד נשים, אותרה היום (שני) גופתה של יארה איוב בת ה-16 מגוש חלב, כשעל פי החשד נרצחה באכזריות מחוץ ליישוב שבו היא גרה. הרצח של יארה איוב מצטרף לעוד 20 נשים שנרצחו מתחילת השנה. על פי שדולת הנשים ובכלל ארגוני הנשים מדובר ב-23 נשים שנרצחו מתחילת 2018 כאשר הם מתייחסים לזוג האחיות אשר נמצאו מחוסרות הכרה בביתן, בתחילה חשבו במשטרה כי מדובר ברצח, אך בתום החקירה התברר כי מדובר בהתאבדות.

אחרי שחברי הקואליציה הפילו השבוע את הצעת החוק להקים ועדת חקירה ממשלתית בנושא עליה במקרי רצח של נשים, הבטיח אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת ביקורו במקלט לנשים מוכות בירושלים כי יפעל לקיום ועדת חקירה נוספת. לצד זה, בהמשך לפרסום בוואלה! NEWS, תקצוב התוכנית הלאומית למיגור תופעת האלימות נגד נשים בישראל עדיין תקוע. בשנת 2017 התקציב קוצץ בחצי והתוכנית טרם תוקצבה לשנת 2018.

יארה איוב הנעדרת מגוש חלב. דוברות המשטרה, .
יארה איוב, הצעירה בת ה-16 שנרצחה בגליל/., דוברות המשטרה

בשדולת הנשים אמרו בעקבות איתור גופתה של יארא איוב בגוש חלב, כי "רק אתמול צעדנו אלפי נשים וגברים וקראנו למאבק ברצח נשים ובאלימות המגדרית. הביזיון הזה שעולה לנו בחיי נשים חייב להיפסק. אנו דורשות מהמשטרה לחקור את המקרה החמור הזה לעומק ולמצות את הדין עם הרוצחים, וקוראות לממשלה להתכנס כעת לדיון חירום ולנקוט בכל צעד אפשרי כדי לפעול בדחיפות ובנחישות כדי למנוע את הרצח הבא".

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ח"כ עידה תומא סלימאן, אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי "אתמול הכריז ראש הממשלה כי הוא מתכוון להקים ועדת שרים בראשותו שתטפל בנושא האלימות במשפחה, וזה היה שבוע אחרי שהצביע נגד ההצעה שיזמתי להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא. אנחנו לא צריכות עוד ועדת שרים בנושא, ועדה כזו קיימת והמלצותויה אומצו על ידי הממשלה רק שהתכנית ליישום טרם תוקצבה. אני פניתי לראש הממשלה במכתב וביקשתי כי יורה על תקצוב מלא של התכנית הלאומית למאבק באל"ב, ותכנית חירום להגנה על נשים בסיכון גבוה. האירועים בימים האחרונים רק הוכיחו את חיוניות צעדים אלה."

עוד באותו נושא

חשד לרצח בגליל: גופת נעדרת בת 16 נמצאה בגוש חלב

לכתבה המלאה

נובמבר

מותה של יארא איוב מצטרף החודש לרצח של תושבת תל שבע שבנגב שנורתה למוות בכניסה לביתה. המשטרה חושדת כי האישה, מנאל אל-פזראת, נרצחה. אחיה בן ה-33 נחקר ונעצר בחשד למעורבות במקרה. אלמונים הביאו את ההרוגה עם פצעי ירי אל המרפאה המקומית ונמלטו מהמקום. מהמשטרה נמסר כי הנרצחת התגרשה והתחתנה מחדש. בנוסף, יש לה שני אחים שמרצים עונש מאסר על רצח אחות נוספת לפני כ-12 שנה.

אוקטובר: שני מקרי רצח בנתניה

אנגווץ וואסה בת ה-36 נרצחה בדירתה בנתניה, על פי החשד על ידי בעלה השוטר שירה בה בעודה ישבה בשולחן האוכל בביתה עם ילדיה והרג אותה. בעלה בן ה-24 ביצע את המעשה לעיני שלושת ילדיהם ומיד לאחר מכן התקשר למוקד 100 והודה שהרג את אשתו.

עליזה שפק, בת ה-50 נרצחה, על ידי בעלה לשעבר יצחק שפק בביתה שבנתניה. המשטרה הגיעה לדירה בעקבות שיחת למוקד 100 שביצע חברו של הרוצח, אשר סיפר כי שפק התקשר אליו והודה שדקר את אשתו. כוחות גדולים ניהלו מצוד אחריו כאשר מסוק חיפוש איתר אותו במתעלה מתחת לגשר בצפון העיר והוא נלקח למעצר. עוד נמצא כי הבעל הורשע בעבר באלימות כלפי אשתו, ונגזרה עליו חצי שנת מאסר על תנאי. גם במקרה זה המשטרה פתחה בחקירה.

ספטמבר: שני מקרי רצח

עפאף אל-גרגאווי, בת ה-21 משגב שלום שבנגב, נורתה למוות, ככל הנראה על ידי שני גברים. המשטרה עצרה שני בני אדם בחשד למעורבות באירוע. על פי המשטרה אל-גרגאווי אינה נשואה ולא מוכרת לרשויות אכיפת החוק או לשירותי הרווחה.

מקרה נוסף אירע באותו חודש כאשר פלונית בת 62 נורתה למוות. על פי החשד האישה, נרצחה על ידי בעלה ששם קץ לחייו לאחר המעשה, באמצעות אקדח שהחזיק ברישיון מתוקף עבודתו כמאבטח.

אוגוסט: אם לשבעה נרצחה על ידי בעלה בנגב

נורה אבו סולב, בת 36 ואם לשבעה, נורתה למוות מחוץ לביתה בפזורה בדואית בנגב. בעלה לשעבר של הנרצחת מרצה מאסר בגין עבירות אלימות שביצע נגדה. המשטרה חושדת כי מדובר ברצח על כבוד המשפחה. נורה דיווחה על אלימות במשפחתה ומצוקתה הייתה מוכרת לרשויות. ארגונים חברתיים ונשים אקטיביסטיות קיימו עצרת מחאה בגין הרצח, שעד כה, לא פוענח.

יולי: אישה בת 58 נרצחה על ידי בעלה בתל מונד

אופירה חיים, בת 58 מתל מונד, נרצחה על ידי הגרוש שלה דוד חיים, שהודה במעשה. על פי כתב האישום שהוגש נגד הבעל בגין רצח בכוונת תחילה, השניים היו נשואים והתגרשו בשנת 2004. הם חלקו מתחם מגורים משותף, יחד עם בני משפחה נוספים. על רקע סכסוכים כספיים בין השניים, החליט הנאשם לרצוח את המנוחה. בעת פגישת השניים, שוחחו תוך שהבעל מוביל את אשתו לשעבר אל חצר הבית סמוך לבור. אז התנפל הגבר על האישה מאחור, כרך בחוזה חוט ניילון סביב צווארה וחנק אותה במשך כעשר דקות, על אף תחנוניה של האישה ועד שאפסו כוחותיה והיא נפלה ארצה ומתה.

יוני: שני מקרי רצח

פאדיה קדיס, בת 52, אלמנת ראש העדה הנוצרית ביפו, נרצחה על ידי בתה טרייסי ובן זוגה אמיר מרמש בני ה-18, בביתה בזמן שהתקלחה. מפרטי החקירה עולה כי קדיס התנגדה לקשר בין בתה לבין חברה המוסלמי. לטענת המשטרה, השניים זעמו על כך והחליטו לרצוח אותה ואף שוחחו על כך בהודעות ביניהם, במשך כמה שבועות.

סיפראש אינעלם, בת 36 ואם לארבעה ילדים מחיפה, נדקרה למוות, על ידי בעלה אטירסאו אינעלם בן 44. על פי החשד, הבעל חיכה לאשתו שתחזור מעבודתה ודקר אותה מספר פעמים. השכנים סיפרו כי הוא איים עליה לפני כן, אך המשטרה לא טיפלה במקרה, אלא הוא נשלח להסתכלות על ידי בית המשפט. מכתב האישום עולה, כי היחסים בין השניים היו מעורערים.

סיפראש אינעלם שנרצחה בקריית שמואל. רפרודוקציה: יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
סיפראש אינעלם, בת 36 ואם לארבעה ילדים/מערכת וואלה! NEWS, רפרודוקציה: יואב איתיאל

מאי: ארבע נשים נרצחו

סמר חטיב, בת 32 ואם לשלושה, נורתה למוות בעת שישבה ברכבה, סמוך למחלף עין הקורא בראשון לציון. יומיים קודם לכן, ניצלה מניסיון חיסול בקרבת ביתה ביפו, היא ביקשה עזרה מהמשטרה לקבל הגנה, אולם נדחתה. התיק עדיין בחקירה.

זוביידה מנצור, בת 18 נורתה בפתח ביתה בטירה, מטווח קצר על ידי אלמוני שארב לה. מנצור פונתה על ידי מד''א במצב אנוש לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם קבעו את מותה. בגופתה נמצאה כמות גדולה של קליעים.

בנוסף בחודש זה אירע רצח כפול בו נרצחו נורה וחיאת מאלוק, בנות 19 ו-21, על ידי אחיהם פאדי מאלוק בן ה-24, בדירת המשפחה ביפו. על פי המשטרה, אחיהן של השתיים התקשר למוקד 100 של המשטרה ודיווח כי רצח את שתי אחיותיו. מכתב האישום נגדו עלה כי האח התגורר בדירה יחד עם בת זוגתו, שתי אחיותיו, ילדיהן, אמו ואחיו. על רקע סכסוך רב שנים בין האח לאחיותיו, אשר נסוב, בין היתר, על אורחות חייהן של האחיות ואופן גידול ילדיהן, אשר לא מצאו חן בעיניו.

האחיות מאלוק אשר נרצחו בדירתן ביפו. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
נרצחו לעיני בני משפחתן. האחיות שנרצחו ביפו/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

אפריל: שני מקרי רצח של נשים

מרגריטה קיזניק, בת 63 מכפר סבא, נדקרה למוות בדירתה. על פי החשד, בנה אלכסנדר בן ה-38 אחראי לרצח. לאחר שנמלט מהמקום, נתפס על ידי המשטרה ברעננה.

אלמונית כבת 30, נמצאה ללא רוח חיים בדירתה בתל אביב, ככל הנראה עקב מנת יתר של סם, כשעל גופה סימני אלימות. צוותי הרפואה שהגיעו למקום מצאו בדירה גבר צעיר עירום, שסיפר כי באותו לילה הם ערכו מסיבה במהלכה הם שתו וצרכו סמים. לדבריו, החבלה שעל פניה מעידה אולי כך שהאישה נפלה ומתה ממנת יתר.

מרץ: שלושה מקרי רצח

אליזבת קרדינה, כבת 35 נדקרה בדירתה בדרום תל אביב, על פי החשד על ידי בן זוגה לשעבר מריו מרטינס בן 58. לפי כתב האישום שהוגש נגדו, השניים היו בני זוג במשך מספר שנים, עד שנפרדו, סמוך לחודש נובמבר האחרון. בתקופה זו התגוררו השניים יחד בתל אביב, וניהלו במשותף בר-מסעדה בעיר. מרטינס וקרדינה המשיכו לעבוד יחד, גם לאחר היפרדותם. בתקופה שלאחריה נוצר סכסוך ביניהם הנוגע, בין היתר, לחלוקת הרכוש שלהם ולקשר של קרדינה עם אחרים. לפי כתב האישום, בחודשים שקדמו לרצח, מרטינס איים על חייה של קרדינה במספר הזדמנויות.

אלמונית כבת 60, נמצאה בדירתה בפרדס חנה ללא רוח חיים, כשעל גופה סימני אלימות.
אלמונית נוספת בת 91 מבת ים, נרצחה על פי החשד על ידי בנה בן ה-67 שהתאבד לאחר המעשה, בעקבות מצב נפשי קשה שנגרם עקב קשיים כלכליים כבדים. השניים נמצאו בדירה ללא רוח חיים.

זירת מציאת הגופה של יארה איוב בג'ש, גוש חלב. נובמבר 2018. .
זירצ הרצח בגוש חלב, היום/.

ינואר: שני מקרי רצח נשים

יקטרינה סברדלוב, בת 70, נרצחה על ידי בנה בביתם בנתניה. לפי כתב האישום עלה כי בנה, סרגיי פורבנוי, רצח את אמו בדירתם השכורה ולאחר הרצח שב ללון בדירה כשאמו שרועה על הרצפה. בהמשך, נכנס לדירת שכנתו ואיים להתאבד. הבן הכה את אמו בראשה באמצעות בקבוק בירה או חפץ קהה אחר. לאחר מכן, הפיל אותה ארצה וחנק את צווארה.

פלונית בת 26 נמצאה ללא רוח חיים בדירה בתל אביב, המשטרה עצרה גבר בחשד לרצח והוא נחקר בנוגע למעורבותו. בחקירתו, אמר הגבר כי נפגש עם הנרצחת בתחנה המרכזית הישנה בעיר, וכי השניים הגיעו לביתו לאחר מכן. עוד מסר, כי השניים השתמשו בסמים ואלכוהול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully