וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאמץ אחרון, אימא חושדת": ההתכתבויות בפרשת הרצח ביפו נחשפות

18.7.2018 / 19:41

טרייסי קדיס הואשמה יחד עם בן זוגה אמיר מרמש שתיכננו והוציאו לפועל את רצח אמה, פאדיה. כעת נחשפות ההודעות שבהן ניסו השניים לתכנן את מועד המעשה, והתלבטו אם לפגוע גם בגיסה של טרייסי. "מה הבעיה לפרוץ הלילה לבית, להרוג את אימא, נישן ואתה מחר בבוקר תצא לעבודה?"

צילום: דוברות משטרה, עריכה: שניר דבוש

בחודש שעבר נרצחה ביפו פאדיה קדיס - אלמנתו של ראש העדה הנוצרית ביפו, שנרצח בעצמו לפני שש שנים. לפני שבועיים הוגש כתב אישום נגד בתה, טרייסי קדיס, ובן זוגה של הבת - אמיר מרמש. השניים נאשמים שרצחו את קדיס בשל התנגדותה לקשר ביניהם. התכתבויות מייל שנמחקו ושוחזרו על ידי המשטרה, ונחשפות כאן לראשונה, מגלות פרטים חדשים על התכנון שקדם לרצח.

לפי כתב האישום הבת ובן זוגה תכננו, מלבד רצח האם, לירות בגיסה של טרייסי, שהתנגד גם הוא לקשר הרומנטי ביניהם. התכנון לפגוע בגיס ממלא חלק גדול מההתכתבות. במייל ששלחה טרייסי לאמיר ב-29 במאי, שבוע לפני הרצח, היא מעדכנת אותו כי הגיס, ר', אסף אותה מבית הספר ושאל כמה מהתלמידים לגבי הקשר ביניהם. "הוא (הגיס) דיבר שוב עם א' ובדק איתו שאם א' רואה אותך בבית ספר אז א' מתקשר לר'", היא כותבת ומוסיפה: "א' אמר שהוא לא יעשה את זה".

עוד בנושא:
מתגנב לבית, אורב לאם חברתו - ונמלט: התיעוד הדרמטי מהרצח ביפו
חשד לרצח ביפו: אלמנתו של ראש העדה הנוצרית נדקרה למוות בדירתה
החשודים ברצח ביפו: בתה בת ה-18 של אלמנת ראש העדה הנוצרית ובן זוגה

רצח פאדיה קדיס פוענח- צוות החקירה: "המניע לרצח הוא ככל הנראה התנגדותה של האם לקשר הרומנטי". אתר רשמי
הנרצחת, פאדיה קדיס/אתר רשמי

מההתכתבות עולה כי הרצח תוכנן להתקיים כבר בימים האחרונים של חודש מאי. נראה כי הנקודה שהטרידה את השניים יותר מכל היא תיאום הזמנים שיאפשר לפגוע גם באם וגם בגיס. ב-30 במאי, מעט לאחר השעה 23:00, כתבה טרייסי לאמיר: "למרות שזה נגמר מחר עדין צריכים להישאר עם פרופיל נמוך ומחר כשתהיה בבית הספר תדאג שלא יהיו בעיות ושאף אחד לא יקלוט אותך שם. רק אם מישהו רואה אותך בבית הספר בעיקר כל הערבים המוסלמים והנוצרים מעבירים לר' ור' יבוא לקחת אותי מבית הספר וגם יעשה סריקות. אני יודעת מה אני אומרת".

בהמשך ההודעה מוסיפה קדיס: "דרך אגב, בסיבוב עם ר' ניסה לשטוף לי ת'מוח. כרגיל, לא מצליח אבל שיתפתי פעולה חחחח רק אתה משפיע עלי. ר' רוצה עדיין להרביץ לך כי מבחינתו חירטטת איתי על אבא שלי. הוא טוען המון שאתה קוקסינל. אני יראה לו מה זה וגם אתה".

עוד באותו נושא

הותר לפרסום: כך בוצע רצח אלמנת ראש העדה הנוצרית ביפו

לכתבה המלאה
טרייסי קדיס, ביתה של פאדיה , חשודה ברצח אימה. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
בתה של קדיס, טרייסי/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

בניגוד לתכנון, הפעולה לא יצאה לפועל למחרת, בשל בעיית הסנכרון בין האירועים. "היי בייבי אני מקווה שתראה את ההודעה כמה שיותר מהר", כתבה טרייסי לאמיר לפנות ערב ב-31 במאי. " לגבי ר' אם זה עוזר לך מחר הוא הולך לעבודה בשעה 8 וחצי עד 10. העניין הוא שאני לא לחוצה אבל כן הבנתי שאם כשהוא מסיים עבודה ישר הוא מקבל יריה אז זה בעייתי כי בטוח אנשים יתקשרו ויהיה בלגאן. אימא תשמע על זה דרך ד' לכן אני חושבת שהכי טוב לעשות מחר על הבוקר כי אם היום זה יהרוס לנו את הפגיעה באימא. אימא לא תהיה בבית אם זה יקרה המקרה עם ר' היום". אמיר השיב לה בקצרה: "אוקיי".

ביום שישי, ה-1 ביוני, נראה היה ששני הצעירים נחושים להוציא את תוכניתם לפועל. "היי אהבת חיי הכל טוב איתי", כתבה טרייסי בצהריים. "אדבר איתך לקראת הערב כדי לעדכן אותך שרופה עליך אם יש משהו אעדכן מאוהבת בך קשותת סופית סופית!! זה נגמר היום!!".

לאחר מכן נראה כי אמיר לא מצליח ליצור קשר עם טרייסי כמה שעות. רק מעט לפני השעה שש וחצי בערב היא כותבת לו כי נגמרה לה הסוללה בטלפון הנייד, ומעדכנת כי שוב מסתמן שלא יוכלו להוציא לפועל את התוכנית: "אני נותנת לך עדכון וזה בעייתי. ר' אמור לבוא לפה אל תירו בו עד שהוא לא חוזר הביתה באופנוע לבד. אני מקווה שהכל ילך מסודר ובלי בעיות בשעה שמונה וחצי, תשע אני מקווה שיהיה בסדר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמיר מרמש מתגנב לביתה של קדיס בליל הרצח/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמיר לא עונה ועשר דקות מאוחר יותר כותבת לו טרייסי: "טוב מקווה שתראה את ההודעה נדבר ס' תכף באה לא נראה לי נספיק עד שמונה וחצי -תשע לבצע את זה". בהמשך אותו הערב השניים מתכתבים ודואגים לכסות את עקבותיהם: "דברי בהודעות רגילות לא יעלו עלינו", כותב אמיר ומוסיף: "דאגתי לזה אל תשלחי לג'ימייל כי זה שולח לי רק כמה דקות אחרי". טרייסי משיבה לו: "דבר איתי פה, אימא חושדת אמרה לי אל תתעסקי בטלפון, ומה עושה, והיא עוקבת אחרי בקיצור מאמי בבקשה בוא נדבר פה. די רוחי, מאמץ אחרון קטן בשבילי".

אמיר וטרייסי ממשיכים לדבר על הבעיות שמעוררות מצלמות האבטחה, וטרייסי מעדכנת את אמיר בלו"ז שצפוי לאמה למחרת. "תקשיבי תעדכני אותי לגבי מחר אם המצב יישאר אותו דבר לא אכפת לי אחותך אימא רובי לא מעניין אותי עד מחר בלילה זה יבוצע מובן?", הוא כותב. טרייסי משיבה כי פגיעה באחיותיה לא באה בחשבון: "אמיר אחיות לא בשום אופן, תקשיב המצלמות לא בעיה, אבל מחר בלילה אצלנו יושבים לארוחה בגלל היום הולדת לג', מה הבעיה לפרוץ היום בלילה לבית להרוג את אימא נישן אני ואתה מחר בבוקר ר' יוצא לעבודה? בום יריה".

אמיר משיב כי ישנה בעיה בתוכנית. המוקד הוא שוב הסנכרון בין שתי הפעולות. "כי עד שיצא לעבודה יגלו שהיא מתה ר' שולח לאימא שלך כל לילה הודעות ", הוא כותב בשעה 20:33. לאחר מכן מתחילים לעלות בהתכתבות פרטים חדשים בתוכנית - שאכן יבוצעו שבוע לאחר מכן.

"אל תבהלי אם פרצנו את הדלת"

"ואם אני אתחזה לאימא בהודעות?", מציעה טרייסי, "הרי אני טובה במשחק". בהמשך היא מוסיפה: "אפילו בשש בבוקר אפשר, היא עוד ישנה ור' איך שהוא יוצא". השניים מסכימים כי זו תוכנית טובה, ומעט לאחר מכן כותב אמיר לטרייסי: "מעדכן את מ' אני יגמור עם ר' והוא עם אימא שלך אל תבהלי אם פרצנו את הדלת".

התוכנית לכאורה יצאה לבסוף לפועל רק שבוע לאחר מכן, בלילה שבין ה-6 וה-7 ביוני. לפי כתב האישום, מרמש הגיע לבית המשפחה כשברשותו סכין, וטרייסי דאגה שהדלת האחורית לא תהיה נעולה, כדי שיוכל להיכנס. מרמש נשאר בחדרה של טרייסי עד סביבות השעה 05:30, אז יצא עטה על עצמו צעיף שיסתיר את פניו ויצא, לכאורה, לעבר חדרה של האם. טרייסי, באותו הזמן, האזינה למוזיקה באזניות כדי לא לשמוע את צעקותיה של אמה. על פי כתב האישום מרמש נכנס לחדרה של האם כשהוא רעול פנים, וזו התעוררה וצרחה - ואז הוא דקר אותה בסכין שבע פעמים בצווארה ובחזה, והמשיך לעשות כן גם כשהתמוטטה לרצפה עד שנשברה קת הסכין.

זירת רצח ברחוב אוהב ישראל, יפו, 7 ביוני 2018. מד"א
זירת הרצח ביפו, לפני כחודשיים/מד"א

עוד מתואר בכתב האישום כי לאחר הרצח קדיס הבת סייעה למרמש לנקות את זירת הרצח באמצעות סמרטוט ומגב והוא העביר את גופת אמה לחדר בקומה השלישית של הבית. השניים, כך נטען, הסתירו חפצים מחדרה של האם כדי להטעות את קרוביה המשפחה לחשוב שהיא נסעה מן הבית ואף החביאו את מפתח החדר. בנוסף, לטענת הפרקליטות, קדיס לקחה לאחר הרצח את מכשיר הטלפון הנייד של אמה והלכה לבית הספר - כשהיא משליכה את כלי הרצח בדרכה. כך, התכתבה קדיס לכאורה עם קרובי משפחתה ועם מכריה במהלך היום, כשהיא מתחזה לאמה, במטרה ליצור מצג כאילו היא ממשיכה בשגרת חייה.

כתב האישום מתאר גם כי שני הצעירים תכננו להימלט מהבית ולשהות במלון, שהזמינו בכרטיס האשראי של האם. בזמן שארזו את חפציהם הגיעו אחיה של קדיס וביקשו לראות את אמם. לטענת הפרקליטות טרייסי לא הכניסה את אחיה לבית עד שמרמש נמלט מהדלת האחורית עם מכשיר הטלפון של אמה. לאחר שהכניסה את אחיה לתוך הבית הצטרפה קדיס אליהם בחיפושים שבמהלכם אף התכתבה עם מרמש שהתחזה לאמה. בהודעות ששלח לה והציגה לאחיה נכתב כי האם נסעה לחו"ל וכי נתנה את הסכמתה לכך שמרמש יוכל לשהות עמה בבית המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully