וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היא פחדה ממנו והתלוננה": קרובי הנרצחת בחיפה מאשימים את המשטרה

11.6.2018 / 18:51

סיפראש אינעלם נדקרה למוות על ידי בעלה לאחר שארב לה כששבה מעבודתה בסמוך לביתה. "המשטרה ידעה על הדברים האלה כבר שש שנים. היא לא הרחיקה אותו", אמר שכן. אחיותיה זועמות על נתיחת הגופה: "בעלה רצח אותה, מה לא ברור?"

צילום: דוברות מד"א, עריכה: תום זואילי

לבית משפט השלום בקריות הובא הבוקר (שני) אטירסאו יענלם בן ה-44 החשוד ברצח אשתו סיפראש אינעלם בת ה-36, אתמול, סמוך לבנין ברחוב הרב אריה לוין בקרית שמואל בו התגוררה עם ארבעת ילדיהם. המשטרה תבקש את הארכת מעצרו. על פי החשד, הוא הגיע מאזור המרכז שם התגורר לאחרונה, ארב לה ותקף אותה בדקירות סכין ברחוב כששבה הביתה מעבודתה במפעל רפא"ל שם הועסקה בעבודות ניקיון. צוות מד"א שהוזעק למקום מצא אותה מוטלת ללא רוח חיים עם דקירות מרובות בפלג גופה העליון, מבוססת בדמה. היא הועברה תוך נסיונות החייאה לבית החולים רמב"ם, שם בתוך זמן קצר נקבע מותה.

הגבר נמלט, אבל שוטרים שהגיעו לזירה עצרו אותו תוך זמן קצר. אחר כך, בסריקות בשטח פתוח סמוך בנתיב בריחתו הם איתרו גם את הסכין המגואלת בדמה של הנרצחת. "הכתובת היא רק המשטרה", אמר אדנה מקונן, שכן. "אני מאשים רק את המשטרה. הוא היה אלים. היא פחדה ממנו. היא התלוננה. המשטרה ידעה על הדברים האלה כבר שש שנים. המשטרה ידעה ולא הרחיקה אותו".

עוד בוואלה! NEWS:
מות הפעוטה בפ"ת: הסייעת תואשם בהריגה ובפגיעה בילדים נוספים
סינדרלה בסינגפור: המהפך הגדול של קים מול המערב המתפרק
תיעוד: העפיפון פוגע בצדי הכביש - ומבעיר אש בשניות

סיפראש אינעלם שנרצחה בקריית שמואל. רפרודוקציה: יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
סיפראש אינעלם/מערכת וואלה! NEWS, רפרודוקציה: יואב איתיאל

במשטרה שבו עם הגבר לזירת הרצח, וחוקרים גבו את גרסתו להתרחשות הקטלנית. עורך הדין ויסאם עראף המייצג את האיש מטעם הסניגוריה הציבורית אמר הבוקר לוואלה!NEWS כי מצבו הנפשי קשה. הוא אמר כי הוא התעניין בשלום הילדים. המשפחה היתה מוכרת ומטופלת באגף הרווחה של עיריית חיפה. צוותים של שירותי הרווחה נשלחו אמש אל בית המשפחה על מנת לטפל בילדים.

הלוויתה של סיפראש תיערך מחר בשעה 14:45 בבית העלמין האיזורי תל רגב. גופתה טרם הושבה מהמכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר. אחיותיה זועמות על הנתיחה. "המשטרה בלבלה אותנו אז חתמנו", הן טוענות. "לא רצינו את זה ולא מבינות בכלל מדוע היה בזה צורך. בעלה רצח אותה. מה לא ברור? מה תעזור נתיחה?".

סיפראש הותירה אחריה ארבעה ילדים, הגדול בהם בן 18 המיועד להתגייס בקרוב והאחרים בני 13, 10 ו-5. היא נולדה באתיופיה למשפחה עם תשעה ילדים, בהם בן אחד ושמונה בנות. היא נישאה לבעלה לפני כ-30 שנה, עוד בהיותה בת שש. הם עלו לארץ לפני כ-11 שנה. "החיים שלה היו כולם סביב הילדים שלה", סיפרו עליה אחיותיה לוואלה! NEWS. "תמיד הייתה מסורה להם, דאגה רק להם, לגן, ללימודים שלהם בבית הספר. לא לקחה בכלל חופש לעצמה".

עוד באותו נושא

חשד לרצח: אישה בת 36 נדקרה למוות בחיפה; בן זוגה נעצר

לכתבה המלאה
זירת האירוע אישה בת 36 במצב אנוש לאחר שנדקרה ברחוב הרב אריה לוין בקרית שמואל שבחיפה ה-10 ביוני 2018. מד"א
זירת הרצח בחיפה, אתמול/מד"א

הן סיפרו כי "מאוד היו מרוצים ממנה" ברפא"ל, שם הועסקה בניקיון. על בעלה אמרו כי הוא עבד בעבודות מזדמנות וכי הוא לאחרונה עבד באזור המרכז. "הם נפרדו ארבע פעמים מאז עלו ארצה, אחר כך חזרו זה לזו. שוב הבעל שלה עשה לה את המוות", הוסיפו.

פטפט דסיה, אחותה בת ה-31, סיפרה כי "הוא היה מטריד אותה בלי סוף בטלפון. אם אחרי עשרות שיחות ממנו אחת אחרי השנייה שהתעלמה מהן, היא הייתה עונה והוא היה שוטף אותה: 'יפה היית? דפקתי לפני רגע בדלת ולר היית בבית'. הוא שיגע אותה, ניסה להוציא אותה מטורפת".

לדבריה סיפראש הייה מתקשרת למשטרה, אך לא היה יוצא מכך דבר. לפני חודש בעלה נעצר שוב ושוחרר אחרי חמישה ימים. דסיה טענה כי הוא הביא לבית המשפט אישור שלכאורה מרא שהוא היה בעבודה בזמן שהטריד אותה כך שלא היה ולא נברא. "שנים לא הייתה לנו שלווה בגללו", הוסיפה.

נעמת: "על הממשלה לפעול בכל האמצעים נגד תוקפי נשים"

יו"ר נעמת גליה וולוך אמרה בתגובה למקרה: "הרצח בחיפה מצטרף לרצח הכפול של האחיות ביפו החודש ולמעשי רצח ותקיפה רבים נגד נשים מתחילת השנה. בחלק מהמקרים מדובר בבן הזוג ובחלק אחר של המקרים בבני משפחה שפשוט לקחו את החוק לידיהם. אני קוראת לממשלת ישראל לפעול בכל האמצעים ולהגביר משמעותית את פעולות החינוך והמניעה, ואת האכיפה והענישה כנגד תוקפי נשים. אני פונה לכל אישה החשה מאויימת אפילו אם אינה בטוחה שהיא בסכנה - לפנות אלינו לנעמת או לכל מרכז אחר לטיפול ולמניעת אלימות. אנו מתחייבות לסייע תוך שמירה על דיסקרטיות מוחלטת. אל תישארו לבד עם הפחד והאימה".

המשטרה: "לא נוכל לפרט כיוו שמתנהלת חקירה פעילה"

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "נפתחה חקירת הירצחה של תושבת קרית שמואל, כאשר החשוד נעצר סמוך לאירוע, נחקר והוארך מעצרו בשלב זה ב 9 ימים. מטבע הדברים, לא נוכל לפרט את הפרטים העולים מן הבדיקה בעניינם של בני הזוג טרם האירוע. עם זאת נבהיר, כי אלה נחקרו ונבדקו בתום בחינה מקצועית של הגורמים המשפטיים, בהם התביעות והפרקליטות".

(עדכון ראשון: 10:52)

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully