וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות הפעוטה בפ"ת: הסייעת תואשם בהריגה ובפגיעה בילדים נוספים

10.6.2018 / 22:28

במסגרת כתב האישום שיוגש נגד הסייעת בת ה-23 מאוקראינה, תיוחס לה גם בפגיעה בילדים נוספים בהם טיפלה במסגרת תפקידה. ממצאי חקירת מותה של הפעוטה יסמין וינטה העלו כי הסייעת החשודה הטיחה אותה על מזרן, כיסתה אותה ושכבה עליה עד למותה

צילום: דוברות משטרה, ארכיון, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: הפגנת ההורים להצבת מצלמות בגני הילדים)

הפרקליטות צפויה להגיש מחר (שני) כתב אישום נגד הסייעת מהגן בפתח תקווה באשמת הריגת הפעוטה יסמין וינטה בת שנה. מלבד האישום הנוגע למותה של וינטה, הסייעת בת ה-23 מאוקראינה צפויה להיות מואשמת בפגיעה בילדים נוספים בהם טיפלה.

מממצאי חקירת הסייעת שנחשפו בשבוע שעבר עולה כי החשודה הטיחה את וינטה על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה, וצפתה במכשיר הסלולר שלה עד שהפעוטה מתה.

בתחילה, על גופה של הפעוטה, לא התגלו סימני אלימות, וההתרשמות הראשונית של גורמי הרפואה הייתה כי אין חשד לעבירה. במהלך בדיקת נסיבות האירוע החל צוות החוקרים לגבות עדויות מצוות הגן, מגורמי רפואה ומהורה הפעוטה, אזרחי מולדובה. צוות החקירה הוציא צו חיפוש לגן, שם נמצא מכשיר הקלטת וידאו שאליו מחוברת מצלמת אבטחה, שצוות הגן סבר כי אינה פועלת.

פרשת מותה של הפעוטה בגן בפ"ת: חשד כי הסייעת הטיחה את הפעוטה על מזרן, זרקה עליה שמיכה, נשכבה עליה, וצפתה במכשיר הסלולר עד שמתה. אתר רשמי
הסייעת תואשם גם בפגיעה בילדים אחרים. הפעוטה יסמין וינטה/אתר רשמי

החוקרים צפו בסרטוני האבטחה וראו את הגננת כשהיא סוחבת את הפעוטה בידה האחת והולכת עמה כשהיא תלויה באוויר לעבר מזרן המונח על הרצפה, ומשליכה אותה בחוזקה לעבר הקרקע כשפניה נחבטות במזרן. היא סחבה פעוט נוסף, השכיבה אותו לצד הקורבן, נטלה שמיכה וזרקה אותה על הפעוטות באופן שכיסה את כל גופם ואז נשכבה עליהם עם פלג גופה העליון, תוך שהיא צופה במסך הטלפון הסלולרי שהיה בידה. כאשר הפעוטה החלה לזוז הפכה אותה הסייעת פעם נוספת, כיסתה אותה ונשכבה עליה בחוזקה עד שחדלה לנוע.

בעקבות האירועים, הורים ברחבי הארץ פתחו במחאה ברשתות החברתיות בקריאה להצבת מצלמות במעונות שבפיקוח משרד העבודה והרווחה. המחאה הלכה ותפסה תאוצה, והיום הפגינו כ-200 הורים מול קריית הממשלה בתל אביב בגין אותה דרישה.

הגננת החשודה בהריגת פעוטה בפתח תקווה בהארכת מעצרה, 29 במאי 2018. מערכת וואלה!
החשודה בדיון בהארכת מעצרה/מערכת וואלה!

המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב: "זועקים את זעקת הפעוטות", מצילים את הפיקוח", "איפה הילד? ועוד. "אנחנו שנים מנסים לקדם את הנושא של חוק הפיקוח", אמרה פרופ' עופרה קוריאט, נציגת האגודה למען הילד בגיל הרך. "אנחנו צריכים לדבר על בטחון וחינוך מגיל לידה. נחוצה הכשרה של המטפלות. כנראה בממשלה הזו לא הבינו את החשיבות. יש ישיבה ביום שלישי בנושא הפעוטה וזה רק טריגר לכל מה שקורה פה, נהיה בוועדה ונבקש לקדם את חוק הפיקוח החשוב".

ועדת שרים לענייני חקיקה קיימה מוקדם יותר דיון בהצעת החוק של ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו) על פיה יוצבו מצלמות בגני ילדים ומעונות לקשישים. בשבוע שעבר משרדי האוצר והמשפטים התנגדו להצעת החוק, כיוון שהאוצר אינו מוכן שהמימון כולו יגיע מכיסו. משרד המשפטים הסתייג מהחוק מפאת צנעת הפרט של ילדים, וגם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הביע התנגדותו בעניין בשל סיבה זו. נוסף לכך, משרד החינוך הביע התנגדות להחלת החוק על גני ילדים.

הפגנת הורים להצבת פיקוח בגני ילדים, 10 ביוני 2018. ראובן קסטרו
הורים הפגינו בדרישה להתקין מצלמות. תל אביב, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully